راهنمای خرید موس

راهنمای خرید موس

معرفی بهترین موس های موجود

انواع موس با سیم موجود در بازار

همانطور که می دانید، تنوع موس های سیمی بازار بسیار زیاد است و برای هر کاربری، یک نوع ماوس وجود دارد. بهترین راه برای پیدا کردن موس سیمی مناسب، در نظر گرفتن سطح نیاز و بودجه مورد نظرتان می باشد. موس های سطح پایین همانطور که انتظار می رود برای امور نچندان حرفه ای طراحی شده اند و نمی توانند در استفاده های طولانی مدت نیازتان را برطرف کنند. در حالی که بعضی از بهترین موس های با سیم با طراحی بروز و البته قیمت بالا می توانند سال ها استفاده سنگین را دوام بیاورند.

 

راهنمای خرید موس با سیم

ارگونومی موس

 

اولین فاکتوری که باید برای انتخاب موس سیمی در نظر بگیرید، ارگونومی ساخت آن می باشد. ارگونومیک بودن موس تضمینی بر راحتی استفاده می باشد، موس های ارگونومیک به گونه ای طراحی می شوند که کمترین آسیب به مچ دست تان وارد شود و در استفاده های طولانی مدت احساس راحتی بیشتری کنید.

البته ارگونومیک بودن به ویژگی های زیادی بستگی دارد و می تواند شامل جنس بدنه موس، مناسب بودن وزن آن، نوع قوس و طراحی کلی موس باشد؛ البته باید به ابعاد موس هم توجه داشته باشید زیرا موس های بزرگ برای دست های کوچک مناسب نیستند. مورد بعدی که در طراحی ارگونومیک یک موس سیمی باید رعایت شود، وجود استراحتگاه انگشت شست می باشد؛ این استراحتگاه در برخی از موس های بالارده وجود دارد و علاوه بر اینکه در دست گرفتن موس را ساده تر می کند، مانع آسیب رسیدن به انگشت می شود.

 

تعداد دکمه

شاید تعداد کلید های یک موس سیمی برای استفاده های عادی چندان مهم بنظر نرسد، اما توجه به این موضوع در هنگام خرید خالی از لطف نیست. همه موس ها از 3 کلید اصلی بهره می برند، اما بعضی از موس ها دارای کلید های اضافی در بخش های کناری یا بالایی می باشند. عموما کلید های کناری موس ها شامل کلید بازگشت (Back) و جلو (Forward) می باشند؛ این کلید ها برای اموری مانند وبگردی یا گشت و گذار در فایل های سیستم مناسب هستند و می توانند شما را به صفحه قبل یا بعد هدایت کنند. با این وجود، حضور این کلید ها در بخش کناری می توانند امکان فشرده شدن تصادفی را به همراه داشته باشد بنابراین اگر به این ویژگی نیاز ندارید پیشنهاد می شود موس های ساده را انتخاب کنید.

 

کلید بعدی که بر روی بعضی از موس ها وجود دارد، تنظیم DPI می باشد؛ این ویژگی می تواند برای همه افراد مناسب باشد و راحتی بیشتری در هنگام استفاده به ارمغان بیاورد. به کمک کلید تنظیم DPI می توانید سرعت موس را شرایط مختلف تغییر دهید؛ به عنوان مثال در فتوشاپ و کارهایی که به ریزه کاری بیشتری نیاز دارد می توانید با کلید DPI سرعت نشانگر را کاهش دهید و در هنگامی که قصد بازی یا وبگردی دارید آن را سریع تر کنید.

کلید هایی مانند دابل کلیک نیز در بعضی از موس ها وجود دارد و اگر به این ویژگی نیاز دارید می توانید به سراغ آن ها بروید. بهترین موس های سیمی قابلیت برنامه ریزی کلید های جانبی را هم خواهند داشت و می توانید وظیفه یک کلید را به عملی خاص محول کنید.

 

 

نوع سنسور موس

همانطور که میدانید در چند سال اخیر روش های فیزیکی جای خود را به سنسور های نسل جدید برای کنترل موس داده اند و اکنون بیشتر موس های سیمی به سنسور های لیزری یا اپتیکال مجهز می شوند. سنسور های اپتیکال یا نوری از یک نور قرمز در بخش زیری و بازخورد آن به سطوح برای ردیابی استفاده می کنند. این موس ها عموما قیمت مناسبی دارند و برای استفاده های عمومی مناسب خواهند بود. در مقابل این سنسور ها، سنسور های لیزری قرار دارند که دقت بسیار بالاتری ارائه می دهند و می توانند در سطوح بیشتری حرکت کنند. به دلیل قیمت بالای موس های لیزری این محصولات تنها برای استفاده های حرفه ای و گیمینگ مورد استفاده قرار می گیرند.

 

شاید به این مطلب علاقمند باشی:

کیبورد و موس بی سیم بهتر است یا سیم دار؟

 

توجه به برند سازنده موس با سیم

توجه به شرکت سازنده و برند، موضوعی است که نه در هنگام خرید موس باسیم، بلکه هر محصولی خصوصا در حوزه تکنولوژی باید به آن توجه کنید. برند های با تجربه که سابقه طولانی در تولید موس های با سیم دارند، همواره محصولاتی ارگونومیک، خوش ساخت و باکیفیت تر به بازار عرضه می کنند که عموما ارزش خرید زیادی دارند. البته این برند ها هزینه برندینگ خود را نیز بر روی محصولات شان اعمال می کنند اما به دلیل طول عمر بالاتر و کیفیتی درخور، پرداخت هزینه اضافه تر یک سرمایه گذاری بلند مدت خوب برای خریداران خواهد بود. برند های لاجیتک، ای فورتک، رپو، کورسیر، مایکروسافت و… جز برند های مطرح این حوزه هستند که همواره سعی می کنند موس های خوش ساختی به بازار عرضه کنند.

 

معرفی بهترین موس های موجود:

 

موس گیمینگ کینگ استار مدل KM620

ماوس سیمی برند کینگ استار مدل KM620 با کابل یک متری و رابط USB مناسب برای استفاده از جمله اداری ، گیمینگ و مصارف روزانه است . طراحی ارگونومی این موس و ظاهر زیبا از ویژگی های این موس است . بدنه این موس از مواد با کیفیت و مقاوم ساخته شده است و در کنار آن ، سبک بودن آن راحتی را برای شما به ارمغان می آورد . بخاطر طراحی این موس شما میتوانید با هردو دست از این موس استفاده های روزانه خود را انجام دهید . میزان دقت این موس را میتوانید بین چند حالت تنظیم کنید و بین دقت ۸۰۰ تا ۳۲۰۰ dpi متغیر است .

مشاهده و خرید

 

موس مخصوص بازی هویت مدل HV-MS72

 

ماوس گیمینگ هویت مدل HV-MS72 یکی دیگر از محصولات با کیفیت شرکت هویت بوده که به وسیله یک کابل به طول 1.3 متر به درگاه USB کامپیوتر یا لپ تاپ متصل می‌شود. این ماوس گیمینگ هویت به صورت ارگونومیک طراحی شده و برای استفاده طولانی مدت در هر دو دست، مناسب است. روی بدنه این ماوس چهار عدد کلید برای کارکرد آسان تر تعبیه شده که عمر ضربه پذیری هریک تا 3 میلیون بار کلیک است. نوع حسگر ماوس گیمینگ هویت مدل HV-MS72 از نوع نوری بوده و دارای قابلیت نور پردازی است که در کنار طول عمر بالای کلیدها، طراحی ارگونومی و حرکت آسان و سریع یک انتخاب جذاب برای گیمر هاست.

 

مشاهده و خرید

 

موس سیم دار گیمینگ جکنگ مدل JM-032

ویژگی های محصول:
  • نوع رابط : پورت  USB
  • نوع اتصال : با سیم
  • دقت : 1200  DPI
  • طول کابل : 125 سانتی متر
  • حسگر : اپتیکال
  • ساخت کشور : چین
  • تعداد کلید : 3
  • طراحی ارگونومیک برای استفاده طولانی مدت
  • قیمت ایده آل محصول
  • دارای چراغ LED چند رنگی
  • عمر کلیدها بیش از 5 میلیون کلیک

 

مشاهده وخرید

 

موس گیمینگ Verity V-MS5136

برخورداری از ۷ عدد کلید فیزیکی شامل کلید های تنظیم DPI، بک / فوروارد و … با میزان ضربه پذیری تقریبی ۳ میلیون کلیک

 

بدنه ساخته شده از متریال پلاستیکی با کیفیت مقاوم در برابر آسیب های فیزیکی، موفق به کسب استاندارد سلامت ایمنی محصول CE / FC

 

اتصال باسیم از طریق رابط USB به کامپیوتر و لپ تاپ با کابل به طول ۱٫۵ متر و روکش از جنس الیاف به هم بافته شده مقاوم در برابر گره خوردگی و پارگی

 

مجهز به حسگر از نوع اپتیکال با میزان دقت متغیر در بازه ۸۰۰ ،۱۲۰۰ ،۱۶۰۰ و ۲۴۰۰ نقطه بر اینچ قابل تنظیم توسط کلید DPI، مجهز به نورپردازی RGB جهت ایجاد جلوه بصری زیبا

 

مشاهده و خرید

 

موس بی سیم گیمینگ 6کلید اچ پی (hp)

 

نوع اتصال بیسیم با دانگل USB

موس اپتیکال

قابل استفاده با هردو دست

اندازه متوسط

6 کلید

دقت حرکت قابل تنظیم تا 1600Dpi

پشتیبانی از اکثر سیستم عامل ها

طراحی ساده با اندازه کوچک

کار با دو باتری نیم قلمی

 

مشاهده و خرید

 

موس Hatron HM450SL Silent

موس با سیم هترون مدل HM450SL

قابلیت کارکردن با هر دو دست و مجهز به حسگر از نوع اپتیکال با دقت منغیر ۱۰۰۰ / ۱۶۰۰ / ۲۰۰۰ DPI

سازگار با انواع سیستم عامل های Windows / Mac / Chrome Os / Linux

ساخته شده از پلاستیک ABS مقاوم، دارای کابلی با روکش TPE به طول ۱/۵ متر

بهره مندی از کلید تنظیم دی پی آی، عملکر بی صدای موس

نحوه اتصال به کامپیوتر، لپ تاپ و … به صورت با سیم توسط رابط USB

طراحی ارگونومیک جهت استفاده بدون خستگی دست، مجهز به ۴ عدد کلید با عمر ضربه پذیری بالا

 

مشاهده و خرید

 

 

سخن پایانی

در مقاله راهنمای خرید موس با سیم، انواع موس سیمدار را معرفی کردیم، سپس ویژگی های موس های سیمی را بررسی کردیم، در آخر هم تعدادی از بهترین موس های سیمی بازار را معرفی کردیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. به طور کلی موس های سیمی برای طیف وسیعی از فعالیت ها مناسب اند و اگر مشکلی با دست و پاگیر بودن سیم ندارید می توانند تمامی نیاز های تان را برطرف کنند.

البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که موس های سیم دار رنج های قیمتی متفاوتی دارند و نباید از یک موس سیمی ارزان قیمت انتظار داشته باشید پتانسیل یک محصول بالارده را در اختیارتان قرار دهد. شما چه نوع موسی را برای امور روزمره توصیه می کنید؟ بنظر شما بهترین موس سیمی بازار کدام است؟

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش