مهمترین تنظیمات ایکس باکس

تنظیمات ایکس باکس بدون شک نقش مهم و موثری در اجرای بهتر بازی‌ها داشته است که در این زمینه تصمیم داریم شما را با اطلاعات و نکات بسیار مهمی آشنا نماییم

 

 

1. تنظیمات خروجی تصویر را سفارشی سازی کنید

حتماً می‌دانید که یکی از بهترین مزیت‌های کنسول ایکس باکس سری ایکس، نرخ تازه سازی آن می‌باشد که در این زمینه تا ۱۲۰ هرتز قابل افزایش بوده و امکان نمایش کیفیت فورکی را نیز در اختیار داشته است. در این زمینه اگر از یک کابل HDMI 2.1 برخوردار باشید، می‌توانید کیفیت بسیار خوبی را در بخش خروجی دریافت نمایید که در این زمینه با وارد شدن به بخش تنظیمات و بخش Display می‌توانید شاهد تنظیمات مختلفی که مربوط به کیفیت هستند باشید. در این زمینه ایکس باکس ‌های خوبی را برایتان در نظر گرفته است که بسته به نوع تلویزیون و یا سلیقه‌ای که در اختیار داشته‌اید می‌توانید بخش‌های مختلف خروجی را ذخیره سازی نمایید.

 

 

2. بخش HDMI-CEC را فعال کنید

فعال سازی بخش ذکر شده به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از نقاط مختلف اقدام به مدیریت بهتر کنسول نمایید که در این زمینه با محدود نمودن کنترلرها می‌توانید فقط از طریق دسته کنسول خود را مدیریت نمایید و یا این امکان را برای کنسول ایکس باکس فعال کنید تا حساسیت بیشتری روی دستورات صدا داشته باشد. این تنظیم همچنین مربوط به یک حالت برق نیز می‌باشد که اگر زمانی کنسول به برق متصل باشد و شما فقط اقدام به خاموش کردن تلویزیون نمایید به صورت خودکار و بر اساس تنظیمات پیش فرض کنسول نیز خاموش خواهد شد زیرا به خروجی دیگری بابت نمایش خروجی متصل نخواهد بود و این موضوع سبب سهولت کاربری شما می‌شود.

 

 

3. دکمه ضبط را سفارشی کنید

سومین گزینه موجود در فهرست بهترین تنظیمات ایکس باکس، مربوط به به کارگیری دکمه ضبط سفارشی می‌باشد که در این زمینه در منوی تنظیمات و بخش Capture & share می‌توانید دکمه جدیدی را برای ضبط صفحه نمایش روی دسته قرار دهید تا زمانی که نیاز به آغاز فیلمبرداری و یا عکسبرداری داشتید، با زدن یک دکمه از صفحه‌ای که مد نظر دارید اسکرین تهیه شود. برای انجام این کار به صورت پیش فرض باید چندین دکمه را به صورت همزمان فشار دهید که این موضوع سبب آن خواهد شد تا زمان بیشتری را سپری کنید ولی با فعال سازی این بخش می‌توانید در مدت زمان کوتاهی از صحنه‌های خاص و هیجان انگیز بازی تصاویری که مد نظر دارید را در بخش فایل‌های من کنسول، ذخیره‌سازی نمایید.

 

 

4. بکارگیری کلید مهمان برای مواقع ضروری

بخش مهم دیگری که در تنظیمات ایکس باکس می‌توان به آن اشاره داشت، به کارگیری یک کلید مهمان است که این موضوع به نوعی یک تنظیم اجباری نیست اما برای مدیریت بهتر کنسول می‌توانید از مسیر System > Signed-Out Content Restrictions اقدام به این کار نمایید. انجام چنین کاری سبب خواهد شد تا بدون نیاز به حساب ایکس باکس بتوانید به صورت جداگانه وارد حساب کاربری خود شوید و این موضوع سبب افزایش سرعت کارایی و یا در مواقع مختلف آسودگی کار خواهد شد. بسته به نیاز و سلیقه خود می‌توانید این دکمه را برای کارهای مختلفی نظیر دانلود بازی‌ها و یا به روز رسانی بخش‌های نرم‌افزاری و غیره در نظر بگیرید.

 

 

5. صفحه اصلی کنسول را سفارشی سازی نمایید

اگر جزو کاربرانی باشید که از کنسول ایکس باکس سری ایکس برخوردار باشید، حتماً می‌دانید که امکان سفارش نمودن صفحه اصلی این کنسول برای شما امکان‌پذیر بوده است. در این زمینه با وارد شدن به بخش استارت و سپس کلیک بر روی دکمه view می‌توانید شاهد منوهای مختلفی در این زمینه باشید که با امکان سفارشی‌سازی آن قادر به مدیریت بهتر کنسول خود در صفحه اصلی خواهید بود. در این زمینه، ایکس باکس تنظیمات محدودی را در اختیار شما قرار داده است اما همین تنظیمات محدود به شما امکان مرتب سازی تب‌ها را می‌دهد که با خیالی آسوده می‌توانید اقدام به جابجایی بخش‌های موجود نمایید و یا به طور مثال لیست بازی‌های گیم پس و یا بازی‌های مورد علاقه خود را در بخشی قرار دهید که به طور مرتب در مقابل دیدگاه شما باشد. دقت داشته باشید که حذف برنامه یا ابزارک در این بخش به معنای حذف دائمی آن نیست بلکه فقط از صفحه اصلی حذف خواهد شد که می‌توانیم آن را از منوی بازی‌ها و برنامه‌های من پیدا کنید.

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش