راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند

 

بهترین ساعت های هوشمند با طراحی‌ها و همچنین مجموعه‌ای از امکانات و قابلیت‌های مختلفی در بازار وجود دارند. با خرید یک ساعت هوشمند می‌توانید به اندازه زیادی هم در وقت خود صرفه جویی کنید و هم وضعیت سلامت بدن خود را تحت نظر قرار دهید و هم به شکل هدفمندتر و بهینه‌تری ورزش کنید.

نکات مهم در خرید ساعت هوشمند به صورت خلاصه

  • سازگاری با گوشی: پیش از اینکه به سراغ بهترین برند و مدل ساعت هوشمند یا اسمارت واچ بازار بروید و کلی هزینه کنید، ابتدا باید مطمئن شوید ساعتی که قصد خریدش را دارید با گوشی شما سازگار است. برای مثال اپل واچ‌ها فقط با گوشی‌های آیفون کار می‌کنند و ساعت‌های دیگر شرکت‌ها ممکن است هم با آیفون و با هم با گوشی‌های اندرویدی سازگاری داشته باشند.
  • قابلیت‌های ورزشی: ساعتی انتخاب کنید که سنسور سنجش ضربان قلب و GPS داشته باشد تا بتوانید هم ضربان قلب را زیرنظر بگیرید و هم مواقعی که برای دویدن از خانه خارج می‌شوید بتوانید اطلاعات تکمیلی مثل مسافت طی شده و کالری سوزانده شده را هم داشته باشید.
  • عمر باتری: به شارژدهی ساعت نیز توجه زیادی کنید. به طور کلی ساعت‌های هیبریدی که از لحاظ ظاهری شبیه به ساعت‌های معمولی هستند عمر باتری بالاتری دارند اما آن‌ها نمایشگر لمسی ندارند.
  • امکان تعویض بند ساعت: ساعتی خریداری کنید که بتوان بعدا بند آن را به راحتی عوض کرد. همچنین مطمئن شوید که بندهای مخصوص آن ساعت در بازار کشور موجود است.
  • اپلیکیشن‌ها: یکی دیگر از فاکتورهای مهم اپلیکیشن‌های ساعت است. در حال حاضر سیستم‌عامل‌های Wear OS و watchOS هرکدام مجموعه‌ مختلفی از اپلیکیشن‌های مخصوص ساعت هوشمند را دارند بنابر این پیش از خرید مطمئن شوید ساعت شما امکان استفاده از این برنامه‌های کاربردی را دارد.

 

سیستم عامل و سازگاری با گوشی

فیت‌بیت از سیستم‌عامل مخصوص خود به نام Fitbit OS استفاده می‌کند و به همین دلیل ساعت‌هایش با آیفون و گوشی‌های اندرویدی سازگار هستند. از طرف دیگر گوگل یک سیستم‌عامل جدید به نام Wear OS برای ساعت‌های هوشمند طراحی و عرضه کرده که فعلا فقط در گلکسی واچ 4 قابل استفاده است

از طرف دیگر اپل واچ و سیستم عامل watchOS را داریم که همانطور که می‌دانید فقط با آیفون سازگار است. شما از طریق اپلیکیشن Apple Watch که در گوشی‌های آیفون به صورت پیش‌فرض نصب شده می‌توانید به اپ‌استور مخصوص اپل واچ دسترسی پیدا کنید و برنامه‌های موردنظرتان را روی ساعت نصب کنید.

 

نمایشگر اولد یا LCD

بیشتر ساعت‌های هوشمند با نمایشگرهای LCD یا امولد وارد بازار می‌شوند که وضوح و کیفیت بسیار زیادی دارند اما از طرف دیگر سبب می‌شوند عمر باتری هم کاهش پیدا کند. در حقیقت یکی از نقاط ضعف اصلی ساعت‌های هوشمند عمر باتری بوده اما خوشبختانه در طی چند سال اخیر به نظر می‌رسد این مورد رو به بهبود باشد.

ساعت‌های گران‌قیمت به جای LCD از نمایشگرهای اولد استفاده می‌کنند. این نوع ساعت‌ها هم نمایشگر با کیفیت‌تری دارند و هم نسبت به ساعت‌های LCD ضخامت کمتری دارند. اپل در اولین نسل از اپل واچ از نمایشگرهای OLED استفاده کرد اما این سامسونگ بود که اولین ساعت هوشمند با نمایشگر OLED یعنی گلکسی Gear را در سال 2013 روانه بازار کرد.

طراحی و شخصی سازی

اکثر ساعت‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا بندهای ساعت را به دلخواه خودتان تعویض کنید.

در بحث طراحی حالا دیگر اکثر ساعت‌های هوشمند با نمایشگرهای دایره‌ای وارد بازار می‌شوند و در ظاهر شباهت زیادی به ساعت‌های کلاسیک و قدیمی دارند. همچنین ضخامت ساعت‌ها هم روز به روز کمتر می‌شود. مثل ساعت گارمین لیلی که یکی از نازک‌ترین ساعت‌های بازار است و انتخاب بسیار خوبی برای افرادی است که مچ کوچکی دارند.

 

اپلیکیشن ها

اپل واچ در زمینه اپلیکیشن‌ها فعلا حرف اول را می‌زند و بیش از 20 هزار اپلیکیشن مختلف و کاربردی دارد. از جمله شاخص‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به ESPN یا MapMyRun اشاره کرد.

Wear OS گوگل هم هزاران برنامه مختلف دارد. مثلا از طریق نسخه واتساپ آن می‌توانید با خود ساعت به پیام‌هایتان پاسخ دهید و دیگر لازم نیست گوشی را از جیبتان خارج کنید. همچنین این برنامه‌ها را مستقیما می‌توانید روی ساعت نصب کنید.

 

مقاومت در برابر آب

رخی از ساعت‌های هوشمند در برابر پاشیده شدن آب مقاوم هستند که به معنی مقاومت در برابر بارش باران است و نه بیشتر. این در حالی است که برخی ساعت‌های هوشمند دیگر هم وجود دارند که می‌توانند تا عمق معینی در آب استفاده شوند. اگر می‌خواهید ساعت خود را هنگام شنا کردن همراه خود داشته باشید، باید قبل از خرید ساعت هوشمند به ضدآب بودن آن توجه کنید.

ویژگی‌های سلامت ساعت هوشمند

ردیاب‌های سلامتی توجهات زیادی را رفته رفته به خود جلب می‌کنند و سازندگان ساعت های هوشمند هم از این امر مطلع بوده و سعی می‌کنند چنین کارکردهایی را در دستگاه خود بگنجانند. بعضی از این ساعت‌ها برای ردیابی سلامت، وابسته به گوشی شما هستند اما بیشترشان حداقل قابلیت شمردن قدم‌ها را دارند.

بیشتری ساعت‌ها، دارای یک سنسور ضربان قلب هم بوده اما این سنسورها معمولا دقیق نیستند. با این حال سنسور ضربان قلب اپل واچ دقت بیشتری نسبت سایر اسمارت واچ ها دارد.

برخی از مدل‌ها از GPS هم پشتیبانی می‌کنند. بنابراین می‌توانید از آن‌ها برای دویدن یا دوچرخه‌سواری در بیرون استفاده کرده و مسافت و سرعتی که طی می‌کنید را ثبت کنید. البته توجه داشته باشید که استفاده از GPS تاثیر زیادی روی مصرف باتری می‌گذارد.

سایر قابلیت‌ها مثل نوار قلب و سنجش میزان اکسیژن خون نیز برای برخی کاربران اهمیت زیادی دارند. فیت‌بیت، اپل و سامسونگ همگی در ساعت‌های جدید خود دارای سنسورهای نوار قلب تایید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا هستند که با کمک آن می‌توانید علایم بیماری‌هایی مثل آریتمی قلبی را تحت نظر بگیرید.

اما قابلیت سنجش اکسیژن خون به نسبت به سنسور نوار قلب بیشتر در ساعت‌های هوشمند وجود دارد. با کمک این ویژگی می‌توانید سطح اکسیژن خونتان را در هرلحظه اندازه بگیرید و به این ترتیب اگر دچار مشکلاتی مثل وقفه تنفسی در خواب یا بیماری‌های ریوی باشید، خیلی زودتر متوجه علایم شوید.

 

عمر باتری و شارژ

از دیگر نکات مهم خرید ساعت هوشمند عمر باتری است. بیشتر ساعت‌هایی که نمایشگر رنگی دارند حداکثر 1 یا 2 روز داوم می‌آورند بنابر این هنگام خرید ساعت، باید فکر شارژ کردنش هم باشید. ساعت‌های رده‌بالا مثل اپل واچ و گلکسی واچ 4 از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند تا دیگر لازم نباشد ساعت را به یک شارژر وصل کنید و می‌توانید در عوض آن را روی یک شارژر بی‌سیم بگذارید.

 

معرفی:

ساعت هوشمند شیائومی مدل Mibro Lite 2 با 18 ماه گارانتی

 

 

این ساعت داری دو بند مشکی و نارنجی میباشد

✅ پشتیبانی از زبان فارسی دارد

✅ قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث: دارد

✅ مقاومت در برابر آب و گردوغبار / درجه گواهی‌نامه: گواهینامه 2ATM

✅ جنس بند : در جعبه بسته بندی محصول دو نوع بند (سیلیکونی و چرم) قرار گرفته

✅ نوع صفحه نمایش: AMOLED

✅ بلوتوث: نسخه 5.1

✅ ظرفیت باتری: 350 میلی آمپر ساعت

 

خرید

 

ساعت هوشمند شیائومی میبرو mibro c2 با 18 ماه گارانتی

 

✅ابعاد: 11.2*35.3*45 میلی متر

✅نوع کاربری: رسمی, روزمره, ورزشی

✅وزن: 34 گرم

✅قابلیت استفاده: آقایان و خانم ها

✅صفحه نمایش: 1.69 اینچ, TFT, رنگی, لمسی

✅رزولوشن: 240 در 280 پیکسل

✅پشتیبانی سیستم عامل: Android, IOS

✅باتری: 270 میلی‌آمپرساعت

✅اپلیکیشن سازگار: Mibro Fit

✅ورژن بلوتوث: BT V5.0

✅سنسور: حسگر ضربان قلب 24 ساعته, سنجش اکسیژن خون, شمارش گام ها, کالری شمار, مانیتورینگ کیفیت خواب

✅سایر ویژگی ها: امکان خواندن پیام‌های متنی, امکان نمایش نوتیفیکیشن ها, پشتیبانی از 20 حالت ورزشی, دارای قابلیت کنترل دوربین گوشی, مشاهده تماس های دریافتی

 

خرید

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش