راهنمای خرید ایرپادز

نکات مهم برای خرید هندزفری بلوتوث

بهترین ایربادزهای 2022

چه قصد انتخاب بهترین ایرفون برای مکالمه را داشته باشید و چه به دنبال باکیفیت ترین ایربادز برای پخش موسیقی بگردید؛ در هر صورت تنوع محصولات بازار شما را دچار سردرگمی خواهد کرد. از سوی دیگر، فناوری های به کار رفته در این محصولات متفاوت بوده و ممکن است ایربادزی که می خرید نتواند انتظاراتتان را برآورده کند و یا هزینه اضافی برای تهیه ایربادزی بپردازید که نیازی به آن ندارید. در ادامه مهم ترین فاکتور هایی که باید در مورد خرید ایرباد بدانید را در اختیارتان قرار می دهیم تا در بین بهترین ایرباد های بازار به انتخاب بپردازید. 

ویژگی های ظاهری

همانطور که میدانید همه گیر شدن هندزفری بلوتوث ها به نوعی موجب استایلیش شدن آن ها شده و ویژگی های ظاهری یک هندزفری بلوتوث می تواند فاکتور اول برای انتخاب باشد. اما فاکتور های ظاهری که باید برای انتخاب بهترین ایرباد در نظر بگیرید چیزی فراتر از مواد ساخت، سبک بودن و رنگ های جذاب آن هاست.

بهترین هدست های بلوتوثی

طراحی و ارگونومیک گوشی ها

ارگونومیک بودن گوشی ها مهم ترین ویژگی ظاهری یک ایرفون به شمار می رود و می تواند استفاده آسان را برایتان تضمین کند. ایرباد های ارگونومیک به خوبی در گوش قرار می گیرند و حتی با شدیدترین تکان های سر نیز از گوش جدا نمی شوند. این ویژگی می تواند در هنگام فعالیت های شدید مانند ورزش، یک عطای الهی باشد! ارگونومیک بودن گوشی ها همچنین از خستگی گوش در استفاده های طولانی جلوگیری می کند تا در صورت استفاده تمام روز از هندزفری نیز مشکلی گریبان گیرتان نباشد. این ویژگی به رو گوشی یا تو گوشی بودن ایربادز بستگی دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

ابعاد کیس یا ظرفیت باتری؟

کیس شارژ نیز یکی از فاکتور هایی است که باید در هنگام انتخاب ایربادهای کاملا بیسیم به آن توجه داشته باشید. به طور کلی کیس تضمین می کند که چند بار بتوانید هندزفری های خود را شارژ کنید. هرچقدر ظرفیت باتری کیس بیشتر باشد، طبیعتا با کیس بزرگتر و سنگین تری رو به رو خواهید بود ولی در عوض دفعات بیشتری می توانید ایرفون های خود را شارژ کنید. و در نهایت این شما هستید که باید بین یک کیس کوچک و ظریف با ظرفیت باتری کم یا یک کیس بزرگ با ظرفیت باتری بیشتر به انتخاب بپردازید.

هدست بلوتوثی بی سیم

خرید انواع هندزفری

ویژگی های فنی ایربادز ها

کیفیت موسیقی و شفافیت صدای پخش شده از یک ایرباد می تواند به ویژگی های زیادی بستگی داشته باشد. از این رو برخی از کاربران و دوستداران موسیقی، اهمیت چندانی برای ویژگی های ظاهری هندزفری بلوتوث قائل نیستند و اولویت اصلی آن ها، استاندارد های فنی می باشد. در زیر به برخی از مهم ترین فاکتور های تاثیر گذار در کیفیت صدا را بررسی می کنیم.

قطر و کیفیت درایو ها

درایو ها مهمترین قسمت یک گجت صوتی هستند، این قطعات سیگنال های الکتریکی را به پاسخ های صوتی تبدیل می کنند تا گوش انسان قادر به شنیدن آن ها باشد. از این رو قطر درایو ها ارتباط مستقیمی با بلندی صدای پخش شده توسط ایرباد خواهد داشت. برخی از بهترین ایرباد های بازار از درایو های دوگانه فلزی استفاده می کنند تا تمامی صداها موسیقی قابل پخش باشند.

فرکانس پاسخگویی

فرکانس پاسخگویی در واقع کمینه و بیشینه طیف صدایی است که می تواند توسط درایو پخش شود. بیشتر هندزفری ها در داینامیک رنج یا فرکانس پاسخگویی ۲۰ الی ۲۰۰۰۰ هرتز فعالیت می کنند؛ این رنج در واقع محدوده شنوایی استاندارد برای گوش انسان محسوب می شود.

ایرباد چیست؟

نسخه بلوتوث

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که در هنگام خرید بهترین هندزفری های بلوتوثی باید به آن توجه کنید، نسخه بلوتوث و سازگاری آن با گوشی می باشد. بلوتوث های ورژن ۵ و بالاتر به دلیل پایداری در عملکرد، محدودیت کمتر برای انتقال داده های صوتی و مصرف انرژی بهینه می تواند تجربه بهتری از کار با هندزفری های بلوتوث را برایتان به ارمغان بیاورد.

کدک های پخش موسیقی

یکی از مورد بحث ترین ویژگی هایی که این روز ها برند های تولید کننده ایربادز بر روی آن تمرکز می کنند کدک های موسیقی می باشند. کدک ها در واقع مانند پلی بین موزیک پلیر گوشی و درایو ایرفون عمل می کنند و با رمزگذاری بر روی داده های صوتی، محدودیت بلوتوث برای انتقال داده های صوتی را حذف می کنند. کدک پیش فرض و اجباری برای تمامی هندزفری های بلوتوث SBC می باشد و کیفیتی نسبی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. اما کدک های دیگری مانند aptX و AAC نیز در بهترین ایربادز های بازار به کار گرفته می شوند تا سطح بالاتری از رمزگذاری صوتی را ارائه دهند. Aptx کدک انحصاری کوالکام می باشد و در زیر شاخه هایی مانند Aptx  HD نیز می توان آن را یافت. AAC اما در در محصولات اپل کارایی بهتری دارد گرچه در بیشتر محصولات اندرویدی قابل دستیابی خواهد بود. 

  • برای استفاده از کدک ها باید هندزفری و گوشی هوشمند هر ۲ از آن پشتیبانی کنند.

نویز کنسلینگ فعال در ایربادز ها چیست و چه کاربردی دارد؟

هندزفری بی سیم بلوتوث

نویز کنسلینگ فعال یا ANC یکی از فناوری های بالارده است که تا چند سال پیش تنها در هدفون ها وجود داشت. اما امروزه و به لطف رقابتی شدن حوزه هندزفری های بلوتوث، بهترین بهترین ایرپاد های بازار از این ویژگی پشتیبانی می کنند. نویز کنسلینگ فعالی در واقع با پیاده سازی الگوریتم های صوتی صدای محیط اطراف را حذف می کند تا در هنگام گوش دادن به موسیقی یا مکالمه، در هم آمیختگی های محیطی از گوش تان دور شود.

خرید انواع هندزفری

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش