راهنمای خرید موس گیمینگ فروردین 1403

تفاوت موس گیمینگ و معمولی

 

در مقاله مهم‌ترین تفاوت‌های موس گیمینگ و معمولی گفتیم که این دو در معیارهایی مانند سنسورها، دقت (DPI)، نرخ‌ نمونه‌برداری (Polling Rate)، تعداد کلیدهای ماکرو، ارگونومی، ظاهر و البته قیمت باهم تفاوت دارند (برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌شود مقاله را مطالعه کنید).

اگر گیمر نیستید یا حتی به بازی‌کردن علاقه‌ای ندارید، دلیل نمی‌شود موس‌های گیمینگ را از انتخاب‌هایتان کنار بگذارید. بسیاری از ادیتورهایی که با نرم‌افزارهایی مثل پریمیر و فتوشاپ سروکار دارند، از ارگونومی ماوس گیمینگ و دکمه‌های ماکرو آن نهایت استفاده را می‌برند.

شما باید در نهایت با‌ توجه‌ به نیازهایتان و قیمت ماوس مدنظر، تصمیم بگیرید.

 

مهم ترین نکات پیش از خرید موس گیمینگ

 

پیش از خرید موس گیمینگ باید مواردی را در نظر بگیرید تا انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه به مهم‌ترین نکات پیش از خرید موس گیمینگ اشاره می‌کنیم.

 

۱. نوع اتصال

انتخاب بین ماوس‌های سیمی و بی‌سیم دیگر مثل گذشته سخت نیست؛ زیرا تکنولوژی موس‌های بی‌سیم به قدری پیشرفت کرده که جای نگرانی زیادی باقی نمی‌گذارد. نکته مهم هنگام خرید این ماوس‌ها، دقت به ظرفیت و دوام باتری است؛ به‌خصوص اگر می‌خواهید با نورپردازی‌های مداوم از آن استفاده کنید.

ماوس‌های سیمی با قیمت پایین‌تر از ماوس‌های وایرلس به‌ فروش می‌رسند و همیشه قابل اعتماد هستند. معمولاً گیمرهای حرفه‌ای در بازی‌های سرعتی رقابتی از این مدل استفاده می‌کنند.

 

۲. وزن و اندازه

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام خرید موس گیمینگ باید در نظر داشته باشید، انتخاب ماوسی است که با اندازه دستتان همخوانی داشته باشد. موس‌های مخصوص بازی MMO معمولاً برای دست‌های بزرگ راحت‌ترند و ماوس‌های بسیار سبک برای این دست‌ها راحت نیستند. معمولاً هر گیم‌پلی خاصی به ماوسی با ویژگی‌های مخصوص نیاز دارد. برای مثال در بازی‌های اسنایپر، گیمر به موس سنگین‌تری نیاز دارد که کمک کند روی هدف متمرکز شود؛ این در حالی‌ است که گیمرهای سرعتی (مثل MMO) به ماوس سبک‌تری نیاز دارند تا در سریع‌ترین حالت ممکن واکنش نشان دهند.

البته موس های گیمینگی با قابلیت تغییر وزن وجود دارند که می‌توانند برای بیشتر گیمرها مناسب باشند.

 

همچنین بخوانید:

راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ ارزان

 

۳. ارگونومی و نوع گرفتن ماوس

هرکسی ماوس را به شیوه‌ای متفاوت در دست می‌گیرد و البته هر گیم‌پلی به گیرش خاصی نیاز دارد. به‌طور کلی سه‌ نوع مدل برای گرفتن ماوس در دست وجود دارد: نوک انگشت (fingertip)، با کف دست (palm) و با چنگال (claw) که سایز ماوس هم روی آن تأثیر دارد.

اگر ساعاتی طولانی را به بازی و کار با موس می‌گذرانید، خرید یک ماوس ارگونومیک موردی است که نباید آن را پشت گوش بیندازید؛ در غیر این صورت شاید در آینده برایتان دردسر ایجاد شود. یک موس ارگونومیک از تحمیل تنش بیش‌ازحد و اضافی به انگشتان شما می‌کاهد و موقعیتی به‌دور از استرس برای دستتان فراهم می‌کند تا دیرتر خسته شوید.

 

۴. قابلیت اطمینان و دوام

شاید در خرید برخی از لوازم بتوانیم بی‌خیال برند آن شویم؛ اما این مورد درباره موس‌های گیمینگ صدق نمی‌کند. اگر به دنبال یک موس گیمینگ عمری و بادوام هستید برندهای نام‌آشنایی مثل ریزر، لاجیتک، کورسیر و... مواردی هستند که باید آن‌ها را بررسی کنید. این برندها انتخاب بهترین و حرفه‌ای‌‌ترین گیمرهای جهان هستند.

با توجه به گران بودن یک ماوس گیمینگ رده بالا، منطقی است که انتظار داشته باشیم بشود مدت زمان مناسبی از آن‌ها استفاده کرد، به همین دلیل اکثر شرکت‌های معتبر، محصول را با گارانتی ارائه می‌دهند. بنابراین ماوسی بخرید که گارانتی معتبر داشته باشد.

برخی از موس‌های گیمینگ از سوئیچ‌های لمسی و مکانیکی استفاده می‌کنند و برخی دیگر از سوئیچ‌های نوری استفاده می‌کنند. اکثر ماوس‌های مخصوص بازی معمولاً دوام سوئیچ‌های خود را نیز آزمایش و ذکر می‌کنند. دوام سوئیچ با چیزی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون کلیک یا حدود ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ساعت استفاده، رتبه‌بندی می‌شوند. هرچه قیمت موس بالا برود این مقادیر نیز بالاتر می‌روند و روی طول عمر و کیفیت موس اثر می‌گذارند.

 

۵. تعداد کلیدها

روزهایی که وجود دکمه‌های بیشتر روی موس‌های گیمینگ با اعتبار سیستم بازی برابر بود، به پایان رسیده است. اکنون گیمرها باید تعداد کلیدهای ماوس خود را بر اساس اهداف و نوع بازی انتخاب کنند.

کلیدهای موجود در یک ماوس استاندارد باید نیازهای اکثر گیمرها را برآورده کند، اما برخی گیمرها به دکمه‌های اضافی بیشتری نیاز دارند. برای مثال کسانی که MOBA و MMORPG بازی می‌کنند، احتمالاً ماوسی با حداقل چند کلید ماکرو قابل برنامه‌ریزی می‌خواهند.

 

۶. DPI و سرعت نمونه‌برداری

اگرچه DPI و نرخ نمونه‌برداری (Polling Rate) اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند، اما در واقع دو چیز بسیار متفاوت هستند. DPI تعیین می‌کند وقتی ماوس به اندازه یک اینچ حرکت می‌کند، نشانگر ماوس تا چه اندازه روی صفحه جابه‌جا شود. نرخ نمونه‌برداری تعیین می‌کند که حسگر ماوس هر چند وقت یک بار موقعیت خود را به رایانه گزارش می‌دهد. به‌طور کلی نرخ نمونه‌برداری بالاتر به تأخیر کمتر منجر می‌شود و DPI بالاتر به کاربران این امکان را می‌دهد که مکان‌نما خود را از یک طرف صفحه به سمت دیگر حرکت دهند. در نتیجه هردو برای بازی‌های تیراندازی اول شخص و سایر بازی‌هایی که در آن‌ها واکنش سریع بازیکنان مهم است، مهم هستند.

بیشتر ماوس‌های گیمینگ با DPIای از ۱۶۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ ارائه می‌شوند. واقعیت این است که خیلی از بازیکنان نمی‌توانند دقت بیش از ۱۲۰۰۰DPI را تشخیص دهند؛ اما بازیکنان رقابتی قطعاً متوجه تفاوت‌ در DPI بالاتر خواهند شد. اکثر موس های گیمینگ به کابر اجازه می‌دهند DPI را برای هر نوع بازی‌ای مطابق با نیازهای فردی خود از طریق فشار دادن سریع دکمه، نرم‌افزار یا هر دو، تنظیم کنند.

 

همچنین بخوانید:

کیبورد و موس بی سیم بهتر است یا سیم دار؟

 

 

۷. نرم‌افزار و قابلیت سفارشی‌سازی

اکثر شرکت‌های تولید‌کننده موس مخصوص بازی، نرم‌افزار اختصاصی دارند تا به کاربران کمک کنند که نه تنها ماوس، بلکه همه لوازم جانبی و دستگاه‌های خود را سفارشی کنند.

اگرچه نرم‌افزار نباید موضوع نگران‌کننده‌ای برای کاربر باشد، اما مهم است که بدانید تغییر مجدد دکمه‌ها، ذخیره‌سازی یا تغییر پروفایل‌ها و به‌طور کلی سفارشی‌سازی ماوس چقدر دشوار یا آسان خواهد بود. نرم‌افزار برخی از موس‌های گیمینگ اقتصادی فقط امکان تغییر DPI را بین سرعت‌های از‌پیش‌تعیین‌شده فراهم می‌کند، در‌حالی‌که موس‌های بازی بالارده‌ نرم‌افزاری را در اختیار گیمرها قرار می‌دهند که می‌تواند هر تنظیماتی را به‌خوبی مدیریت و به‌عنوان پروفایلی ذخیره کند که می‌توان با فشار دادن یک دکمه، آن را تغییر داد.

برخی از ماوس‌های گیمینگ نیز امکان ایجاد تغییرات فیزیکی را فراهم می‌کنند. به عنوان مثال Razer G502 Hero پنل‌های قابل تعویض و وزنه‌های قابل جابه‌جایی دارد.

 

۸. عملکرد RGB

RGB ممکن است تأثیر بسیار کمی بر عملکرد واقعی ماوس داشته باشد، اما برای بسیاری از گیمرها اهمیت بصری و روانی فراوانی دارد. بسیاری از مردم به‌ویژه استریمرها، به زیبایی‌شناسی کلی دستگاه‌های بازی خود افتخار می‌کنند؛ RGB می‌تواند نقش مهمی در این امر ایفا کند. بنابراین اگر طرفدار ماوس گیمینگ RGB هستید، باید بررسی کنید که نورپردازی تا چه میزان قابل شخصی‌سازی است و نور RGB کجا و چگونه نمایش داده می‌شود. در‌حالی‌که برخی از مدل‌ها فقط لوگوی خود را روشن می‌کنند، برخی دیگر چراغ‌هایی دارند که هرگز نمی‌توان آن‌ها را خاموش کرد.

 

 

موس گیمینگ کینگ استار مدل KM335G

 

 

ماوس گیمینگ کینگ استار مدل KM335G محصولی باسیم با رنگ مشکی و مختص گیمرها می‌باشد. این ماوس دارای 8 کلید برای انجام فعالیت‌های کامپیوتری و گیمینگ است که در ادامه به بررسی موارد مختلفی از نکات فنی آن خواهیم پرداخت. ماوس گیمینگ کینگ استار مدل KM335G نکات فنی ماوس گیمینگ کینگ استار مدل KM335G این کالا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است بطوریکه که علاوه بر قابلیت انتقال و عملکرد سریع، دارای طول عمر 3میلیون بار کلیک با توجه نیاز گیمرها به استفاده طولانی مدت از آن‌ها نیز می‌باشد. ماوس گیمینگ مدل KM335G دارای 4 رزولوشن قابل تنظیم 1200-2400-4800-7200 DPI می‌باشد که برای گیمرها میزان قابل توجهی است. از ویژگی‌های ظاهری این ماوس هم می‌توان به نورپردازی آن با 4طیف رنگی مختلف هنگام استفاده اشاره کرد. ابعاد این ماوس 128x87x40 و وزن آن نیز 135گرم می‌باشد. کابل این محصول که دارای پورت USB جهت اتصال به سایر دستگاه‌هاست به طول 1.8متر می‌باشد. جنس کابل نیز از روکش کنفی بافته شده است. همچنین ولتاژ و جریان بکار رفته در این محصول به ترتیب 5 ولت و 100 میلی‌آمپر می‌باشد. یکی دیگر از نکات قابل توجه در ماوس KM335G، قابلیت پشتیبانی آن از نسخه های مختلف ویندوز است که خیال بسیاری از کاربران را در این مورد راحت کرده است.

 

لینک محصول

 

موس گیمینگ الون (ELEVEN) مدل GM3 

 

 

موس گیم الون (ELEVEN) مدل GM3

ماوس گیمینگ الون مدل GM3 دارای نورپردازی رنگی است . استفاده از سنسور نوری درجه گیمینگ با حداکثر 3200 DPI دقت و بازی دقیقی را برای زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید ارائه می دهد. این موس با طراحی ارگونومیک 6 دکمه ای و سبک وزن، راحتی طولانی مدت را در طول دوره های بازی طولانی فراهم می کند.

نورپردازی RGB به خوبی طراحی شیک ماوس بازی را به تصویر می کشد و تجربه بازی شما را تشدید می کند. با وضوح بین 1200 تا 3600 دی پی ای ، ماوس بازی را می توان برای دقت نهایی پیکربندی کرد.با جدیدترین نوآوری‌ها در فناوری بازی اختراع و دوباره طراحی شده است.

سنسور اپتیکال با عملکرد بالا تا 3600DPI ردیابی و پاسخی عالی برای کنترل کامل در طول بازی ارائه می دهد.

طراحی دوسویه، ارگونومیک و سبک وزن کاملاً دارای خطوطی است که با تمام اندازه‌های دست و سبک گرفتن مطابقت دارد تا حداکثر راحتی را در طول دوره‌های طولانی بازی انجام دهید.

 

لینک محصول

 

موس سیمی گیمینگ میشن Meetion MT-GM230 

 

 

مشخصات موس گیمینگ میشن MT-GM230

 

موس Meetion MT-GM230 دارای ابعاد 42*68*131 میلی متر بوده و وزنی حدود 160±5 گرم دارد. طراحی این موس ساده و ارگونومیک بوده که زیبایی خاصی به موس Meetion MT-GM230 داده و در استفاده طولانی مدت شما را خسته نخواهد کرد. این موس دارای نور تنفسی (در قسمت روی موس) بوده و شما می توانید با نگه داشتن دکمه بالای اسکرول آن را خاموش کنیدموس Meetion MT-GM230 دارای 5 کلید بوده که نیاز بیشتر کاربران را رفع حواهد کرد .موس سیمی گیمینگ میشن با Win XP/Vista/7/8/10 / MAC OS سازگاری دارد.

  • دارای نور RGB
  • دقت 12800dpi
  • طول کابل 1.8 متر
  • دارای 5 کلید

 

لینک محصول

 

همچنین بخوانید:

راهنمای خرید موس

راهنمای خرید پد موس

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش