اشتباهات رایج در مورد باتری گوشی ؛ چه چیزهایی باتری گوشی را خراب می کند؟

1. بستن همزمان همه برنامه های پس زمینه

یکی از اشتباهات مهم در مورد باتری موبایل که افراد زیادی هستند که این کار را انجام می‌دهند، این است که بستن تمام برنامه‌هایی که در پس زمینه باز هستند باعث افزایش عمر باتری می‌شود. جالب است که کاملا برعکس این فرضیه درست است

2. شارژ کردن گوشی تا ظرفیت کامل 100%

بهترین کار این است که زمانی که شارژ گوشی به 80% رسید، آن را از برق جدا کنید. لازم به ذکر است که تخلیه باتری تا صفر درصد نیز باعث استهلاک آن می‌شود و این یکی از باورهای اشتباه باتری های گوشی موبایل است که تا زمانی که ظرفیت باتری گوشی به صفر نرسیده، نباید آن را مجدد شارژ کرد. از این رو نه گوشی خود را بیش از حد شارژ کنید و نه منتظر بمانید تا کاملا باتری آن تخلیه شود.

 

3. روشن نگه داشتن مداوم GPS

امروزه بسیاری از اپلیکیشن‌ها به روشن بودن مداوم GPS گوشی شما نیاز دارند. حتی گاهی اوقات بدون اینکه یادتان باشد، GPS شما همچنان به قوت خود باقی‌ست و این نیز از دیگر اشتباهات رایج در مورد باتری گوشی است که بیشتر از آنچه که فکرش را کنید، به باتری گوشی شما آسیب می‌زند. دلیل این امر این است که GPS به طور فعال سیگنال‌های مختلف ماهواره‌ای را برای ردیابی موقعیت دقیق شما بازیابی می‌کند. بنابراین وقتی GPS همیشه روشن است، گوشی هوشمند شما دائما و بدون وقفه در حال گوش دادن به سیگنال‌ها است و بخش نسبتا زیادی از باتری شما را استفاده می‌کند.

 

4. داغ شدن بیش از حد گوشی

گاهی وقت‌ها آنقدر از گوشی استفاده می‌کنیم تا زمانی که دستان ما از شدت داغ شدن گوشی، گرم می‌شوند. می‌توانید حدس بزنید که میزان گرمای باتری چقدر است؟ این کار باعث می‌شود تا باتری گوشی شما خیلی زود خالی شود و به شدت آسیب ببیند. روش دیگری که باعث می‌شود گوشی شما بیش از حد داغ شود، قرار دادن آن در فضایی است که دمای بسیار بالایی دارد. قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید یا نگه داشتن گوشی در محیط گرم می‌تواند باعث گرم شدن گوشی شود و در نتیجه با در نظر نگرفتن این اشتباه در مورد باتری موبایل خود، از عمر باتری کاسته می‌شود و خیلی زود نیاز به شارژ مجدد پیدا می‌کند.

 

5. روشنایی صفحه

یک اشتباه رایج در مورد باتری موبایل که در میان پدر و مادرها زیاد مشاهده می‌شود، این است که میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی آنها کورکننده است. این کار نه تنها باعث آسیب رساندن به چشم آنها می‌شود، بلکه باتری بیچاره هم آسیب می‌بیند. صفحه نمایش گوشی از بیشترین منابع موجود در تلفن همراه استفاده می‌کند. این بدان معناست که هرچه میزان روشنایی صفحه بالاتر باشد، میزان تخلیه باتری نیز به همان نسبت بیشتر خواهد بود و خیلی زود زمان تعویض باتری موبایل فرا می‌رسد. بنابراین، سطح روشنایی صفحه نمایش خود را به حداقل برسانید، اما نه به حدی که به چشم خود فشار بیاورید.

همچنین بخوانید:

معرفی روش‌های دانلود پست و استوری اینستاگرام در آیفون

 

6. استفاده از شارژرهای غیر اصلی

بسیاری از افراد از شارژرهای غیر اصلی استفاده می‌کنند، زیرا آنها ارزان هستند. اما ما توصیه می‌کنیم که فقط از شارژر گوشی که کمپانی تولیدکننده در اختیار شما قرار می‌دهد، استفاده کنید؛ زیرا آنها میزان انرژی مورد نیاز برای شارژ صحیح گوشی شما را بدون کاهش عمر باتری محاسبه کرده‌اند. تنها زمانی می‌توانید از شارژرهای غیراصلی استفاده کنید که از نظر ولتاژ و آمپر با شارژر سازنده کمپانی شما مطابقت داشته باشد.

7. استفاده از گوشی در حال شارژ

 

این کار مثل این است که در عین حال که کار می‌کنید، استراحت هم کنید، اما کار و استراحت همزمان با هم جور در نمی‌آینداستفاده از گوشی در حال شارژ فقط باعث داغ شدن و فشار روی باتری می‌شود. دمای بالاتر از 35 درجه سانتیگراد (95 درجه فارنهایت) برای گوشی شما مناسب نیست؛ زیرا نه تنها به باتری آسیب می‌رساند، بلکه ممکن است در طولانی مدت منفجر شوداز نگه داشتن گوشی خود در مکان‌های گرم خودداری کنید و به یاد داشته باشید که گارد گوشی خود را قبل از شارژ خارج کنید.

8. استفاده از اپلیکیشن های ثانویه برای شارژ باتری گوشی

احتمالا تاکنون با برنامه‌هایی مواجه شده‌اید که ادعا می‌کنند که می‌توانند به شارژ سریعتر گوشی همراه شما کمک کنند. اما این ادعا کاملا رد شده است؛ زیرا دقیقا برعکس این قضیه است. چراکه این برنامه‌ها دائماً در پس زمینه در حال اجرا هستند، با زور برنامه‌ها را می‌بندند و باتری برای تبلیغات مزاحم خود فراهم می‌کنند و آنها را در صفحه قفل یا هر جای دیگر نشان می‌دهند.

9. شارژ کردن باتری هنگام داغ شدن گوشی

از دیگر اشتباهات رایج در مورد باتری موبایل، شارژ کردن به هنگامی‌ست که گوشی مورد نظر بیش از حد داغ شده است. اگرچه گاهی اوقات اجتناب ناپذیر است و نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم، اما سعی کنید باتری گوشی را قبل از اینکه کامل تخلیه شود، شارژ کنید. هرچه میزان بیشتری از باتری تخلیه شود، گرمای بیشتری نیز به همان نسبت تولید می‌کند.

10. شارژ نکردن گوشی قبل از تخلیه کامل

بیایید تصور کنیم که گوشی شما همانند یک انسان است که بدون وقفه و پشت سر هم در حال کار کردن است. آیا بدن شما می‌تواند چنین فشاری را تحمل کند؟ آیا صبر می‌کنید تا انرژی شما کاملا تخلیه شود و سپس استراحت کنید؟ در مورد باتری گوشی شما نیز همین حرف را می‌توان زد و به صفر رساندن ظرفیت گوشی قبل از شارژ دوباره یکی از باورهای اشتباه باتری های گوشی است. انتظار برای به کمترین حد ظرفیت رسیدن گوشی، سرعت عملکرد باتری شما را ضعیف می‌کند. این یک روش خوب است که بگذارید زمانی که ظرفیت گوشی شما به 15 و یا 20% رسید، آن را مجددا شارژ کنید. از طرف دیگر ماهی یک بار مجاز هستید که اجازه دهید تا ظرفیت باتری شما به صفر برسد، نه کمتر و نه بیشتر.

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش