پیام disappearing در واتساپ – پیام محو شونده در واتساپ

یکی از قابلیت‌‌های جدیدی که به این پیام رسان اضافه شده، پیام های مدت دار در واتساپ بوده که بسیاری از کاربران را با ابهاماتی روبه‌رو کرده است، برای مثال ممکن است این ابهام ایجاد شود که disappearing messages whatsapp چیست ؟ هنگام استفاده از آن چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا می‌توان پیام‌هایی که محو شده را دوباره برگرداند؟ طبیعی است تا زمانی که تمام ابهامات شما برطرف نشده از استفاده و یا فعال کردن قابلیت WhatsApp Disappearing اجتناب کنید.

معنی disappearing در واتساپ – پیام محو شونده در واتساپ

اگر از جمله افرادی هستید که نمی‌دانید کاربرد قابلیت دیس اپیرینگ واتساپ چیست! بهترست بدانید که با فعال کردن این گزینه پیام‌ها بعد از ۲۴ ساعت، ۷ روز یا ۹۰ روز ناپدید می‌شوند همانند وضعیت یا استاتوس واتس‌آپ و شما دیگر آنها را مشاهده نخواهید کرد. به جای اینکه این پیام‌ها بلافاصله ناپدید شوند، بعد از فعال کردن این گزینه مدتی بعد ناپدید خواهند شد؛ اما چه نکاتی را باید در رابطه با آن در نظر گرفت؟ آیا در همه پلتفورم‌های گوشی موبایل در دسترس است؟

۱- از چه پلتفورم‌‌ها و چت‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

قابلیت پیام مدت دار در واتساپ یا قابلیت WhatsApp Disappearing هم در اندروید و هم در iOS همچنین نسخه وب واتس آپ در دسترس کاربران قرار گرفته است. از‌این‌رو برای اینکه از این قابلیت بتوانید استفاده کنید می‌بایست واتساپ خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید؛ همچنین این مورد از قابلیت‌های واتساپ هم برای چت‌های مجزا و هم برای گروه‌ها قابل اجراست.

۲- مدت زمان پیام‌ها

این به شما بستگی دارد که این قابلیت واتس آپ را فعال کنید یا خیر، بعلاوه در صورت تصمیم به استفاده از آن می‌توانید آن را برای ۲۴ ساعت، ۷ روز و یا ۹۰ روز فعال کنید؛ اما در نظر داشته باشید که مثلاً در صورتی که گزینه‌ی ۷ روز را انتخاب کنید، ۷ روز بعد از فعال‌سازی چت‌های ارسالی و دریافتی پاک می‌شوند. به محض اینکه این قابلیت واتس‍آپ را غیرفعال کنید هم دوباره پیام‌های ارسالی و دریافتی در چت روم باقی خواهند ماند.

۳- ویژگی پیام های مدت دار در واتساپ یا قابلیت WhatsApp Disappearing به صورت پیش فرض خاموش است. اگر قصد دارید از این نوع از قابلیت‌های واتس‌آپ استفاده کنید، بعد از به‌روز رسانی آن را فعال کنید.

۴- تماس یا برنامه خاص

این ویژگی خاص تماس‌ها است، از‌این رو برای تک تک تماس‌های خود باید این ویژگی را فعال کنید. این معنایش این است که زمانی که در یک چت مجزا آن را فعال کردید، در دیگر چت‌ها فعال نخواهد شد. تاکنون ویژگی هم در واتس‌اپ ارائه نشده تا بتوان به صورت یکجا این قابلیت را فعال کرد.

۵- چگونه می‌توان پیام مدت دار در واتساپ را فعال و غیرفعال کرد.

قدم اول:
WhatsApp را باز کنید، چت‌ها و گروهایی که می‌خواهید این قابلیت برای آنها فعال شود را باز کنید. در نظر داشته باشید که ادمین گروها می‌توانند این قابلیت را فعال یا غیر‌فعال کنند.
قدم دوم:
روی نام مخاطب و یا گروه ضربه زده و از تنظیمات روی گزینه Disappearing messages ضربه بزنید.

 

قدم سوم:
در این مرحله می‌توانید با انتخاب یکی از گزینه‌های ۲۴ hours و ۷ days  یا ۹۰ days این قابلیت واتس آپ را فعال و انتخاب گزینه Off آن را غیر فعال کنید.

 

این مطالب را از دست نده:

چگونه پیامهای حذف شده واتس اپ را برگردانیم؟

معرفی روش‌های دانلود پست و استوری اینستاگرام در آیفون

 

در نهایت نمایان شدن یک علامت ساعت در پروفایل واتساپ مخاطبتان بیانگر اینست که این قابلیت فعال شده است.

۶- چه کسی می‌تواند ویژگی پیام مدت دار واتساپ را کنترل کند؟

هر دو شرکت کننده در گپ یک به یک می‌توانند ویژگی پیام محو شونده واتساپ را در هر زمان فعال یا غیرفعال کنند. بنابراین اگر آن را فعال کنید، شخص دیگر می‌تواند آن را خاموش کند؛  در گروه‌ها هم همه‌ی اعضای گروه می‌توانند این قابلیت را فعال یا غیر فعال کنند، اما ادمین گروه می‌تواند تنظبمات گروه را به شکلی تغییر دهد که در گروها تنها ادمین گروه‌ بتواند آن را روشن و یا خاموش کند.

۷- برای پیام‌های قدیمی واتس آپ چه اتفاقی می‌افتد؟

پیام‌هایی که قبل از فعال کردن قابلیت پیام محو شونده در واتساپ ارسال شده بدون تغییر باقی خواهند ماند .

۸-نوتیفیکیشن اسکرین شات

در اسنپ چت، فیس‌بوک و اینستاگرام زمانی که کسی از صفحه اسکرین شات می‌گیرد، کاربر اعلان مربوطه را دریافت می‌کند. با این حال، WhatsApp هنگام فعال کردن پیام‌های ناپدید شونده، زمانیکه شرکت کننده از صفحه عکس می‌گیرد اطلاع نمی‌دهد. بنابراین شما باید فقط با افرادی که می‌توانید به آنها اعتماد کنید از این ویژگی استفاده کنید.

۹- از کجا می‌توان دریافت که ویژگی پیامهای مدت دار واتساپ فعال شده است؟

وقتی کسی ویژگی پیام‌های ناپدید شده را در یک چت روشن کند، WhatsApp هشدار «پیام‌های در حال ناپدید شدن» را در چت مربوطه روشن می‌کند. به همین ترتیب، هنگامی که شما یا شرکت کننده دیگر ویژگی را غیرفعال کنید، یک پیام هشدار ظاهر می‌شود.

در مواردی هم که شما هشدار را نادیده بگیرید یک راه دیگر برای چک کردن فعال بودن این قابلیت واتس‌اپ وجود دارد. به آیکون ساعت که در کنار نام مخاطب آمده توجه کنید. اگر علامت ساعت را مشاهده کردید، یعنی قابلیت پیامهای مدت دار واتساپ فعال است.

علامت ساعت کنار پروفایل واتساپ

همان طور که گفتیم علامت ساعت کنار پروفایل واتساپ هم نشاندهنده‌ی پیام های مدت دار است، یعنی وقتی در کنار پروفایل یکی از دوستانتان علامت تایمر در واتساپ را دیدید به آن معناست که قابلیت پیام محو شونده برای مکالمه‌ی شما فعال شده است

 این علامت تایمر کنار پروفایل واتساپ تا زمانی که قابلیت پیامهای مدت دار واتساپ فعال است نمایش داده می‌شود.

۱۰- نقل قول و یا پیام‌های فوروارد شده باقی می‌مانند

هنوز باگ‌هایی در قابلیت پیام های مدت دار در واتساپ وجود دارد که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید، برای مثال بعد از فعال کردن هم هنوز پیام‎های فوروارد شده باقی می‌مانند.

۱۱-پیش نمایش پیام‌ها در واتس‌اپ دیده می‌شود

فرض کنید شما چند روز به سراغ پیام‌رسان نرفته‌اید، در همین حین دوست شما ویژگی Disappearing Messages را برای چت شما فعال کرده و تعدادی پیام ارسال می‌کند. اکنون، اگر بعد از یک هفته بخواهید آن پیام‌ها را در WhatsApp بررسی کنید، آن پیام‌ها را نمی‌بینید؛ اما پیش نمایش آنها در اعلان‌ها نمایش داده می‌شود، البته به این شرط اینکه اعلان واتس آپ را غیر فعال نکرده باشید. از‌این‌رو توصیه می‌شود که هنگام استفاده از این قابلیت واتس آپ احتیاط کنید.

۱۲- پشتیبان گیری از پیام های مدت دار واتساپ

همه پیام‌ها، حتی پیام‌های ناپدید شده، جزئی از نسخه پشتیبان WhatsApp قرار می‌گیرند، خواه به صورت دستی پشتیبان بگیرید و یا به آن برنامه‌ دهید تا به صورت خودکار انجام شود. با این حال، هنگامی که نسخه پشتیبان تهیه شده را پس از یک هفته یا بیشتر بازیابی می‌کنید، پیام‌های ناپدید شده بازیابی نمی‌شوند. بله، حتی اگر از Disappearing Messages پشتیبان تهیه کنید، آنها از نسخه پشتیبان تهیه شده پس از ۷ روز(یا مدتی که مشخص کرده‌اید) پاک می‌شوند.

۱۳- برای فایل‌های چند رسانه‌ای چه اتفاقی می‌افتد؟

شما از طریق این پیام‌رسان می‌توانید فایل‌هایی مثل ویدئو، گیف و یا اسناد را ارسال و دریافت کنید. ویدئو‌ها اگر در حالت دانلود خودکار باشند دانلود شده و به گوشی منتقل می‌شوند، اما اگر قابلیت Disappearing Messages فعال باشد بعد از هفت روز تماماً این فایل‌ها از چت واتس آپ پاک می‌شوند؛ اما در گوشی شما باقی خواهند ماند.

فرقی نمی‌کند که شما از گوشی سامسونگ استفاده کنید یا شیائومی و یا حتی گوشی‌های اپل، در هر حال با به روز رسانی می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید تا بتوانید مدیریت بهتری بر حافظه گوشی خود داشته باشید تا از کند شدن آن جلوگیری کنید.

 

مطلب مهم:

سرعت گوشیتو چند برابر کن

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش