سرعت گوشیتو چند برابر کن

نرخ نوسازی صفحه را تغییر دهید

یکی از روش‌های افزایش سرعت گوشی تلفن همراه تغییر و بالا بردن نرخ نوسازی گوشی است. نکته مهمی که باید بدانید این است که هرچه نرخ نوسازی صفحه گوشی بیشتر شود، انیمیشن‌ها روان تر اجرا شده و احساس بصری بهتری دریافت می‌کنید. تغییر نرخ نوسازی صفحه نمایش یکی از ساده ترین راه‌ها برای افزایش سرعت گوشی می باشد.

 

بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید نرخ نوسازی صفحه نمایش خود را تغییر دهید و از این طریق اقدام به افزایش سرعت گوشی در اندروید کنیددر تلفن‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند باید به بخش تنظیمات گوشی خود رفته و بخش تنظیمات نمایشگر را بیابید. در این بخش باید وارد نرخ نوسازی یا رفرش ریت شده و بالاترین نرخ نوسازی ممکن را از بین گزینه‌ها انتخاب کنید.

از آن جایی که اندروید دارای انواع مختلفی است، مراحل دقیق انجام این تکنیک برای بالا بردن سرعت گوشی دستگاه به دستگاه متفاوت خواهد بود. اگر نمی‌توانید این گزینه را پیدا کنید و مطمئن هستید که دستگاه شما دارای نرخ تازه سازی صفحه نمایش بالایی است، می‌توانید در تنظیمات گوشی گزینه Refresh Rate را جست و جو کنید.

قابلیت Force 4x را فعال کنید

Force 4x MSAA یکی از تنظیمات افزایش سرعت گوشی است که در برخی از گوشی‌های اندرویدی می‌توانید آن را پیدا کنید. استفاده از این تکنیک افزایش سرعت گوشی اندروید باعث می‌شود تا کیفیت اجرا بازی‌های شما بسیار بیشتر شود. این تکنیک یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای بهبود عملکرد بازی در اندروید از آن استفاده کنید.

تکنولوژی Force 4x MSAA به نحوی است که عملکرد و گرافیک شما را در برنامه‌ها و بازی‌های OpenGL 2.0 و جدیدتر بهبود می‌بخشد. این ویژگی در اکثر گوشی‌ها به طور پیش فرض غیرفعال است زیرا باتری را خیلی سریع تخلیه می‌کند. اگر زیاد نگرانی در مورد باتری خود ندارید و می‌خواهید بهترین تجربه بازی ممکن را روی گوشی خود داشته باشید و اقدام به بالا بردن سرعت گوشی برای بازی، می‌توانید این ویژگی را فعال کنید.

موضوع مهمی که برای آموزش افزایش سرعت گوشی با استفاده از این تکنیک باید به خاطر داشته باشید این است که همه گوشی‌های موجود در بازار از فناوری افزایش سرعت گوشی Force 4x پشتیبانی نمی‌کنند. اگر گوشی شما دارای این تکنولوژی است، از روش زیر برای فعال کردن آن استفاده کنید:

  • از تنظیمات گوشی به بخش About phone بروید.
  • در این قسمت باید هفت بار روی گزینه Build number بزنید.
  • اکنون حالت توسعه دهنده یا Developer options در گوشی شما فعال می‌شود.
  • حال به منوی تنظیمات اصلی گوشی خود برگردید و روی System بزنید.
  • گزینه Developer options را انتخاب کنید.
  • در این بخش وجود دارد باید Force 4x MSAA را روشن کنید.

نکته ای که باید بدانید این است که Force 4x MSAA عملکرد گرافیکی گوشی تان را بهبود می بخشد اما ممکن است موجب داغ شدن گوشی و مصرف باتری بیشتر شود.

فایل‌های اضافی را از گوشی خود حذف کنید

یکی از تکنیک‌هایی که می‌توانید از آن به عنوان روش افزایش دهنده سرعت گوشی اندروید استفاده کنید، این است که هر فایل‌ اضافی که در گوشی تان وجود دارد را حذف کنی؛ به هر میزانی که فایل‌های بیشتری را در گوشی خود ذخیره کنید، سرعت گوشی شما کندتر می‌شود و به همین دلیل خالی بودن حافظه تاثیر به سزایی در سرعت گوشی دارد.

 

از برنامه تقویت کننده گوشی برای اجرای بازی استفاده کنید

مهم ترین ویژگی‌های این دسته از برنامه‌ها این است که شما نیازی به انجام دستی تنظیمات ندارید و می‌توانید تنها با انتخاب یک گزینه اقدام به افزایش سرعت گوشی کنید. Game Booster یک برنامه رایگان بهینه سازی بازی است که می‌توانید از آن برای افزایش سرعت گوشی خود استفاده کنید. این برنامه با دارا بودن ویژگی هایی مانند خالی کردن فضای رم می تواند سرعت گوشی را در هنگام بازی افزایش دهد.

تقریبا تمام گوشی های جدید از قابلیت های اختصاصی برای بهینه سازی در هنگام بازی بهره می برند و از این رو اگر از یک گوشی قدیمی استفاده نمی کنید، نیازی به نصب نرم افزار های شخص ثالت نخواهد بود. از جمله این قابلیت ها می توان به Game Turbo در گوشی های شیائومی و Game Booster در گوشی های سامسونگ اشاره کرد.

برنامه‌های غیر ضروری را حذف کنید

یکی از اشتباهاتی که اکثر کاربران می‌کنند این است که برنامه‌های زیادی را برای انجام کارهای مختلف بر روی گوشی خود نصب می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود تا فضای گوشی پر شده و سرعت سیستم عامل کاهش پیدا کند، بنابراین با حذف آن ها، می‌توانید فضای ذخیره سازی بسیار زیادی را ایجاد کرده و همچنین حافظه رم را بهبود ببخشید زیرا بسیاری از برنامه‌ها در پس زمینه اجرا می‌شوند. به همین دلیل اگر قصد دارید تا اقدام به بالا بردن سرعت گوشی لازم است تا تمام برنامه‌های غیر ضروری دستگاه را حذف کنید.

همچنین بخوانید:

اشتباهات رایج در مورد باتری گوشی ؛ چه چیزهایی باتری گوشی را خراب می کند؟

تصاویر پس زمینه زنده و انیمیشن‌ها را غیرفعال کنید

اگر به دنبال افزایش سرعت گوشی هستید، می‌توانید از طریق غیر فعال کردن تصاویر پس زمینه زنده گوشی خود دستگاه خود را سریع کنید. تصاویر پس زمینه علاوه بر اینکه مصرف باتری را تا حد قابل توجهی بالا می برند، می توانند موجب شوند عملکرد گوشی ضعیف شود؛ از این رو پیشنهاد می شود آن ها را غیر فعال کنید.

جدا از این، خاموش کردن یا کم کردن انیمیشن های رابط کاربری موجب می شود گشت و گذار در سیستم عامل با سرعت بهتری انجام شود. شما به راحتی می توانید این انیمیشن ها را غیر فعال کنید اما توجه داشته باشید نبود انیمیشن ها موجب می شود کار کردن با گوشی چندان لذت بخش نباشد و تجربه کاربری تان را کاهش می دهد. برای این کار طبق آموزش زیر عمل کنید.

 

  • ابتدا به قسمت About Phone بروید و 7 بار روی Build Number بزنید.
  • سپس وارد Developers Options در تنظیمات گوشی شوید.
  • در این بخش باید به دنبال Window animation scale و Animation duration scale و Transition animation scale بگردید.
  • مقدار پیش فرض این تنظیمات 1.0x خواهد بود، بنابراین باید آن را به 0.5x تغییر داده یا کلا گزینه‌های انیمیشن را خاموش کنید.

همگام سازی خودکار را خاموش کنید

به منظور بالا بردن سرعت گوشی می‌توانید قابلیت همگام سازی خودکار را خاموش کنید. با غیرفعال کردن این گزینه، منابع و باتری بسیار زیادی آزاد خواهد شد و این موضوع باعث می‌شود تا عملکرد گوشی بهبود پیدا کند. البته خاموش کردن این گزینه باعث می‌شود مجبور شوید تا همگام سازی‌های گوشی خود را به صورت دستی انجام دهید، به عنوان مثال باید ایمیل‌ها را به صورت دستی همگام کنید.

ویژگی‌های غیر ضروری را خاموش کنید

شما می‌توانید از طریق غیر فعال کردن ویژگی‌هایی چون بلوتوث، نمایشگر محیط، GPS، چرخش خودکار، لرزش و… گوشی خود را سریع تر کنید. اکثر این فناوری‌ها و ویژگی‌ها به نحوی هستند که در پس زمینه اجرا می‌شوند و بر روی عمر باتری و عملکرد شما تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل خاموش کردن این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها باعث می‌شود تا باتری و حافظه بیشتری صرف بازی شما شده و بتوانید از این طریق بازی‌های مختلف را بر روی گوشی خود با سرعت بالایی اجرا کنید.

 

همچنین بخوانید:

چگونه پیامهای حذف شده واتس اپ را برگردانیم؟

آموزش حل ارور Try Again Later در اینستاگرام و سفید شدن صفحه

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش