بهترین برنامه های حذف دائم و ایمن اطلاعات کامپیوتر

تنها حذف عادی اطلاعات کافی نیست؛ برای پاک شدن دائمی داده‌ها از کامپیوتر باید از نرم‌افزارهایی استفاده کرد که به این منظور توسعه یافته‌اند.

گاهی اوقات شرایطی مانند تعویض کامپیوتر سبب می‌شود که نیاز به حذف برخی اطلاعات خصوصی یا بسیار مهم داشته باشید؛ اطلاعاتی که درواقع نمی‌خواهید دراختیار فرد دیگری قرار گیرد. چنین شرایطی برای بسیاری از کاربران پدید آمده است؛ مانند زمانی‌که به سبب تغییر شغل مجبور به تحویل کامپیوتر محل کارتان هستید یا قصد فروش کامپیوتر شخصی‌تان را دارید.

در هر صورت، باید در نظر داشته باشید که حتی با حذف اطلاعات خصوصی‌تان، امکان بازیابی آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین باید از ترفندهایی مانند اپلیکیشن‌های مخصوص حذف دائم اطلاعات استفاده کنید.

در صورتی که آشنایی با چنین اپلیکیشن‌هایی ندارید، فهرستی تهیه کرده‌ایم که شامل برترین نرم‌افزارهای موجود در زمینه حذف ایمن و دائمی اطلاعات از حافظه کامپیوتر شخصی می‌شود.

توجه: هنگام استفاده از نرم‌افزار پاک‌کننده فایل، باید نهایت دقت را کنید. اگر هر داده مهمی به اشتباه پاک شود، بازیابی آن غیرممکن خواهد بود.

Kernel File Shredder

نرم افزار حذف دائمی فایل Kernel File Shredder ابزاری حرفه‌ای برای پاک کردن همیشگی اطلاعات خصوصی کاربران است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به سرعت بالای آن در حذف اطلاعات و سادگی کار با آن اشاره کرد. برای توسعه‌ی نرم‌افزار کرنل فایل شردر از الگوریتم گاتمن استفاده شده است که از بهترین روش‌ها برای حذف ایمن و دائم اطلاعات به‌شمار می‌رود.

علاوه بر استفاده از الگوریتم گاتمن که توسط پیتر گاتمن توسعه داده شده است، از الگوریتم‌های دیگری مانند Zeros ،DOD 520 و حتی الگوریتم‌های نظامی AR380-19 ارتش آمریکا و الگوریتم ۵۰۲۰ نیروی هوایی آمریکا استفاده می‌شود. برخورداری از چنین روش‌هایی برای حذف اطلاعات سبب شده تا بازیابی اطلاعات توسط نرم‌افزارهای مخصوص تقریبا غیرممکن شود.

از ویژگی‌های جالب نرم‌افزار کرنل فایل شردر امکان زمان‌بندی برای حذف دائم اطلاعات مختلف است. درواقع نرم‌افزار می‌تواند نام فایل‌هایی که حذف می‌شود نیز تغییر داده و در فایلی جداگانه، نام و مشخصات اطلاعات حذف‌شده را ذخیره کند. 

دانلود

 

Hard Disk Scrubber

 

نرم‌افزار هارد دیسک اسکرابر، ابزار رایگان دیگری است که علاوه بر حذف دائم اطلاعات، امکان نوشتن اطلاعات متفرقه روی فضای آزادشده از حافظه را دارد. درواقع نرم‌افزار هارد دیسک اسکرابر می‌تواند نه‌تنها اطلاعات مدنظر را به‌صورت کامل و دائمی از حافظه حذف کند؛ بلکه اطلاعاتی برای فریب اپلیکیشن‌های بازیابی داده را روی هارد دیسک بنویسد.

محیط کاربری ساده، سرعت در انجام عملیات مختلف و راحتی کار با نرم‌افزار هارد دیسک اسکرابر سبب شده تا یکی از برترین ابزار رایگان حذف دائمی و ایمن اطلاعات شود. توسعه‌دهندگان برای پیاده‌سازی حذف اطلاعات کاربر از روش‌های AFSSI-5020 و DOD 5520.22-M استفاده کرده‌اند که هردو از استانداردهای نظامی محسوب می‌شوند. نرم‌افزار هارد دیسک اسکرابر به کاربر اجازه می‌دهد، الگوهای مختلفی برای بازنویسی اطلاعات در محل ذخیره داده‌های مدنظر روی حافظه اعمال کند تا امکان بازیابی اطلاعات را تا حد قابل توجهی دشوارتر سازد.

دانلود

 

HDShredder 6

 

نسخه رایگانی برای HDShredder 6 وجود دارد که قابلیت‌های محدودی را در اختیارتان قرار می‌دهد اما اگر می‌خواهید اطلاعات کامل یک درایو را به صورت کامل حذف کنید، به دردتان می‌خورد. درواقع، این نسخه برای استفاده موقت و خصوصی در نظر گرفته شده است.

می‌توان از HDShredder 6 در ویندوز XP و نسخه‌های بالاتر برای حذف دائمی فایل ها استفاده کرد. همچنین برای سایر سیستم‌عامل‌ها نیز در دسترس است.

دانلود

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش