راهنمای خرید کیبورد فروردین 1403

برای خرید کیبورد به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

 

 

 

کیبورد یک دستگاه ورودی است که شامل صفحه‌کلید و کلیدهای مختلف است. این دستگاه اجازه می‌دهد تا کاربران با استفاده از انگشتان خود کلیدها را فشار دهند و اطلاعات را به کامپیوتر یا دستگاه الکترونیکی دیگری ارسال کنند. در زیر، به برخی از ویژگی‌ها و کاربردهای کیبورد می‌پردازیم.

صفحه‌کلید: صفحه‌کلید کیبورد شامل کلیدهای الفبایی، اعداد، نمادها و کلیدهای عملکردی مانند کلیدهای ویرایش Cut، Copy، Paste  و کلیدهای ویژه (تنظیمات صوتی، انتقال به صفحه بعدی/قبلی و غیره) است. صفحه‌کلیدها معمولاً به صورت QWERTY (نام‌گذاری بر اساس نام نخستین شش حرف در سمت چت بخش فوقانی کیبورد) یا نمونه‌ای مشابه طراحی شده‌اند.

نوع کلیدها: کیبوردها می‌توانند دارای کلیدهای ممبرانی (Membrane) یا کلیدهای مکانیکی باشند. کلیدهای ممبرانی نرم و بی‌صدا هستند، در حالی که کلیدهای مکانیکی با صدای کلیک قابل تشخیص هستند.

 

در خرید ماوس و کیبورد، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

راهنمای خرید کیبورد برنامه نویسی

با دانستن اطلاعات مربوط به کیبورد مخصوص برنامه نویسی میتوانید کارایی بهتری را در اختیار داشته باشید که در این زمینه وبسایت پلازا با بررسی های بسیاری که در این خصوص انجام داده توانسته به موارد خوبی دسترسی پیدا کنید که در ادامه آنها را برای شما عزیزان معرفی خواهیم نمود. بدنیست بدانید که یک کیبورد مناسب برنامه نویسی جدا از کیفیت ساخت باید از مشخصات و ویژگی های نرم افزاری در انتقال داده ها نیز برخوردار باشد که در این خصو میتوانید به بهترین کیبورد های برنامه نویسی دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است بدانید اگر در زمینه خرید دو محصول با ابهام همراه هستید میتوانید نام کیبورد های مربوط را در بخش نظرات برای ما ارسال کنید تا بهترین گزینه را برای خرید معری نمائیم.

بهترین کیبورد برای کد نویسی ؛ ممبران یا مکانیکی؟

 

شاید این دو اصطلاح را نشنیده باشید. ولی نگران نباشید. اینها تنها دو نام برای دو تکنولوژی متفاوت ساخت کلیدها هستند. صفحه کلیدهای قدیمی مکانیکی بودند. به این معنی که با فشار کلید دوقطعه فلز در زیر آن به هم برخورد می‌کردند و فشردن کلید تشخیص داده می‌شد. سازوکار کلیدهای مکانیکی اولیه مانند شاسی زنگ در یا کلیدهای روشنایی بود که هر روز با آنها سروکار دارید.

 

کیبورد برنامه نویسی

 

مزایای کیبوردهای مکانیکی نسل جدید

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید آلیاژهای جدید،‌ امکان ساخت کلیدهای مکانیکی بسیار بهتری از آنچه که درگذشته وجود داشت فراهم شده است. در حال حاضر کیبوردهای مکانیکی در بازار وجود دارند که تنها با تاخیر سه میلی ثانیه که بسیار سریعتر از یک کیبورد ممبران استاندارد است، تحریک شده و فشردن کلید را تشخیص می‌دهد.

جدای از اینها، عمر کلیدهای مکانیکی نوعا بسیار بیشتر از کیبوردهای ممبران است. کیبوردهای فعلی موجود در بازار که از کلیدهای مکانیکی استفاده می‌کنند ادعای عمری معادل ده میلیون تا هشتاد میلیون ضربه برای هر کلید را دارند. این برای یک کیبورد برنامه نویسی ایده‌ال است! البته همه کلیدهای کیبورد استفاده یکسانی ندارند. ولی برای برخی کلیدهای پرکاربرد مانند کلید فاصله و اینتر، این ارقام به اندازه کافی رضایت‌بخش هستند تا کیبورد شما را به کیبورد مناسب کد زدن تبدیل کنند.

 

صفحه کلیدی برای کد نویسی

 

ارتفاع مناسب کلیدها در کیبورد مناسب برنامه نویسی چقدر است؟

 

پارامتر مهم دیگر در انتخاب کیبورد برای کد زنی ارتفاع کلید‌ها است. صفحه‌کلیدهای ممبران نوعا ارتفاع کمی دارند و تایپ کردن با آنها برای خیلی از افراد راحت‌تر است. لذا می‌توان آنها را به‌عنوان یک کیبورد نرم برای برنامه نویسی درنظر گرفت. البته اگر مشکل مالی ندارید امروزه کیبوردهای مکانیکی با جابجایی بسیار کم هم در بازار وجود دارند. نکته مهم در این رقابت آن است که ارتفاع بیشتر کلید، بازخورد بهتری در کاربر ایجاد می‌کند. این موضوع هنگامی که مشغول تایپ هستید و فرصتی برای بررسی دقیق ندارید مزیت مهمی به‌ حساب می‌آید.

 

کیبورد سیم دار یا بی سیم؟

 

انتخاب سیم‌دار یا بی‌سیم بودن کیبورد معمولا جزو انتخاب‌های شخصی مخاطب است و تاثیری بر کیفیت کارکرد کیبورد ندارد. ولی این دو تکنولوژی تفاوت‌هایی را ایجاد می‌کنند که قبل از خرید کیبورد برنامه نویسی باید به آنها توجه کنید.

اولین تفاوت مهم کیبوردهای سیم‌دار و بی‌سیم در سرعت انتقال اطلاعات است. کیبوردهای سیم‌دار نسل جدید می‌توانند فشرده‌شدن همزمان تا ده کلید را به‌صورت آنی به کامپیوتر منتقل کنند. درحالی که برای کیبوردهای بی‌سیم این عدد بسیار کمتر و در خوشبینانه‌ترین حالت تا چهار کلید است. بدتر از آن وقتی است که تعداد زیادی وسیله بی‌سیم مانند موس و… نیز در اتاق حضور داشته باشند. در این صورت این عدد کمتر نیز خواهد شد. البته این مسئله بیشتر در هنگام بازی که واکنش سریع کلیدها بسیار مهم است قابل توجه است. ولی درهنگام تایپ نیز تفاوت صفحه کلید سیم‌دار و بی‌سیم گاهی کاملا ملموس است.

یکی دیگر مزیت‌های کیبوردهای سیم‌دار عدم نیاز به شارژ و نداشتن باتری است. این ویژگی کیبوردهای سیمی را به‌ یک انتخاب مناسب به‌عنوان صفحه کلیدی برای کد نویسی تبدیل می‌کند. به این‌ ترتیب شما آزادی کامل را برای طی زمان طولانی پای کامپیوتر، بدون نگرانی از خالی شدن باتری خواهید داشت. البته تقریبا از همه صفحه‌کلید‌های بی‌سیم می‌توان در زمان شارژ‌ شدن هم استفاده کرد. ولی در این صورت دیگر تفاوتی با کیبورد سیم‌دار نخواهند داشت!

 

بهترین کیبورد برای برنامه نویسی

 

سایر پارامترهای مهم در انتخاب بهترین کیبورد برای برنامه نویسی

 

بجز نکاتی که در بالا ذکر شد، موارد دیگری نیز هستند که قبل از انتخاب و خرید یک کیبورد برنامه نویسی باید به آن توجه کنید.

حتما شما نیز تصاویر کیبوردهای عجیب‌وغریبی که کلیدها با پیچ‌وتاب در جاهای مختلف آن قرار گرفته‌اند را دیده‌اید. طراحی ارگونومیک یک از مواردی است که در انتخاب کیبورد مناسب برنامه نویسی باید لحاظ شود. این مسئله شاید در کوتاه‌مدت زیاد به‌چشم نیاید. ولی در درازمدت تاثیر زیادی در سلامت عصب انگشتان و مچ‌های شما خواهد داشت.

ویژگی دیگری که در خرید کیبورد برنامه نویسی باید به آن توجه کنید نور پس‌زمینه است. البته این موضوع بیشتر در قیمت نهایی کیبورد تاثیر دارد تا کیفیت تجربه کاربری! ولی اگر عادت به کار در محیط‌های کم‌نور دارید، حتما خرید یک کیبورد با بک‌لایت را در اولویت قرار دهید.

 

نوع کیبورد

 

 

امروزه انواع کیبوردهای کامپیوتر در بازار موجود است که هر کدام با تمرکز بر ویژگی‌های خاص و متناسب با اهداف خاص طراحی شده اند. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید نوع کاری است که با صفحه کلید خود انجام خواهید داد.

صفحه کلیدهایی وجود دارد که مخصوص بازی طراحی شده است. اگر گیمر هستید، یکی از آن‌ها را دریافت کنید. بهترین صفحه کلیدهای گیمینگ دارای کلیدهای مخصوص برای کمک به انجام بازی‌های کامپیوتری هستند. اگر به کامپیوتر خود برای تایپ کردن نیاز دارید و برای مدت طولانی مجبور به تایپ کردن هستید، یک صفحه کلید ارگونومیک تهیه کنید که تجربه تایپ عالی و راحت را به شما می‌دهد.

اگر نیاز به کار با اعداد دارید، بهتر است مطمئن شوید که یک کیبورد با صفحه کلید عددی دریافت می‌کنید. کار شما تا حد زیادی دیکته می‌کند که چه نوع صفحه کلیدی را انتخاب کنید تا پول خود را بیهوده برای نوع اشتباه صفحه کلیدی که به آن نیاز ندارید خرج نکنید.

 

فشار دادن کلید

 

 

هنگام خرید کیبورد کامپیوتر، ابتدا کلیدها را بررسی کنید. شما نمی‌خواهید در نهایت صفحه کلیدی داشته باشید که شبیه یک ماشین تحریر است که به معنای واقعی کلمه کار شما را سخت می‌کند. کلیدها را بررسی و تست کنید. صفحه کلیدهایی هستند که لمسی حساس، نرم و عالی دارند و صفحه‌کلیدهایی هستند که برای تایپ کردن به فشار بیشتری نیاز دارند.

مکانیزمی که باعث می‌شود کلیدها به لمس پاسخ دهند «سوئیچ» است. کلیدهای پلاستیکی، کلیدهای قیچی و کلیدهای مکانیکی انواع اصلی کلیدهایی هستند که توسط اکثر تولیدکنندگان استفاده می‌شود. سوئیچ‌ها همه تفاوت‌ها را در حساسیت و راحتی ایجاد می‌کنند

 

سازگاری

 

امروزه اکثر کیبوردها از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل می‌شوند. پورت‌های قدیمی PS/2 تقریبا منسوخ شده اند. صفحه کلیدهای بی سیم از طریق بلوتوث به سیستم متصل می‌شوند و بر خلاف صفحه کلید USB، راه‌اندازی آن تا حدودی دشوار است. بیشتر صفحه کلیدها برای استفاده از کلیدهای عملکردی به نرم افزار نصب شده روی رایانه شما نیاز دارند. قبل از خرید صفحه کلید مطمئن شوید که با سیستم شما سازگار است.

 

طراحی

 

 

طراحی و معماری کیبورد تفاوت زیادی در تجربه شما ایجاد می‌کند. بر اساس طراحی، کیبوردها را می‌توان به استاندارد، گیمینگ و ارگونومیک دسته بندی کرد. کیبوردهای استاندارد رایج ترین نوع هستند. به طور مثال این تجربه را به خوبی می توانید با کیبوردهای ریزر به عنوان یکی از پرطرفدار ترین برند در زمینه تولید محصولات مخصوص بازی لمس کنید.

این روزها، کیبوردهای استاندارد علاوه بر مجموعه استاندارد 104 کلیدی، دارای کلیدهای چندرسانه ای نیز هستند. کیبوردهای بازی برای اهداف بازی هستند که کلیدهای چند رسانه ای و سایر کلیدهای ویژه برای بازی را در خود جای داده اند.

صفحه کلیدهای ارگونومیک به گونه ای طراحی شده اند که دستان شما را به طور طبیعی و راحت قرار دهند و با ارائه یک استراحتگاه مناسب مچ دست برای به حداکثر رساندن راحتی، فشار را کاهش دهند. آن‌ها مطمئناً گران هستند اما ارزش پول را دارند.

کسانی که از رایانه خود در تاریکی استفاده می‌کنند ممکن است صفحه کلید با نور را ترجیح دهند. کسانی که روی قابل حمل بودن تمرکز می‌کنند ممکن است بخواهند یک صفحه کلید منعطف و تاشو تهیه کنند که فضای زیادی در کیف آن‌ها اشغال نمی‌کند. برای کسانی که در معرض رطوبت هستند، صفحه کلیدهایی که می‌توانند در برابر مایعات مقاومت کنند، در بازار موجود است.

برای کسانی که به راحتی علاقه مند هستند، صفحه کلیدهایی با طراحی سبک تولید شده که با پد مناسب برای استراحت مچ، ممکن است برای آن‌ها مناسب باشد. برای برنامه نویسان، صفحه کلید در طرح DVORAK بهتر از طرح استاندارد QWERTY است. صفحه کلیدهای قابل شستشو نیز برای کسانی که شیفته تمیزی هستند موجود است.

بسیاری از تولیدکنندگان ایده‌های هوشمندانه زیادی را در طراحی صفحه کلید خود به وجود آورده اند. یکی را انتخاب کنید که مطابق با نیازهای شما طراحی شده است.

 

سیمی یا بی سیم

 

 

پیکربندی سیمی و بی سیم هر دو مزایا و معایب خود را دارند. پیکربندی بی سیم، سیم را حذف می‌کند، اما این احتمال وجود دارد که با سایر دستگاه‌های بی سیم تداخل داشته باشد. برای بازی، صفحه کلیدهای سیمی ترجیح داده می‌شوند، زیرا صفحه کلیدهای بی سیم تاخیر دارند که باعث اختلال در بازی می‌شود. صفحه کلیدهای بی سیم از باتری تغذیه می‌کنند که هر از چند گاهی باید شارژ یا تعویض شوند که به هزینه اضافه می‌کند. بنابراین، صفحه کلیدی که از پیکربندی‌های سیمی و بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، توسط بسیاری ترجیح داده می‌شود.

 

کلیدهای عملکرد اضافی

 

برای سرعت بخشیدن به وظایف خود، امروزه بسیاری از کیبوردها دارای کلیدهای عملکردی اضافی برای راه اندازی برنامه‌ها، کنترل صدا، کنترل پخش کننده موسیقی و غیره هستند. آن‌ها همچنین دارای کلیدهای مدیریت انرژی، طرح بندی کاراکترهای ویژه و کلیدهای میانبر قابل تنظیم هستند که گاهی اوقات بسیار مفید هستند. برخی از کیبوردها دارای یک تاچ پد یا یک جوی استیک کوچک برای جایگزینی ماوس نیز هستند.

 

کیبورد و ماوس گیمینگ هویت مدل Havit KB511CM

 

اتصال کیبورد و ماوس گیمینگ هویت مدل KB511CM از طریق کابل 1.5 متری به پورت USB کیس کامپیوتر و یا لپ تاپ می باشد. تعداد کلید تعبیه شده 104 عدد برای کیبورد و  4 عدد برای موس  می باشد.  همچنین دقت ماوس  برابر با800 تا  1200DPI است.

نکته ای که گیمر ها را به خرید کیبورد و ماوس گیمینگ هویت مدل HV-KB511CM تشویق می کند دارا بودن از قابلیت نور RGB است که یک مزیت مهم و دلیل انتخاب برای گیمرها می باشد.

 

لینک محصول

 

کیبورد با سیم وریتی مدل V-KB6127 

 

 

کیبورد با سیم سایلنت وریتی مدل V-KB6127 اتصال با سیم از طریق رابط USB، طول کابل 1٫4 متر میزان ضربه پذیری کلید ها برابر با 8 میلیون بار کلیک بهره مندی از نشانگر LED و حروف حک شده فارسی طراحی شده به صورت ارگونومیک، قابلیت تنظیم ارتفاع کیبورد با وجود پایه کوتاه بدنه ساخته شده از جنس پلاستیک، مقاوم در برابر رطوبت، مجهز به 104 عدد کلید سایلنت می باشد

 

لینک محصول

 

کیبورد سیم دار کینگ استار (KingStar) مدل KB75 

 

 

  • صفحه کلید سیمی  پورت USB 
  • دارای 103 کلید اصلی و 10 کلید میانبر
  • مناسب برای استفاده روزمره
  • تایپ راحت برای مدت طولانی
  • دسترسی آسان به تمامی کلیدهای کاربردی
  • طراحی نرم و بی صدا کلیدها
  • بادوام و دارای کلیدهای مات

 

لینک محصول

 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش