راهنمای خرید کیبورد آبان 1401

نوع کیبورد

امروزه انواع کیبوردهای کامپیوتر در بازار موجود است که هر کدام با تمرکز بر ویژگی‌های خاص و متناسب با اهداف خاص طراحی شده اند. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید نوع کاری است که با صفحه کلید خود انجام خواهید داد.

صفحه کلیدهایی وجود دارد که مخصوص بازی طراحی شده است. اگر گیمر هستید، یکی از آن‌ها را دریافت کنید. بهترین صفحه کلیدهای گیمینگ دارای کلیدهای مخصوص برای کمک به انجام بازی‌های کامپیوتری هستند. اگر به کامپیوتر خود برای تایپ کردن نیاز دارید و برای مدت طولانی مجبور به تایپ کردن هستید، یک صفحه کلید ارگونومیک تهیه کنید که تجربه تایپ عالی و راحت را به شما می‌دهد.

اگر نیاز به کار با اعداد دارید، بهتر است مطمئن شوید که یک کیبورد با صفحه کلید عددی دریافت می‌کنید. کار شما تا حد زیادی دیکته می‌کند که چه نوع صفحه کلیدی را انتخاب کنید تا پول خود را بیهوده برای نوع اشتباه صفحه کلیدی که به آن نیاز ندارید خرج نکنید.

فشار دادن کلید

هنگام خرید کیبورد کامپیوتر، ابتدا کلیدها را بررسی کنید. شما نمی‌خواهید در نهایت صفحه کلیدی داشته باشید که شبیه یک ماشین تحریر است که به معنای واقعی کلمه کار شما را سخت می‌کند. کلیدها را بررسی و تست کنید. صفحه کلیدهایی هستند که لمسی حساس، نرم و عالی دارند و صفحه‌کلیدهایی هستند که برای تایپ کردن به فشار بیشتری نیاز دارند.

مکانیزمی که باعث می‌شود کلیدها به لمس پاسخ دهند «سوئیچ» است. کلیدهای پلاستیکی، کلیدهای قیچی و کلیدهای مکانیکی انواع اصلی کلیدهایی هستند که توسط اکثر تولیدکنندگان استفاده می‌شود. سوئیچ‌ها همه تفاوت‌ها را در حساسیت و راحتی ایجاد می‌کنند

سازگاری

امروزه اکثر کیبوردها از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل می‌شوند. پورت‌های قدیمی PS/2 تقریبا منسوخ شده اند. صفحه کلیدهای بی سیم از طریق بلوتوث به سیستم متصل می‌شوند و بر خلاف صفحه کلید USB، راه‌اندازی آن تا حدودی دشوار است. بیشتر صفحه کلیدها برای استفاده از کلیدهای عملکردی به نرم افزار نصب شده روی رایانه شما نیاز دارند. قبل از خرید صفحه کلید مطمئن شوید که با سیستم شما سازگار است.

 

طراحی

طراحی و معماری کیبورد تفاوت زیادی در تجربه شما ایجاد می‌کند. بر اساس طراحی، کیبوردها را می‌توان به استاندارد، گیمینگ و ارگونومیک دسته بندی کرد. کیبوردهای استاندارد رایج ترین نوع هستند. به طور مثال این تجربه را به خوبی می توانید با کیبوردهای ریزر به عنوان یکی از پرطرفدار ترین برند در زمینه تولید محصولات مخصوص بازی لمس کنید.

این روزها، کیبوردهای استاندارد علاوه بر مجموعه استاندارد 104 کلیدی، دارای کلیدهای چندرسانه ای نیز هستند. کیبوردهای بازی برای اهداف بازی هستند که کلیدهای چند رسانه ای و سایر کلیدهای ویژه برای بازی را در خود جای داده اند.

صفحه کلیدهای ارگونومیک به گونه ای طراحی شده اند که دستان شما را به طور طبیعی و راحت قرار دهند و با ارائه یک استراحتگاه مناسب مچ دست برای به حداکثر رساندن راحتی، فشار را کاهش دهند. آن‌ها مطمئناً گران هستند اما ارزش پول را دارند.

کسانی که از رایانه خود در تاریکی استفاده می‌کنند ممکن است صفحه کلید با نور را ترجیح دهند. کسانی که روی قابل حمل بودن تمرکز می‌کنند ممکن است بخواهند یک صفحه کلید منعطف و تاشو تهیه کنند که فضای زیادی در کیف آن‌ها اشغال نمی‌کند. برای کسانی که در معرض رطوبت هستند، صفحه کلیدهایی که می‌توانند در برابر مایعات مقاومت کنند، در بازار موجود است.

برای کسانی که به راحتی علاقه مند هستند، صفحه کلیدهایی با طراحی سبک تولید شده که با پد مناسب برای استراحت مچ، ممکن است برای آن‌ها مناسب باشد. برای برنامه نویسان، صفحه کلید در طرح DVORAK بهتر از طرح استاندارد QWERTY است. صفحه کلیدهای قابل شستشو نیز برای کسانی که شیفته تمیزی هستند موجود است.

بسیاری از تولیدکنندگان ایده‌های هوشمندانه زیادی را در طراحی صفحه کلید خود به وجود آورده اند. یکی را انتخاب کنید که مطابق با نیازهای شما طراحی شده است.

 

سیمی یا بی سیم

 

پیکربندی سیمی و بی سیم هر دو مزایا و معایب خود را دارند. پیکربندی بی سیم، سیم را حذف می‌کند، اما این احتمال وجود دارد که با سایر دستگاه‌های بی سیم تداخل داشته باشد. برای بازی، صفحه کلیدهای سیمی ترجیح داده می‌شوند، زیرا صفحه کلیدهای بی سیم تاخیر دارند که باعث اختلال در بازی می‌شود. صفحه کلیدهای بی سیم از باتری تغذیه می‌کنند که هر از چند گاهی باید شارژ یا تعویض شوند که به هزینه اضافه می‌کند. بنابراین، صفحه کلیدی که از پیکربندی‌های سیمی و بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، توسط بسیاری ترجیح داده می‌شود.

 

 

کلیدهای عملکرد اضافی

برای سرعت بخشیدن به وظایف خود، امروزه بسیاری از کیبوردها دارای کلیدهای عملکردی اضافی برای راه اندازی برنامه‌ها، کنترل صدا، کنترل پخش کننده موسیقی و غیره هستند. آن‌ها همچنین دارای کلیدهای مدیریت انرژی، طرح بندی کاراکترهای ویژه و کلیدهای میانبر قابل تنظیم هستند که گاهی اوقات بسیار مفید هستند. برخی از کیبوردها دارای یک تاچ پد یا یک جوی استیک کوچک برای جایگزینی ماوس نیز هستند.

 

کیبورد گیمینگ مکانیکی برند ELEVEN مدل GK101 با گارانتی یکساله

اتصال با سیم از طریق رابط USB با طول تقریبی ۱۴۰ سانتی متری با روکش از جنس TPE مقاوم در برابر کشش و پارگی
بدنه ساخته شده از جنس پلاستیک با کیفیت مقاوم در برابر ضربه، فشار و سایر آسیب های فیزیکی
برخورداری از ۱۰۴ عدد کلید فیزیکی شامل ۱۲ کلید مالتی مدیا با حروف فارسی حک شده بر روی آن
موفق به کسب استاندارد های سلامت و ایمنی محصولات شامل FCC ،CE و RoHS
مجهز به نشانگرهای LED بر روی بدنه به منظور نمایش وضعیت کارکرد محصول
قابلیت تنظیم ارتفاع به لطف بهره مندی از پایه در بخش زیرین کیبورد
کلید ها با میزان عمر ضربه پذیری بالا و دارای نورپردازی داخلی RGB

 

خرید

 

 

کیبورد Armo AK62

 

 

کیبورد و ماوس رویال مدل R-K163M204

اگر جزو کسانی هستید که زیاد با کامپیوتر شخصی خود سر و کار دارید و در عین حال دنبال سادگی هستید ست ماوس و کیبورد رویال محصول مناسبی برای شماست چون که در عین سادگی بسیار کار راه انداز می باشد. ماوس و کیبورد R-K163M204 محصولی از برند رویال می باشد که اتصال سیمی دارند و نوع رابط آن ها USB می باشد.  کیبورد این برند به شکلی ساده طراحی شده و روی کلیدهای آن که به تعداد ۱۱۵ عدد هستند، حروف فارسی حک شده و ساختار آن به گونه ای است که کاربر هنگام تایپ کردن راحت باشد. ماوس رویال دارای ۲ کلید فیزیکی است و حسگری از نوع اپتیکال دارد که دقت آن برابر با ۱۶۰۰dpi می باشد. طراحی خاص ماوس علاوه بر زیبایی که دارد باعث شده کاربر هنگام استفاده بلند مدت دچار خستگی نشود.

خرید

 

 

 

 

کیبورد و ماوس Macher MR-350

ست کیبورد و ماوس مچر مدل MR 350
جنس بدنه موس و کیبورد ساخته شده از پلاستیک ABS مقاوم در برابر فشار، ضربه و رطوبت

نحوه ی اتصال ماوس و کیبورد به سیستم توسط کابلی به طول ۱۲۰ سانتی متر با رابط USB

مجهز به نشانگر LED بر روی بدنه ی کببورد، دارای ۱۲۰ عدد کلید با حروف حک شده ی فارسی

امکان تنظیم ارتفاع کیبورد توسط پایه ی کوچک تعبیه شده در قسمت زیرین بدنه

مجهز به کلیدهای مولتی مدیا، میزان ضربه پذیری کلیدهای موس و کیبورد حدود ۱۰ میلیون بار کلیک

تعداد کلیدهای موس ۳ عدد، مجهز به حسگر اپتیکال با دقت ۱۰۰۰ دی پی آی

خرید

 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش