صفر تا صد هک واتساپ

نحوه تشخیص واتساپ هک شده؛ از کجا بفهمیم واتساپ هک شده است؟

پیش از اینکه به آموزش رفع هک واتساپ بپردازیم باید بدانیم نحوه فهمیدن حساب هک شده چگونه است؟ واقعیت این است هک شدن واتساپ امکان‌پذیر است. اما هکر واتس اپ به برنامه‌های ویژه و دسترسی‌هایی در گوشی شما نیاز دارد. یکی از این راه‌ها نصب برنامه‌های جاسوسی در گوشی شما است. اما این برنامه‌های شنود واتساپ نشانه‌هایی دارند که خود را با علائم مختلف ممکن است نشان دهند. در ادامه به این سوال که از کجا بفهمیم در واتساپ هک شدیم می‌پردازیم.

1. گوشی ممکن است رفتارهای عجیب و غریب از خود نشان دهد

اگر می‌خواهید بدانید از از کجا بفهمیم واتساپمون هک شده، بروز رفتارهای ناگهانی و عجیب در گوشی یکی از نشانه های هک شدن واتساپ است. به‌ عنوان‌ مثال نمایشگر بی‌دلیل روش می‌شود و یا اینکه به طور ناگهانی ممکن است خاموش شود. همه علائمی که به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانند نشانه هک شدن واتساپ گوشی شما باشد.

2. تشخیص واتساپ هک شده با تخلیه ناگهان باتری

تشخیص واتساپ هک شده

اما به غیر از این، چطوری بفهمیم واتساپ هک شده؟ برخی از برنامه‌های جاسوسی می‌توانند به شکل قابل توجهی باتری گوشی شما را مصرف کنند. درواقع اگر برنامه جاسوسی در برنامه شما فعال باشد ممکن است در زمانی که از گوشی استفاده هم نمی‌کنید، شارژ باتری آن تخلیه شود.

 

این نوع از برنامه‌ها از داده‌های موقعیت مکانی و وای فای استفاده کرده و اطلاعات مورد نظر را به دستگاه هکر می‌فرستند. به همین دلیل باتری گوشی خیلی زود مصرف خواهد شد. برای اطمینان ابتدا با استفاده از اپلیکیشن تست باتری از سلامت باتری گوشی خود اطمینان حاصل کنید. در صورتی که باتری شما خراب شده و مشکل اصلی از باتری بود، حتما در اولین فرصت آن را تعویض کنید. یک باتری خراب بهترین پوشش برای هکرهاست.

 

 

3. صداهای عجیب در بک گراند گوشی شنیده می‌‎شود

یک راه دیگر برای فهمیدن اینکه واتس اپ ما هک شده، شنیدن صداهایی در بک گراند است که در زمان برقراری تماس شنیده می‌شود. درواقع دلیل این صداها می‌تواند وجود یک برنامه جاسوسی باشد که به منظور ردیابی تماس‌ها و پیام‌های ارسالی بر روی گوشی نصب شده است. در نتیجه هنگام برقراری تماس تلفنی به دلیل اینکه نرم افزار وظیفه ضبط و ارسال مکالمه را انجام می‌دهد، صدای مزاحمی در بک گراند شنیده خواهد شد.

این صدای مزاحم می‌تواند صدایی شبیه به صدای ثابت، کلیک، بوق و مانند این‌ها باشد. با این حساب هنگام شنیدن این صداها در هنکام صحبت کردن باید دقت لازم را داشته باشید.

4. افزایش مصرف اینترنت دیتا

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، اپلیکیشن‌های جاسوسی از اینترنت (وای فای یا اینترنت دیتا) برای ارسال اطلاعات به هکر استفاده می‌کنند. با این حساب اگر به هک شدن واتساپ شک دارید می‌توانید Data Usage گوشی خود را بررسی کنید. یکی از راه‌های فهمیدن اینکه حساب واتساپ شما هک شده این است که ببینید برنامه‌ای مصرف بیش از حدی از اینترنت دارد یا خیر. اگر مصرف شما خیلی بالاتر از حد معمول بود، این احتمال وجود دارد که یک برنامه جاسوسی روی گوشی شما نصب شده باشد.

اگر یک یا دو نشانه از موارد بالا را در گوشی‌های خود مشاهده کردید، سعی کنید تا نرم افزار جاسوسی را پیدا کرده و اقدامات امنیتی لازم را هم انجام دهید. در ابتدا با استفاده از اپلیکیشن مناسب می توانید میزان مصرف اینترنت گوشی خود را به دقت چک کنید.

اکانت واتساپ به چه روش هایی ممکن است هک شود؟

واتس اپ یکی از محبوب‌ترین پیام رسان ها در دنیا است که در اینجا می‌توانید با بهترین ویژگی‌های آن آشنا شوید. در این اپلیکیشن، ایمنی و امنیت یکی از موارد قابل توجه است؛ به همین دلیل برای یک هکر سخت است که به سرورهای واتساپ دسترسی داشته باشد، اما راه پیدا کردن به گوشی کاربر آسان‌تر است.

البته اگر هکری هم به سرورهای این برنامه دسترسی داشته باشد، هیچ پیامی از کاربران را در آنجا پیدا نخواهد کرد. پیامی را که کاربران ارسال می‌کنند مادامی‌ که دریافت شده باشد، در سرور ذخیره نخواهد شد. حالا در این قسمت از مقاله آموزش رفع هک واتس اپ، علاوه بر اینکه به این سوال که فهمیدن هک واتساپ چگونه است پاسخ می‌دهیم، قصد داریم که بیان کنیم واتساپ به چه روش‌هایی ممکن است هک شود.

1. دسترسی به دیتابیس واتس اپ در موبایل

این روش در اندروید بسیار ساده است. هر کسی فقط 5 دقیقه به گوشی شما در حالتی که قفلش باز شده است، دسترسی داشته باشد می‌تواند این کار را انجام دهد. برای این کار کافی است هکر گوشی شما را با USB به کامپیوتر وصل کند.

حالا که هکر به فایل چت گوشی مورد نظر دسترسی دارد، لازم است عملیات رمزگشایی را انجام دهد. حالا کافی است واتساپ را باز کرده و شماره تلفن را وارد کند. هنگامی که از هکر خواسته می‌شود تا فایل‌های پیشین را بازیابی کند، او با تایید آنها به همه چت‌های قدیمی دسترسی خواهد داشت.

 

2. هک از طریق آدرس مک

تشخیص واتس اپ هک شده

 

این روش نیز یکی دیگر از راه‌هایی است که باعث هک شدن واتساپ خواهد شد. برای این کار، هکر به آدرس مک گوشی هدف نیاز دارد. بعد از تغییر آدرس مک، هکر واتس اپ جدید را در گوشی خود نصب می‌کند و آن را باز خواهد کرد. زمانی که گوشی شماره تماس را می‌خواهد، هکر شماره تماس گوشی که هک شده است را وارد می‌کند. کد تایید را وارد کرده و حالا به همه اطلاعات دسترسی خواهد داشت.

3. هک کردن از طریق واتساپ نسخه وب

با این روش هکر می‌تواند یک نسخه کپی از چت‌های قربانی داشته باشد. هکر در این روش به وارد گوگل کروم در کامیپوتر می‎‌شود و به WhatsApp Web می‌رود. حالا باید کد QR را اسکن کند.

از این به بعد کاربر کامپیوتر دسکتاپ وقتی وارد واتس اپ وب می‌شود به چت‌های کاربر دسترسی خواهد داشت.

روش های جلوگیری از هک شدن واتساپ

تا به اینجا به روش‌های هک این برنامه و همچنین نحوه فهمیدن هک واتساپ پرداختیم. همان‌طور که در بالا مشاهده کردید، هک شدن واتساپ توسط هکر می‌تواند به راحتی و حتی بدون داشتن دانش خاصی صورت بگیرد. بهترین راه برای جلوگیری از هک شدن واتساپ، پیشگیری و اعمال تنظیمات امنیتی مثل تایید دو مرحله‌ای است.

از این رو برای امنیت بیشتر و اگر به هک واتساپ خود مشکوک هستند، بهتر است برای جلوگیری از هک شدن واتساپ کارهای زیر را انجام دهید.

 

1. قفل کردن اپلیکیشن برای جلوگیری از هک شدن واتساپ

نحوه تشخیص واتس اپ خک شده

 

یکی از ابتدایی‌ترین راه حل ها برای هک شدن واتساپ، قفل کردن اپلیکشن است. در این راستا انواع اپلیکیشن موبایل برای قفل کردن برنامه‌ها در گوشی‌های مختلف وجود دارد که شما می‌توانید به راحتی آنها را نصب کنید.

اگر چه بعد از اختصاص قفل می‌بایست هر زمان می‌خواهید از واتساپ یا هر برنامه مهم دیگری استفاده کنید، قفل را وارد کنید اما ارزش دور بودن از دسترسی سایرین را خواهد داشت.

2. احراز هویت دو مرحله ای

این نوع از احراز هویت نیاز دارد که کاربران یک رمز موقت را به همراه پسورد واتساپ از طریق پیام متنی دریافت کنند. بنابراین حتی اگر هکر شماره تلفن شما را هم داشته باشد، نمی‌تواند احراز هویت دو عاملی را دریافت کند.

 

3. لاگ اوت؛ از روشهای رفع هک واتس اپ

 

اگر از نسخه‌های وب واتساپ یا دسکتاپ در دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنید، باید توجه داشته باشید که بعد از هر بار استفاده، از دستگاه مورد نظر لاگ اوت کنید. همچنین اگر دقت کرده باشید هر زمانی که با دستگاه دیگری وارد حساب واتساپ خود می‌شوید، پیغامی را در موبایل خود مشاهده می‌کنید که در حال استفاده از واتساپ در دستگاه دیگری هستید.

بنابراین هر زمان که این پیغام را دریافت کردید و در حال استفاده از نسخه دسکتاپ واتساپ نبودید، حتما قضیه را جدی بگیرید و آن را پیگیری کنید. چون این می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که شخصی در حال هک کردن حساب واتساپ شما است.

آموزش تصویری رفع هک واتساپ

بعد از فهمیدن اینکه واتساپ ما هک شده، باید چکار کنیم؟ چگونه واتساپ هک شده را درست کنیم؟

به محض اینکه متوجه هک شدن حساب واتس اپ خود شدید باید راه حل هایی که در این آموزش از بین بردن و رفع هک شدن واتساپ به آن‌ها اشاره می‌کنیم را دنبال کنید. مثلا زمانی که مخاطبین شما، پیام‌هایی از شما دریافت کردند که شما آن‌ها را ارسال نکرده بودید. یا مثلا زمانی که استاتوس شما خود به خود آپدیت شد.

در این حالت ممکن است شخصی به حساب شما دسترسی پیدا کرده باشد. اما چگونه بفهمیم واتس اپ روی چند گوشی نصب است؟ در صفحه اول برنامه سه نقطه بالای سمت راست را لمس و گزینه Linked devices را انتخاب کنید. در پنجره بعدی می‌توانید فهرستی از دستگاه‌هایی که با حساب شما وارد واتساپ شدند را ببینید.

 

تشخیص واتساپ هک شده - جلوگیری از هک واتساپ

اگر دستگاه ناشناسی را مشاهده کردید، یک بار روی آن ضربه بزنید و گزینه LOG OUT را انتخاب کنید. اما از طریق دیگر و بدون نشان دادن دستگاه‌های متصل آیا واتساپ هک میشود؟ بله این امکان وجود دارد. در این حالت راه حل چیست؟

ابتدا یک بار از حساب خود در واتساپ خارج شوید و دوباره با شماره تلفن خود وارد برنامه شوید. یک کد 6 رقمی به صورت پیامک برای شما ارسال می‌شود. با وارد کردن این کد، شما به صورت خودکار وارد حساب خود شده و هکر از حساب شما بیرون می‌رود. اگر برنامه از شما خواست یک کد تایید دو مرحله‌ای وارد کنید، در حالی که شما تایید دو مرحله‌ای را فعال نکردید، به احتمال زیاد هکر این کار را انجام داده و شما برای اینکه بتوانید دوباره و بدون وارد کردن کد تایید دو مرحله‌ای وارد حساب خود شوید باید 7 روز صبر کنید. پس از 7 روز، واتساپ را باز کرده و گزینه ?Forgot PIN را لمس و سپس گزینه Reset را انتخاب کنید.

روشهای رفع هک واتس آپ - آموزش رفع هک واتس اپ

 

با انجام اینکار، هکر از حساب شما خارج شده و دیگر قادر به دسترسی به آن نیست. در طی این 7 روز دیگر بعید است نشانه های هک شدن واتساپ را دوباره مشاهده کنید. حالا می‌توانید تایید دورمرحله‌ای را دوباره فعال کنید یا اینکه اکانت واتساپ هک شده تان را درصورت تمایل حذف کنید.

 

سوالات متداول

 

1. چگونه متوجه شویم واتساپ ما کنترل میشود؟

برای تشخیص واتساپ هک شده باید به نحوه و نشانه های هک شدن واتساپ توجه داشته باشید؛ مصرف زیاد دیتای اینترنت، خالی شدن شارژ باتری، رفتارهای نرم افزاری عجیب و ایجاد صدای عجیب از گوشی از علائم هک شدن واتساپ است.

2. آیا میشود واتساپ را هک کرد؟

بله. امکان هک واتساپ هم مانند هر نرم‌افزار دیگری ممکن است و روش‌های متعددی برای رفع هک واتس اپ و فهمیدن آن وجود دارد.

3. ایا تماس تصویری واتس اپ هک می شود؟

بله در صورتی که با علائمی نظیر قطع شدن اینترنت ولی فعال بودن گوشی در حین تماس تصویری مواجه شدید، احتمال اینکه واتساپ و گوشی شما هک شده باشد وجود دارد. البته این موضوع به ندرت به وجود می‌آید.

4. واتساپم هک شده چکار کنم؟

راه حل های زیادی برای رفع و از بین بردن مشکل هک شدن واتساپ وجود دارد. برای جلوگیری و رفع هک واتس اپ کافیست پسورد دو مرحله‌ای برای واتساپ را فعال کنید و به موارد ایمنی نظیر لاگ اوت کردن از حساب کاربری پس از ورود به آن در یک سیستم کامپیوتری توجه داشته باشید.

5. چکار کنیم در واتساپ هک نشویم؟

به اقدامات امنیتی نظیر تنظیم تایید هویت دومرحله‌ای توجه کنید و هنگام دانلود فایل‌ها و مراجعه به وبسایت‌ها در اینترنت نیز دقت به خرج دهید.

6. چگونه بفهمیم واتساپ ما روی گوشی دیگری نصب شده؟

از قسمت Linked devices در اپلیکیشن واتساپ می‌توانید ببینید حساب شما روی چه دستگاه‌ها و گوشی‌های دیگری فعال و در حال استفاده است.

7. از کجا واتساپ ضد هک دانلود کنیم؟

چیزی به نام واتساپ ضد هک وجود ندارد. استفاده از برنامه‌های مثل واتساپ ضد هک خودش کمکی به تشخیص واتساپ هک شده نمی‌کند و برعکس احتمال هک شدن شما را افزایش می‌دهد. همیشه از نسخه اصلی و رسمی این پیام‌رسان در گوگل‌پلی و اپ استور استفاده کنید.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش