ترفند های سامسونگ ؛ آموزش تصویری قابلیت ها و کدهای مخفی OneUI 6

ترفند های سامسونگ ؛ آموزش تصویری قابلیت ها و کدهای مخفی OneUI 6

 

 

شخصی‌سازی لاک‌اسکرین

یکی از ترفند های کاربردی OneUI 6 امکان شخصی‌سازی بیشتر لاک‌اسکرین است. البته که رابط کاربری OneUI 5.1 نیز قابلیت‌های شخصی‌سازی قابل توجهی برای این بخش در اختیار کاربران قرار می‌داد اما حالا می‌توانید علاوه بر موارد قبلی بر اساس سلیقه خود از ابزارهایی متنوع‌تر و بهتر برای تغییر فونت، تنظیم استایل‌های جدید و یا تغییر سایز ساعت استفاده کنید.

برای استفاده از این مورد از ترفند های سامسونگ هم کافی است بعد از ورود به تنظیمات اصلی گوشی، بخش Lock Screen را پیدا کرده و با ورود به آن، گزینه Edit را بزنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود می‌توانید به طور آزادانه نسبت به تنظیم آیکون‌ها و آیتم‌های لاک‌اسکرین اقدام کنید.

 

دسترسی ساده به منوی تنظیمات سریع

سامسونگ هم به تقلید از دیگر رقبای اندرویدی در رابط کاربری جدید خود تغییراتی در منوی تنظیمات سریع و نوار اعلان‌ها ایجاد کرد. به طور پیشفرض جهت دسترسی به نوار نوتیفیکیشن‌ها در گوشی سامسونگ و چند مورد از آیکون‌های تنظیمات سریع، کافی است یک بار از بالا به پایین سوایپ کنید. اگر یکبار دیگر اینکار را تکرار کنید، کل منوی تنظیمات سریع باز می‌شود.

اما یکی از قابلیت های OneUI 6 این است که می‌توانید این روند را تغییر دهید. برای اینکار منو تنظیمات سریع را با دوبار سوایپ کردن باز کنید، حالا روی علامت قلم که نماد تنظیمات این بخش است تپ کنید.

 

در مرحله بعدی کافی است گزینه Quick settings instant access را انتخاب کرده و آن را فعال کنید. از این به بعد با سوایپ کردن از بخش راست نمایشگر، منوی تنظیمات سریع به طور کامل ظاهر می شود و با انجام اینکار از سمت چپ، پنل نوتفیکیشن‌ها ظاهر می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید:

شخصی سازی گوشی های سامسونگ 

مشکل داغ شدن گوشی های سامسونگ

 

 

مسدودسازی خودکار

یکی از مهمترین ترفند های کاربردی OneUI 6 قابلیت امنیتی جدید آن به نام مسدود کردن خودکار یا Auto Blocker است. این قابلیت جدید به زبان ساده می‌تواند سطح حفاظت از گوشی شما را تا حد زیادی ارتقا دهد.

جهت دسترسی به این مورد از ترفند های سامسونگ باید بعد از ورود به تنظیمات اصلی گوشی، وارد بخش Security and Privacy شوید. در ادامه چک کنید که در گزینه Auto Blocker در این بخش فعال باشد.

فعال بودن این مورد از قابلیت های OneUI 6 باعث می‌شود که نصب برنامه توسط اپ‌استورها یا منابع غیرمجاز غیرفعال شود. این ابزار همچنین اپ‌های نصب شده روی برنامه را از نظر داشتن فعالیت‌های مشکوک بررسی می‌کند.

اگر امنیت گوشی برای شما اهمیت زیادی دارد باید بگوییم که این قابلیت جدید، کارکردهای دیگری هم دارد. مثلا با فعال بودن این قابلیت، از نصب بدافزارهای مخفی در فایل‌های دریافتی در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

این ابزار همچنین می‌تواند آپدیت اپلیکیشن‌ها از طریق USB را مسدود کرده و مانع از نصب نسخه‌های دستکاری شده برنامه‌ها شود.

 

ادیتور آپدیت شده برای تصاویر

یکی دیگر از ترفند های سامسونگ که می‌توانید در رابط کاربری جدید استفاده کنید، ادیتور آپدیت‌شده برای تصاویر است. در آپدیت جدید رابط کاربری سامسونگ ادیتور تصاویر بهبودهای مختصر اما جذاب و کاربردی داشته است.

جهت دسترسی به این مورد از ترفند های کاربردی OneUI 6 باید عکس مدنظر خود را در گالری باز کرده و سپس روی گزینه ادیت ضربه بزنید. در اینجا خواهید دید که موقعیت ابزارهای مختلف ادیتور کمی تغییر کرده و undo و redo کردن لایه‌های مختلف به مراتب ساده‌تر شده است.

 

علاوه بر این در صورتی که به قرار دادن متن روی تصاویر علاقه زیادی دارید می‌توانید از بین استایل‌ها و پس‌زمینه‌های گوناگونی که وجود دارند انتخاب کنید. جز این تغییرات، کلیت ادیتور مانند گذشته است و در نتیجه با طراحی عجیب و غریبی روبرو نمی‌شود.

 

یک حرکت رو به عقب

احتمالا تاکنون در سیستم‌های کامپیوتری و ویندوز از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Z استفاده کرده‌اید. فشردن این دکمه‌ها آخرین عملیات اعمال شده در ورد را بازگردانی می‌کند. جالب است بدانید که این حرکت در کیبورد گوشی‌های سامسونگ نیز به عنوان یکی از قابلیت های OneUI 6 وجود دارد و به صورت پیشفرض هم فعال است.

برای استفاده از این مورد از ترفند های کاربردی OneUI 6 کافی است در زمان تایپ، اگر از آخرین اقدام خود پشیمان شدید، کافی است دو انگشت خود را در یک جهت یعنی یا چپ یا راست حرکت دهید تا کیبورد شما آخرین حروفی که تایپ کرده‌اید را حذف کند.

 

 

بیشتر بخوانید:

ترفندهای جدید سامسونگ 

مخفی کردن برنامه و فایل ها در پوشه امن سامسونگ 

 

 

افزایش کیفیت فیلم‌ها در زمان تماشا

یکی از ترفند های سامسونگ در برخی گوشی‌ها امکان تغییر تنظیمات پخش است که تجربه فیلم دیدن را دلپذیرتر می‌کند. برای استفاده از این مورد از ترفند های کاربردی OneUI 6 و اطمینان از اینکه گوشی شما دارای این قابلیت هست یا خیر ابتدا وارد تنظیمات شده و به بخش ویژگی‌های پیشرفته یا Advanced Feature بروید.

 

در این بخش به دنبال گزینه روشنایی ویدیو یا Video Brightness بگردید و گزینه Bright را در حالت روشن قرار دهید.

با انتخاب این گزینه از قابلیت های سامسونگ لیست اپ‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند ظاهر می‌شود. فعال کردن این قابلیت باعث می‌شود تا در زمان ورود به این برنامه‌ها نور صفحه افزایش پیدا کند و رنگ‌ها به مراتب زنده‌تر نمایش پیدا کنند. در مجموع این قابلیت کیفیت پخش محتوا را بهبود می‌بخشد. اما فراموش نکنید که این مورد از ترفندهای گوشی سامسونگ بستگی به مدل گوشی شما دارد.

 

 

دسترسی به تاریخچه اعلان‌ها

یکی از جذابترین قابلیت های سامسونگ مربوط به امکان ذخیره تاریخچه اعلانات است. برای مثال فرض کنید اعلان مهمی درباره یک خرید یا برداشت وجه دریافت کرده‌اید و جز آن اعلان هیچ مدرک دیگری دال بر این عملیات ندارید.

در این شرایط این مورد از امکانات گوشی سامسونگ به کار شما خواهد آمد و می‌توانید از طریق قابلیت ذخیره تاریخچه اعلان‌ها به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. البته دقت کنید که تاریخچه هر اعلان نهایتا 24 ساعت بعد حذف می‌شود، پس اگر اطلاعات یک اعلان برای شما مهم  است، بلافاصله با ورود به تنظیماتی که در ادامه توضیح می‌دهیم، از سابقه اعلانات یک فایل پشتیبان دائمی تهیه کنید.

برای استفاده از این مورد از ترفند های Samsung وارد تنظیمات اصلی گوشی شده، سپس به بخش اعلان‌ها یا Notifications بروید. در ادامه گزینه تنظیمات پیشرفته یا Advanced Settings را انتخاب کنید و در پایان تاریخچه اعلانات یا Notification History را برگزینید.

این تنظیمات گوشی سامسونگ به این صورت عمل می‌کند که با روشن بودن تاریخچه اعلانات، گوشی سامسونگ شما شروع به ذخیره اعلان‌های دریافتی تا 24 ساعت می‌کند و هر اعلان بعد از 24 ساعت به طور کامل حذف می‌شود. علاوه بر این برای راحتی کاربر در دسترسی به اعلان‌ها، اعلان‌های هر برنامه به طور جداگانه ذخیره می‌شود. در نتیجه با دنبال کردن مسیری که توضیح دادیم می‌توانید با کلیک روی هر یک از برنامه‌ها، اعلانات مربوط به آن را ببینید.

 

استفاده از ژست‌های حرکتی

ژست‌های حرکتی یکی دیگر از ترفندهای گوشی سامسونگ امکان استفاده از ژست‌های حرکتی خاص برای تعامل ساده‌تر با گوشی است. برای استفاده از این قابلیت، بعد از ورود به تنظیمات گوشی سامسونگ به بخش ویژگی‌های پیشرفته یا Advanced Features بروید و در آن‌ها گزینه حرکات و اشاره‌ها را بیابید. حالا می‌توانید مواردی ازجمله موارد زیر را برای گوشی خود تعریف کنید:

 

  • روشن شدن نمایشگر با بالا بردن گوشی: روشن بودن این ویژگی سبب می‌شود که هر زمان که گوشی را بلند کنید، به طور خودکار نمایشگر گوشی هم روشن شود و این دقیقا مانند قابلیتی است که در عموم گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود.

 

  • دو ضربه برای روشن یا خاموش شدن صفحه: یکی از نکات مخفی گوشی های سامسونگ که در بسیاری از گوشی‌های رقیب وجود دارد، امکان روشن شدن نمایشگر با دو ضربه روی روی آن است. تکرار این عمل باعث خاموش شدن نمایشگر می‌شود. این قابلیت به طور پیشفرض در عموم گوشی‌ها غیرفعال است.

 

  • نمایشگر در زمان مشاهده کاربر روشن بماند: این قابلیت باعث می‌شود که در حین کار کردن با گوشی تا زمانی که مستقیم به نمایشگر نگاه می‌کنید، صفحه خاموش نشود.

 

  • هشدار با برداشتن گوشی: یکی از ترفند های سامسونگ که بسیار کاربردی است، این است که اگر در حال استفاده از گوشی نباشید و تماس یا پیامی دریافت کنید، بلافاصله بعد از در دست گرفتن گوشی، سامسونگ با یک هشدار لرزشی به شما وجود شماری از اعلانات و پیام‌های دیده نشده را اعلام می‌کند.

 

 

افزایش کیفیت صدا در گوشی‌های سامسونگ

معمولا کمتر کسی گوشی‌های سامسونگ را به کیفیت خوب بلندگو می‌شناسد و اساسا رقبای چینی این شرکت کره‌ای در طراحی اسپیکرهای استریو قدرتمند برای گوشی‌های خود بهتر عمل می‌کنند. با وجود این جالب است بدانید که روش‌هایی برای بهبود کیفیت صدا در گوشی سامسونگ وجود دارد که از جمله ترفند های Samsung محسوب می‌شود.

برای اینکار وارد تنظیمات گوشی سامسونگ شده و بخش صدا و لرزش یا Sounds and vibration را بیابید. در این بخش نیز کیفیت صدا و جلوه‌ها یا Sound quality and effects را پیدا کنید.

 

در اینجا گزینه‌هایی برای دستکاری و تغییر وجود دارد که با آن‌ها می‌توانید کیفیت صدای گوشی را تقویت کنید. این گزینه‌ها به قرار زیر است:

  • دالبی اتموس: دالبی اتموس یکی از استانداردهای صوتی و یک تکنولوژی پیشرفته صدا است که به صدا جلوه‌ای 360 درجه‌ای می‌بخشد و سبب می‌شود در زمان فیلم دیدن یا گوش دادن موزیک، احساس کنید صدا از همه جهات به سمت شما می‌آید و نوعی حس کنسرتی یا سینمایی داشته باشید. البته این قابلیت در همه گلکسی‌ها وجود ندارد و در بعضی موارد نیز صرفا با هندزفری کار می‌کند.

 

  • اکولایزر: یکی از ترفند های سامسونگ در بین گزینه‌های صوتی، اکولایزر است که با آن می‌توانید برای نت‌های پایین، میانه و بالا تنظیمات مدنظر خود را اعمال کنید، یا اینکه گزینه‌هایی مانند پاپ، کلاسیک، جاز یا راک را برگزینید.

 

  • UHQ: این مورد از قابلیت های سامسونگ به طور کلی کیفیت صدا در پخش موزیک را بهبود می‌بخشد و سبب می‌شود جزئیات را بهتر بشنوید. البته دقت کنید که این مورد صرفا برای هدفون‌های سیمی کاربرد دارد.

 

  • صدای تطبیقی: یکی از جذابترین ترفند های samsung تنظیم میزان حساسب فرکانس صدا در گوش است. این نرخ در هر فردی متفاوت است و به همین علت سامسونگ قابلیتی به نام شنوایی من تست شود تعیین کرده که با آن می‌توانید یک تست شنوایی بگذرانید تا سامسونگ بهترین پروفایل صوتی برای گوش دادن موزیک و تماشای فیلم را برای شما تنظیم کند. در این آزمون بایستی هندزفری را داخل گوش قرار داده، به صدای بوق‌ها گوش کرده و هر یک را شنیدید، اعلام کنید.

 

 

بیشتر بخوانید:

اتصال گوشی به تلویزیون 

ضبط تماس در گوشی های سامسونگ 

 

 

کدهای مخفی سامسونگ

در این بخش از ترفند های سامسونگ به معرفی کدهای مخفی سامسونگ می‌پردازیم که عموما در تمام نسخه‌های رابط کاربری اختصاصی این شرکت مشترک هستند:

  • بررسی شماره IMEI در گوشی یا تبلت: *#06#
  • تست RGB، گیرنده، ویبره، بررسی افزایش حساسیت تاچ گوشی سامسونگ، اسپیکرها، سنسورهای دوربین، قلم S، ویژگی‌های صوتی و نسخه نرم‌افزار: *#0808#
  • بررسی وضعیت باتری ADC و RSSI: کد *#0228#
  • مشاهده اطلاعات وضعیت GSM: کد *#0011#
  • بررسی نسخه سخت افزار: *#2222#
  • بررسی اطلاعات سخت افزار و نرم افزار و تاریخ تولید گوشی: *#12580*369#
  • بررسی کد محصول: *#272IMEI#*
  • فعال‌سازی حالت انتظار تماس: *43# [dial]

 

نظر شما درباره ترفند های سامسونگ که در این مطلب به آن‌ها پرداختیم چیست؟ آیا شما ترفندی از سامسونگ می‌شناسید که در این لیست نباشد؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش