پیدا کردن گوشی و ساعت های گم شده یا دزدیده شده

گم کردن گوشی یا ساعت هوشمند هیچ‌وقت برای کسی خوشایند نبوده و نیست. قابلیت پیدا کردن تلفن من در این موقعیت‌های حساس می‌تونه حکم ناجی رو برای شخص داشته‌باشه. کمپانی سامسونگ در این زمینه قوی عمل کرده و با طراحی قابلیت یافتن تلفن من گام مهمی رو در عرصه‌ی تکنولوژی برداشته. برای آشنایی بیشتر با این ویژگی جذاب همراهمون باشین.

مقایسه‌ی قابلیت Find My Mobile سامسونگ و Find my phone گوگل

هر دو قابلیت بسیار به هم شبیه‌ان. به عبارت دیگه، اگر گوشی سامسونگ دارین، هر دو سرویس به صورت پیش‌فرض، روی گوشی نصب و آماده‌ی استفاده هستن.

یکی از دلایلی که شاید سرویس یافتن تلفن سامسونگ من نسبت به گوگل محبوبیت بیشتری داشته‌باشه، اینه که بیشتر دستگاه‌ها سرویس سامسونگ رو پشتیبانی می‌کنن. مثلاً ممکنه که توی ساعت‌های هوشمند سامسونگ، سرویس گوگل پشتیبانی نشه.

نحوه‌ی عملکرد قابلیت پیدا کردن تلفن من با سرویس گوگل

عملکرد سرویس یافتن تلفن من سامسونگ و سرویس گوگل، خیلی شبیه به سرویس Find My Network اپل هست. این قابلیت به صورت پیش‌فرض روی اکثر گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی، ساعت‌های هوشمند و تبلت‌ها نصب‌ شده.

عملکرد هم به این صورته که اول به وبسایت Find My Mobile وارد میشین. در این‌جا می‌تونین محل دقیق گوشیتون رو روی نقشه ببینین. هم‌چنین، می‌تونین کاری کنین تا گوشی زنگ بخوره، یا از راه دور گوشی رو قفل یا حافظه‌اش رو کاملاً پاکسازی کنین. به علاوه، از راه دور می‌تونین مسیر حرکت تلفنتون رو ردیابی کنین و یا حتی بکاپ‌گیری کنین. خیلی جالبه نه؟!

 

 

مزیت مهم استفاده از سرویس گوگل برای پیدا کردن گوشی گمشده اینه که به حساب کاربریتون وصل میشه. برای شروع استفاده از دستگاه اندرویدی، ابتدا لازمه که سرویس گوگل رو فعال کنین. سرویس مشابه در سامسونگ هم عملکرد خوبی در این زمینه داره، فقط لازمه که حتماً به حساب کاربری سامسونگ وارد شده‌باشین.

 

نحوه‌ی عملکرد قابلیت یافتن تلفن من با سامسونگ اکانت

برای استفاده از این قابلیت، به وبسایت سامسونگ رفته و وارد حساب کاربریتون بشین. بعد از دادن اجازه‌ی مکان‌یابی توسط سایت، لیستی از دستگاه‌های متصل‌شده رو می‌تونین مشاهده کنین.

دستگاه موردنظرتون رو انتخاب کنین. بعد از انتخاب دستگاه، لیستی از آپشن‌ها هم براتون نمایش داده‌میشه. در این قسمت، ابزارهای مفیدی برای پیداکردن گجت سامسونگ گم‌شده یا دزدیده‌شده به چشم می‌خوره.

 

 

یکی از ابزارهای مفید در این بخش، قابلیت قفل گوشی از راه دوره. به این شکل، که می‌تونین از راه دور، برای گوشیتون رمز بذارین، شماره‌ای رو به لیست مخاطبین اضافه کنین و یا پیامی خاص رو روی صفحه‌ی گوشی نمایش بدین.

 

 

آپشن Backup و Erase چطور عمل می‌کنن؟

اگر نگران اطلاعات مهم گوشیتون هستین، آپشن Backup می‌تونه این اطلاعات رو در حساب کاربری سامسونگ ذخیره کنه تا از این طریق به دیتای حیاتی تلفنتون دسترسی داشته‌باشین.

قابلیت Erase آخرین گزینه‌ی پیشنهادی برای امن‌سازی اطلاعات گوشی گم‌شده یا دزدیده‌شده هست. این ابزار همه‌ی اون‌چه رو که در حافظه‌ی گوشیتون وجود داره حذف می‌کنه.

 

 

خلاصه‌ای از ابزارهای دیگه‌ی این بخش در فرآیند پیدا کردن تلفن من

  • ردیابی مکان: این ابزار هر 15 دقیقه موقعیت گوشی رو به‌روزرسانی می‌کنه.
  • بازیابی تماس‌ها و پیام‌ها: تماس‌ها و پیام‌های دریافت‌شده‌ی گوشی رو نشون میده.
  • بازکردن قفل: قفل گوشی رو در صورت فراموشی رمز عبور باز می‌کنه. توجه کنین که این قابلیت باید به صورت دستی فعال بشه.
  • افزایش طول‌عمر باتری: قوی‌ترین حالت صرفه‌جویی در مصرف باتری رو فعال می‌کنه.
  • آپشن Guardians: به افراد دیگه اجازه میده تا از طریق قابلیت Find My Mobile از راه دور، به گوشیتون اجازه‌ی دسترسی داشته‌باشن.

 

فعال‌سازی ویژگی‌های جانبی دیگه برای پیدا کردن گوشی گمشده سامسونگ

برای فعال‌سازی این ویژگی‌ها، وارد حساب کاربری سامسونگ بشین. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های جانبی، قابلیت پیدا‌کردن آفلاینه.

حالا این قابلیت چه فایده‌ای داره؟ این آپشن از گوشی‌های گلکسی افراد دیگه برای پیداکردن گوشی شما کمک می‌گیره حتی اگه گوشیتون به اینترنت وصل نباشه.

با فعال‌کردن این ویژگی، می‌تونین روند پیدا کردن تلفن من رو تسریع کنین. این قابلیت منفعت دوطرفه داره، یعنی گوشی شما هم می‌تونه به افراد دیگه در پیداکردن دستگاهشون کمک کنه.

برای فعال‌سازی، به قسمت Settings رفته و بعد به بخش Biometrics and Security برین. حالا گزینه‌ی Find My Mobile رو انتخاب کنین. بعد از اون، آپشن Offline Finding رو فعال کنین.

 

دقت کنین که در این بخش، گزینه‌ی Remote unlock هم وجود داره. این قابلیت برای بازکردن گوشی در مواقعی که رمز رو فراموش کردین مفیده.

 

پیدا کردن ساعت هوشمند سامسونگ گمشده یا دزدیده شده

ممکنه دنبال ویژگی پیدا کردن تلفن من نباشین یا اصلاً به کارتون نیاد. امکان داره که مثلاً ساعت هوشمندتون رو گم کرده‌باشین. توی این موقعیت چه کاری از دستتون برمیاد؟

اگر ساعت سامسونگ هوشمندتون رو گم کردین، اصلاً نگران نباشین. اپلیکیشن Galaxy Wearable توی این زمینه خیلی می‌تونه مفید عمل کنه.

 

 

سرویس Find My Mobile امکان دسترسی به موقعیت مکانی ساعتتون رو نمیده، اما می‌تونه ساعتتون رو قفل کنه و یا سرویس‌های سامسونگ مثل Samsung Pay رو غیرفعال کنه.

اول با گوشیتون وارد اپلیکیشن Galaxy Wearable بشین و بعد روی گزینه‌ی Find My Watch بزنین. توجه داشته‌باشین که توی ساعت‌های مخصوص فیتنس و تناسب اندام، باید گزینه‌ی Find My Band یا Find My Gear رو بزنین.

اگر ساعتتون از قبل با بلوتوث به گوشیتون وصله، کافیه که START رو بزنین و عملیات شروع میشه. در این حالت، ساعتتون شروع به لرزش یا vibration می‌کنه که این پیداکردنش رو راحت‌تر می‌کنه. زمانی که پیداش کردین، روی آیکون X بزنین و صفحه رو به راست بکشین.

اگر ساعتتون خارج از محدوده‌ی بلوتوثه، این کارها رو می‌تونین انجام بدین:

  • در صورتی که ارتباط راه دور یا Remote connection فعاله، مکان‌یابی رو انجام بدین. در واقع گزینه‌ی Get location این کار رو براتون انجام میده. حتی می‌تونین روی نقشه موقعیت دقیق ساعتتون رو مشاهده کنین.
  • گزینه‌ی دوم Set security هست. با زدن این گزینه، می‌تونین از راه دور ساعتتون رو قفل، ریست و… کنین.

 

 

این مطالب رو هم بخون:

14 مشکل اپل واچ و راه حل رفع آنها

پیدا کردن موقعیت مکانی و لوکیشن افراد با شماره تلفن و اپلیکیشن

چگونه بفهمیم چه کسانی در پیج ما هستند(هک)

 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش