حل مشکل زیرنویس فارسی

مشکل زیرنویس فارسی در KMPlayer

مشکل زیرنویس در نرم افزار KMPlayer در سال‌های اخیر بسیار زیاد بود اما حالا دیگر کمتر با چنین مشکلی مواجه می‌شوید. علت اصلی آن عدم انکود زیرنویس با UTF-8 است. حالا اما تمام زیرنویس‌های معتبر با استاندارد UTF-8 انکود می‌شوند و دیگر کمتر ممکن است به این مشکل بربخورید. اما اگر هم با این مشکل مواجه شدید، راه‌هایی برای رفع مشکل زیرنویس در KMPlayer وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

حل مشکل مربع بودن زیرنویس در KMPlayer از طریق تنظیمات خود برنامه

اولین راه تغییر تنظیمات مربوط به فونت و استایل آن در کی ام پلیر است. برای انجام این کار ابتدا در صفحه اول برنامه، وارد تنظیمات شوید. سپس از زبانه سمت چپ روی Subtitles و بعد Default Style کلیک کنید.

حالا روی منو کشویی اول از سمت راست کلیک و گزینه ARABIC را انتخاب کنید. سپس روی Apply و بعد OK کلیک کنید. یک بار از برنامه خارج شوید و دوباره امتحان کنید. اگر مشکل حل نشد به‌سراغ راه حل بعدی بروید.

درست كردن زيرنويس  از طریق تنظیمات ویندوز

برای تغییر تنظیمات مربوط به این مورد ابتدا به صفحه تنظیمات بروید. روی Time & Language کلیک و سپس Language & region را انتخاب کنید.

از پایین صفحه روی Administrative language settings کلیک کنید.

در پنجره باز شده و در قسمت Language for non-Unicode programs روی Change system locale کلیک کنید.

یک پنجره کوچک جدید باز خواهد شد. روی منو کشویی Current system locale کلیک و از فهرست زبان‌ها، Persian را انتخاب کنید.

روی OK کلیک و یک بار کامپیوتر را ریستارت کنید تا مشکل زیرنویس فارسی در ویندوز 10 و 11 حل شود.

 

حل مشکل زیرنویس فارسی در اندروید

تنظیم زیرنویس فارسی در KMPlayer نسخه اندروید چگونه است؟ در نسخه اندروید این برنامه هم ممکن است با چنین مشکلاتی مواجه شوید. در گوشی به جز تغییر فرمت شناسایی انکود زیرنویس‌ها کار زیادی از دست شما برنمی‌آید. برای تغییر این فرمت، ابتدا در صفحه اول برنامه روی سه نقطه بالای سمت راست بزنید و Settings را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی، روی Subtitle بزنید و از پایین صفحه، Subtitle text encoding را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده، UTF-8 را انتخاب کنید.

در صورتی که مشکل همچنان وجود داشت، در همین صفحه گزینه Arabic را برای حل حل مشکل مربع بودن زیرنویس در KMPlayer انتخاب کنید.

 

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید:

معرفی تکنولوژی های شارژ گوشی

حل مشکل عدم اتصال اینترنت در ویندوز

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش