قابلیت های جدید ios 17

قابلیت های جدید ios 17

قابلیت های جدید ios 17

درحالی‌که iOS 16 تغییرات زیادی به همراه داشت، اخبار نشان می‌دهد که iOS 17 تغییراتی کمتر از حد معمول دارد. براساس گفتۀ مارک گورمن، اپل بیشتر منابع خود را در جهت گسترش نرم‌افزار هدفونِ واقعیت افزودۀ خود AR Headphone به کار گرفته , سیستم عامل این هدفون موقتاً xrOS نام‌گذاری کرده است. خبر دیگری اعلام کرده که iOS 17 بیشتر بر روی ثبات و کارایی تأکید کرده تا ویژگی‌های بصری. مارک گورمن همچنین این نوید را داده است که بیشترین تغییرات مربوط به نیازهای درخواستی کاربران خواهد بود.

 

قابلیت‌های جدید تماس، فیس‌تایم و Messages در IOS 17

قابلیت‌های جدید تماس، فیس‌تایم و Messages در IOS 17

در رویداد بزرگ WWDC 2023 اولین قابلیت ios 17 که معرفی شد قابلیت ساخت پوستر بود. با استفاده از این قابلیت جدید قادر خواهید بود تا برای هر مخاطب پوستری جداگانه و زیبا را طراحی کرده تا هنگام دریافت تماس و پیام ها پوستر مخاطب نمایش داده شود. و همچنین میتوانید انتخاب کنید که مخاطبتان هنگام دریافت تماس از شما چه تصویری را مشاهده کند. یکی دیگر از قابلیت های ios 17 قابلیت جدید Voicemail است. با استفاده از این قابلیت یک نوشته از صدای فردی را که با کاربر تماس گرفته روی صفحه نمایش داده می شود.

 

قابلیت Check In 

قابلیت Check In

به خانواده و دوستان و آشنایانتان اطلاع میدهد که به خانه رسیدید یا خیر.با استفاده از این قابلیت  در صورتی که کاربر به مقصد نرسیده و تاخیر داشته باشد پیامی حاوی موقعیت مکانی، میزان شارژ باتری و وضعیت آنتن‌دهی گوشی به‌طور خودکار به دوستان و خانواده ارسال خواهد شد.

 

قابلیت استیکر ios 17

قابلیت استیکر ios 17

با آپدیت جدید ios 17 در بخش استیکر ها این امکان فراهم شد تا کاربر هر ایموجی، برش تصویری و حتی تصاویر Live را به‌صورت استیکر در iMessages یا هر اپلیکیشن پیام‌رسان دیگری ارسال کند.همچنین میتوانید برای مخاطبین خود استیکر اختصاصی بسازید و بر روی پروفایلشان بگذارید .

 

اپلیکیشن خاطره‌نویسی Journal

اپلیکیشن خاطره‌نویسی Journal

از جمله قابلیت های ios 17 ارائه اپلیکیشن جدیدی به منظور خاطره نویسی است. نام این اپلیکیشن Journal است و با استفاده از این اپلیکشن و بهره مندی از تصاویر، ویدئو ها، موسیقی و فعالیت های ورزشی خود می توانید خاطرات خود را ثبت کنید . این اپلیکیشن با استفاده از داده های آیفون پیشنهاداتی به منظور ثبت خاطره ارائه می دهد.

اپل ادعا کرده با استفاده از رمزنگاری و قابلیت قفل کردن برنامه تمام اطلاعات ثبت شده با امنیت کامل محفوظ خواهد ماند.

 

قابلیت جدید NameDrop برای ایردراپ

قابلیت جدید NameDrop برای ایردراپ

با استفاده از این قابلیت جدید امکان ارسال اطلاعات تماس، آدرس ایمیل، شماره تلفن، پوستر و حتی تصاویر فراهم شده است. به این صورت که دو آیفون و یا آیفون و اپل واچ را به هم نزدیک کرده تا اطلاعات انتقال پیدا کند.

 

حالت StandBy لاک‌اسکرین جدید

از دیگر قابلیت های ios 17 حالت StandBy لاک اسکرین است. این قابلیت به هنگام شارژ گوشی با استند مگ سیف فعال شده و  در حالت افقی صفحه‌نمایش گوشی، تاریخ، ساعت، فعالیت‌های زنده و انواع ویجت‌های آ‌ب‌وهوا، قرارهای تقویم و… را نمایش می‌دهد.

همچنین این قابلیت اضافه شده تا  در حالت Standby با سوال کردن از سیری نتیجه را با تصویر مشاهده کنید.

فعال‌سازی سیری 

با آپدیت جدید ios 17 برای استفاده از دستیار صوتی نیازی به گفتن hey siri نخواهید داشت و فقط کافیست کلمه siri را بگویید تا دستیار صوتی فعال گردد. 

 

بهبود قابلیت AutoCorrect 

بهبود قابلیت AutoCorrect

ios 17 در بخش کیبورد هم شامل بروزرسانی بوده و عملکرد AutoCorrect به کمک هوش مصنوعی بهبود پیدا کرده و تصحیح اشتباهات گرامری جملات و همچنین بازگشت به کلمات تایپ شده قبلی ساده تر شده است. 

 

به‌روزرسانی‌های دسترس‌پذیری

به‌روزرسانی‌های دسترس‌پذیری

ios 17 در بخش دسترس پذیری شامل بروزرسانی هایی خواهد بود. از جمله این بروزرسانی ها Assistive Access است. Assistive Access برای کاربران مبتلا به ناتوانی هایی شناختی  و همچنین قابلیت های Live Speech و Personal Voice که به ترتیب برای کاربران با ناتوانی های گفتاری و کسانی که در معرض از دست دادن گفتار هستند کارآمد است. Personal Voice امکان شبیه سازی صدای کاربر را فراهم می کند. 

قابلیت Point and Speak از جمله قابلیت های ios 17 بوده که مخصوص کاربران نابینا و کم بینا است. این قابلیت به کاربر کمک کرده تا متن روی هر شیء را بخواند. 

 

افزایش امنیت وب گردی

افزایش امنیت وب گردی

در آپدیت ios 17 امنیت وب گردی در حالت ناشناس سافاری بهبود پیدا کرده است.

 

ویژگی های جدید  Health app

ویژگی های جدید Health app

در آپدیت جدید آی او اس 17 به Health app ویژگی های جدیدی اضافه شده است. یکی از این ویژگی های جدید  ثبت خلق‌وخوی روزانه و قابلیت Screen Distance در بخش Screen Time می باشد. قابلیت Screen Distance به منظور حفظ فاصله گوشی از چشم ها و دورکردن از آنها به کاربر هشدار می دهد. 

 

بهبود maps

در آپدیت جدید نقشه های آفلاین به maps اضافه شده است.

 

قابلیت Collaborative Playlists

قابلیت Collaborative Playlists از قابلیت های ios 17 بوده که امکان اشتراک گذاری در اپل موزیک را فراهم می کند.

 

ویژگی های جدید کنترل ایرپادز

از جمله قابلیت های جدید ios 17 اضافه شدن ویژگی های جدید کنترل ایرپادز است. این ویژگی های جدید شامل Adaptive Audio ، Personalized Volume و Conversation می باشد.

 

به‌‌روزرسانی‌های حریم خصوصی

با بروزرسانی حریم خصوصی در آپدیت ios 17 هنگام اشتراک گذاری پوسترهای تماس، پیام های فیس تایم از طریق airdrop هشداری با مضمون (محتوای حساس) به کاربر نمایش داده می شود.

 

Visual Look Up

با استفاده از Visual Look Up قادر خواهید بود در فریم های متوقف شده ویدئو انواع غذاها، علائم و نماد ها را به راحتی شناسایی کنید.

 

اشتراک گذاری اطلاعات airtag و اشتراک گذاری با iCloud Keychain به منظور سهولت و افزایش امنیت رمز عبور به صورت گروهی از دیگر قابلیت های ios 17 بوده که در رویداد WWDC 2023 معرفی شد.

 

Dynamic Island

Dynamic Island یا جزیرۀ پویا یک قابلیت فوق‌العاده از ویژگی های جدید ios 17 است که انتظار می‌رود در iOS 17 و همۀ مدل‌های آیفون 14 وجود داشته باشد. دوربین سلفی و سنسور مادون قرمزِ آیفون 14 کمک می‌کند تا اعلان‌هایی مانند تعداد قدم‌های برداشته شده یا نت‌های موزیکی که گوش می‌دهید یا اعلان زنگ جزیره موقع زنگ خوردن گوشی، را به‌حالت سه‌بعدی اول در سایز بزرگ و بعد در اندازۀ کوچک در بالای گوشی در جای دوربین و سنسور نمایش دهد. با زدن روی Dynamic Island دوباره می‌توان جزئیات بیشتری از آن دید. اما بهتر از این هم می‌تواند بشود.

پیشنهاد می‌شود سیری از طریق جزیرۀ پویا پیشنهادهایی براساس استفادۀ ما از برنامه‌ها ارائه دهد.

مهم‌تر از همه، جزیرۀ پویا نباید اعلان‌ها را همیشگی نشان دهد، بلکه باید پس از نمایش دادن، محو شود. استفاده از Dynamic Island یعنی نمایش فعالیت‌های پس‌زمینه‌ای برای مدت کوتاه، مثل تشخیص هویت Face ID یا اتصال ایرپاد.

 

اگر این مطلب براتون جذاب بود خوشحال میشم ستاره های این پایین رو روشن کنید و توی قسمت نظرات انتظاراتتونو از سیستم عامل جدید گوشی های آیفون بگید.

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش