اتصال گوشی به تلویزیون

 اتصال گوشی به تلویزیون با Miracast

می‌توان گفت آسان‌ترین راه اتصال گوشی به تلویزیون با miracast انجام می‌شود. به طور کل، این قابلیت از سال ۲۰۱۲ عرضه شد و گوشی‌های اندرویدی نسخه ۴.۲ به بعد از این قابلیت پشتیبانی کردند. اگر می‌خواهید بدانید که تلویزیون شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند یا نه، می‌توانید در مرورگر نام مدل تلویزیون + miracast را جستجو کنید. در صورتی که از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند نیز می‌توانید دانگل miracast را خریداری کنید.

 عمومی‌ترین تنظیمات برای وصل شدن گوشی به تلویزیون به صورت زیرست:

  1. وارد تنظیمات گوشی شوید و Connected Devices را پیدا کنید.
  2. نوع اتصال مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی Cast ضربه بزنید و منتظر بمانید.
  3. اسم تلویزیون خود را انتخاب کنید.
  4. اگر بار اولست که به این‌کار اقدام می‌کنید، کدی که بر روی تلویزیون نشان داده می‌شود را وارد کرده تا پروسه کامل شود.

این اتصال یکی از آسان‌ترین روشهاست، چراکه به هیچ کابلی احتیاج ندارد و برای انجام آن تنها لازمست هر دو دستگاه از قابلیت miracast پشتیبانی کنند، اما این را در نظر داشته باشید که نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون با screen mirroring به این صورت است که چون اتصال از طریق وای‌فای صورت می‌گیرد، هر دو دستگاه باید به یک شبکه اینترنتی وصل شوند. گاهی اوقات این اتصال ممکنست به این دلیل که نرم‌افزارها را به روز نکرده‌اید، با مشکل مواجه شود.

۲- اتصال گوشی به تلویزیون با Smart View برای کاربران سامسونگ

در این قسمت به شما می‌گوییم که با smart view چطور گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟

روش وصل شدن گوشی به تلویزیون در انواع مدل‌های سامسونگ بسیار ساده است، فقط کافیست:

  1. صفحه نمایش را از بالا به پایین بکشید و Smart View را فعال کنید. اگر این عبارت را نمی‌بینید: یا آن را به کنترل پنل اضافه کرده، یا از طریق تنظیمات آن را جستجو کنید.
  2. به شما لیستی نشان داده خواهد شد که در آن می‌توانید نام و مدل تلویزیون خود را انتخاب کنید.

البته توجه داشته باشید که چون اتصال گوشی به تلویزیون با smart view به صورت وایرلس است، باید هر دو دستگاه به یک شبکه اینترنتی وصل شوند. بعد از انتخاب تلویزیون در پایین صفحه بر روی “Phone to Device” ضربه بزنید و در تلویزیون هوشمند خود اجازه وصل شدن گوشی به نمایشگر تلویزیون را صادر کنید.

۳- اتصال گوشی به تلویزیون با DLNA

اتصال گوشی به تلویزیون با DLNA برای اسمارت تی‌وی‌ها انجام می‌شود. DLNA یک روش دیجیتال بی‌سیم است که امروزه اغلب تلویزیون‌های هوشمند از آن پشتیبانی می‌کنند. از آن جهت که این اتصال از نوع بی‌سیم است، لازمست گوشی و تلویزیون به یک شبکه وای‌فای وصل شوند، چراکه در این بخش، وای‌فای همان نقش کابل اتصال گوشی به تلویزیون را ایفا می‌کند. در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه با dlna به تلویزیون وصل شویم ؟

بعد از وصل شدن به شبکه اینترنتی، لازمست برنامه DLNA را برای وصل شدن گوشی به تلویزیون دانلود کنید. در حال حاضر محبوب‌ترین اپلیکیشن در این زمینه BubbleUPnP است

بعد از اینکه این برنامه را بر روی گوشی اجرا کردید، ۴ گزینه متفاوت خواهید دید که لازمست بر روی “Devices” کلیک کنید. در بین لیستی که می‌بینید، بر روی تلویزیون ضربه بزنید و مواردی که می‌خواهید توسط تلویزیون اجرا شود را انتخاب کنید.

 

اتصال بی سیم گوشی به تلویزیون غیر هوشمند با Chromecast

اگر تلویزیون شما در ساختار خود از Chromecast بهره‌ای نبرده، می‌توانید دستگاه آن را خریداری کرده و به پشت تلویزیون وصل کنید، تا از این پس بتوانید از قابلیت متصل شدن گوشی به تلویزیون با cast بهره ببرید. به عبارت دیگر، شما می‌توانید از طریق تهیه دانگل کروم‌کست یک اتصال بی‌سیم بین تلویزیون غیر هوشمند و گوشی ایجاد کنید. اگر تلویزیون شما هوشمندست، تنها لازمست اپلیکیشن Chromecast را دانلود کنید.

به طور کلی، برای انجام این مرحله به موارد زیر نیاز دارید:

  • دانگل Chromecast
  • گوشی اندروید
  • وای‌فای
  • تلویزیون با درگاه HDMI

با Chromecast چگونه از گوشی به تلویزیون وصل شویم ؟

  1. در ابتدا به پشت تلویزیون نگاهی بیندازید تا درگاه مربوط به HDMI را پیدا کنید. دانگل Chromecast را به آن وصل کنید.
  2. دانگل را توسط کابل یو اس بی به تلویزیون یا منبع انرژی دیگری وصل کنید.
  3. با استفاده از کنترل به HDMI مناسب وارد شوید.

ین نکته را در نظر داشته باشید که قرار نیست کانال یا سرویس جدیدی به تلویزیون اضافه شود؛ بنابراین لازمست اپلیکیشن مربوطه را در گوشی خود نصب کنید. می‌توانید از لینک زیر برای نصب برنامه Google Home استفاده کنید. خوبی این برنامه اینست که در بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی اجرا می‌شود.

  • بعد از دانلود و نصب این اپلیکیشن، آن را باز کرده و تمام مجوزهای دسترسی را فعال کنید.
  • اکانت گوگل خود را وارد کنید.
  • بر روی نماد “+” کلیک کرده تا دستگاه را به برنامه اضافه و مدیریت کنید.

  • به اپلیکیشن، یک اتاق اضافه کنید. یعنی در منو، گزینه “Set up device” را انتخاب کرده و بر روی “Set up new devices in your room” ضربه بزنید.

 

  • اکنون زمان انتخاب یک اسم برای خانه است. حتی می‌توانید در بخش آدرس هم مطلبی اضافه کنید.
  • قبل از انجام این مرحله مطمئن شوید که لوکیشن گوشی روشن است، چون قرارست نزدیک‌ترین دستگاه را پیدا کنید.
  • اگر در اینجا موفق شده‌اید که تلویزیون خود را پیدا کنید، گوشی را به ChromeCast وصل کنید. یک کدی بر روی نمایشگر تلویزیون خواهید دید، مطمئن شوید که با کد گوشی یکیست.

  • وای فای گوشی را انتخاب و رمز آن را وارد کنید.
  • در این مرحله می‌توانید صفحه‌نمایش گوشی را به تلویزیون انتقال دهید. یعنی بر روی اسم دستگاه خود ضربه زده و با انتخاب گزینه پایین صفحه، از تماشا لذت ببرید!

اگر می‌خواهید از این قابلیت بر روی گوشی‌های دیگر نیز بدون تکرار این پروسه استفاده کنید، می‌توانید دوباره از همین اکانت استفاده کنید، همچنین لازم به ذکرست که می‌توان از یک دانگل برای وصل شدن به تلویزیون‌ های دیگر هم استفاده کرد.

خلاصه مراحل گفته شده برای وصل شدن گوشی به تلویزیون غیر هوشمند با chromecast:

  1. دانگل ChromeCast را به تلویزیون وصل کنید.
  2. اپلیکیشن Google Home را نصب کنید.
  3. تنظیمات لازم را انجام دهید.
  4. برنامه را به دانگل وصل کنید.
  5. وای فای را وارد کنید.
  6. محتوای گوشی را بر روی نمایشگر تلویزیون استریم کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون توسط اپلیکیشن‌ها

برخی از اپلیکیشن‌ها هم هستند که کمک می‌کنند تا فیلم‌ها و عکس‌ها در هر فرمتی متناسب با سایز نمایشگر پخش شوند. برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها احتیاج به وای‌فای است. به عنوان مثال، یکی از اپلیکیشن‌ها برای اتصال موبایل به تلویزیون “Lets View” است

اتصال گوشی به تلویزیون در iOS

تا قبل از سال ۲۰۱۸ کاربران آیفون می‌توانستند آیفون یا آیپد خود را تنها به تلویزیون اپل وصل کنند، اما از آن سال به بعد برندهای ال‌جی و سامسونگ نیز از این قابلیت پشتیبانی کردند و از سال ۲۰۲۰ تلویزیون‌های سونی نیز به این لیست اضافه شدند. اگر کاربر آیفون هستید و می‌پرسید چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم، در مقاله ای جداگانه راه های وصل کردن آیفون به تلویزیون را به طور کامل بررسی کرده ایم .در این قسمت تنها یک روش از وصل شدن گوشی به تلویزیون در iOS برای شما آورده شده است:

  1. برای انجام این کار در ابتدا هر دو دستگاه را به یک شبکه اینترنتی وصل کنید.
  2. در آیفون خود به کنترل سنتر بروید و نمادی که به شکل دو مربع روی هم قرار گرفته است را انتخاب کنید.
  3. در لیست پیش رو، نام تلویزیون خود را انتخاب کنید.
  4. کد دیجیتال ۴ رقمی که بر روی نمایشگر تلویزیون می‌بینید را در آیفون یا آیپد خود وارد کنید.

برای غیرفعال کردن این بخش دوباره مراحل را طی کنید تا به Stop Mirroring برسید.

کاربران آیفون همچنین می‌توانند از طریق کابل HDMI اتصال گوشی به تلویزیون را انجام دهند، البته برای انجام این کار لازمست تبدیل‌ مناسب آیفون را هم تهیه کنند.

وصل کردن تلویزیون به اینترنت گوشی

اگر وای‌فای شما قطع شده نگران نباشید، چراکه می‌توانید از طریق هات‌اسپات، تلویزیون هوشمند خود را به اینترنت گوشی وصل کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر قصد Mirror Casting دارید، این قابلیت با هات‌اسپات کار نمی‌کند، اما برای دانلود کردن یا پخش آنلاین فیلم از طریق تلویزیون هوشمند می‌تواند استفاده شود. اگر نمی‌دانید چگونه به این کار اقدام کنید، می‌توانید روش زیر را امتحان کنید:

انگشت خود را از بالا به پایین یکشید و در بین گزینه‌هایی که در صفحه نمایش به اجرا در می‌آیند، Hotspot را روشن کنید و چند لحظه دستتان را بر روی آن نگه دارید تا وارد تنظیمات شوید و بتوانید رمز و نام دستگاه خود را مشاهده کنید. اگر هم موفق به انجام این روش نشدید، می‌توانید به تنظیمات بروید و در آنجا عبارت Hotspot را جستجو کنید. حال در تنظیمات تلویزیون به بخش تنظیمات وای‌فای بروید و شبکه اینترنتی خود را به‌عنوان وای‌فای تلویزیون انتخاب کرده و رمز عبورتان را برای اتصال وارد کنید.

 

آموزش تصویری اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

 

برای اتصال گوشی اندروید به تلویزیون، باید فرایند Screen mirroring انجام گردد تا شما بتوانید محتویات گوشی خود را خیلی راحت در داخل تلویزیون تماشا کنید. البته این فناوری برای به اشتراک گذاری اپلیکیشن‌ها هم مناسب به نظر می رسد. برای راه اندازی این قابلیت، ابتدا باید اپلیکیشن Google Home را روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب و اجرا، تلویزیون را پیدا کنید. سپس با ضربه زدن روی دکمه Cast My Screen صفحه‌ی نمایش گوشی را روی تلویزیون خود بیندازید. هر زمان که تمایل به قطع ارتباط داشتید، تنها کافی است روی Stop mirroring در داخل برنامه ضربه بزنید.

 

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون هوشمند

تلویزیون هوشمند باید از AirPlay پشتیبانی کند. پس از اطمینان خاطر از این موضوع، برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون هوشمند مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱. تلویزیون و گوشی آیفون باید هر دو به یک شبکه وای-فای متصل شده باشند.

۲. بخش Control Center را باز کنید. روی گوشی‌های آیفون ۱۰ به بالاتر باید از گوشه سمت راست و بالا به پایین صفحه بکشید. در گوشی آیفون ۸ و محصولات قبلی که iOS 11 دارند باید از لبه‌ی پایین به سمت بالا انگشتتان را بکشید.

۳. روی دکمه Screen Mirroring ضربه بزنید.

۴. تلویزیون یا مک را از لیست انتخاب کنید.

۵. اگر یک رمز عبور ایرپلی روی صفحه‌ی تلویزیون ظاهر شد، رمز عبور آیفون خود را وارد کنید.

برای قطع اتصال به Control Center رفته و با ضربه زدن روی Screen Mirroring آن را غیر فعال کنید.

 

 

 

 

کابل تبدیل Type-C To HDMI پی نت (P-net)

 

 

طول 15 سانتی متر

 درگاه HDMI

کانکتور TYPE-C

جنس بدنه پلاستیک

فقط سری S و نوت سامسونگ قابلیت انتقال تصویر از USB-C رو دارند،

 

برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون می‌توان از کابل USB-C به HDMI هم استفاده کرد. البته مادامی که می‌توان به روش بلوتوثی و بی سیم به تلویزیون متصل شد، اتصال با سیم چندان توجیه ندارد؛ مگر این که فایل مد نظر که قصد پخش آن را دارید یک حجم بسیار زیادی داشته باشد. در این صورت هم معمولا پیشنهاد می‌شود تا شما به جای اتصال گوشی به تلویزیون، لپتاپ یا کامپیوتر را به تلویزیون متصل کنید.

 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش