ریکاوری و بازیابی اطلاعات اندروید

بازیابی اطلاعات اندروید بعد از بازگشت به تنظیمات کارخانه

بازیابی اطلاعات اندروید با پشتیبان گیری

من نمی توانم به اندازه کافی بر اهمیت نگهداری یک نسخه پشتیبان از تمام داده های شما تأکید کنم . راه‌های زیادی برای پشتیبان‌گیری از داده‌ها در دستگاه Android شما وجود دارد، اما رایج‌ترین و مطمئن‌ترین آنها شامل پشتیبان‌گیری از داده‌هایتان به صورت محلی در دستگاه یا پشتیبان‌گیری از داده‌هایتان در Google است.

 

در ادامه قصد دارم در مورد فرآیند بازیابی اطلاعات شما از هر دو گزینه پشتیبان صحبت کنم.

 

پشتیبان گیری محلی

سیستم عامل Android راه های مختلفی برای پشتیبان گیری از داده های شما به صورت محلی ارائه می دهد . این موارد شامل پشتیبان گیری در یک دستگاه ذخیره سازی خارجی مانند یک هارد دیسک خارجی یا کارت SD یا در Samsung Cloud (برای کاربران سامسونگ) است.

 

با چند ضربه زدن، من از اطلاعات دستگاه اندرویدی خود در Samsung Cloud پشتیبان تهیه کردم و در اینجا نحوه بازیابی آن  پس از بازنشانی کارخانه ای وجود دارد.

 

۱. در دستگاه Android خود، به تنظیمات > حساب‌ها و پشتیبان‌گیری بروید و در زیر Samsung Cloud، روی Restore data ضربه بزنید .

Samsung Cloud تأیید ثانویه را درخواست می کند. هر یک از روش های تأیید صحت داده شده را انتخاب کنید.

پس از تأیید، نام دستگاه Android خود را خواهید دید. اگر از چندین دستگاه اندرویدی پشتیبان‌گیری شده در یک حساب Samsung Cloud دارید، می‌توانید همه آن‌ها را در آنجا ببینید.

 تمام داده‌های پشتیبان‌گیری‌شده را می‌بینید و روی Restore ضربه می‌زنید تا همه آن‌ها را بر روی دستگاه خود بازگردانید.

 

بازیابی اطلاعات اندروید بعد تنظیمات کارخانه بدون نسخه پشتیبان

 

با این حال، اگر به دلایلی نتوانستید از داده‌های دستگاه Android خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و تمام داده‌های خود را به دلیل بازنشانی کارخانه از دست داده‌اید، ممکن است یک برنامه شخص ثالث به نام DroidKit بتواند به شما کمک کند.

DroidKit یک راه حل سیستمی همه کاره توسط iMobie است که به حل بسیاری از مشکلات با دستگاه های Android و iOS کمک می کند . در واقع به نوعی بهترین برنامه ریکاوری گوشی بعد از ریست فکتوری  است. از جنبه بازیابی اطلاعات برای اندروید، این ابزار دارای حالت های بازیابی مختلف است :

 

  • بازیابی سریع – برای بازیابی سریعتر اطلاعات بدون روت کردن دستگاه شما.
  • بازیابی عمیق – برای بازیابی اطلاعات عمیق تر با روت کردن دستگاه.

 

۱۳ نوع مختلف داده وجود دارد که DroidKit می تواند به شما در بازیابی آنها کمک کند . شامل عکس‌ها، ویدیوها، پیام‌های متنی/صوتی، واتس‌اپ، مخاطبین، گزارش تماس‌ها، تقویم‌ها، فایل‌های APK، اسناد و موارد دیگر می‌شود. حتی می توانید فقط نوع خاصی از داده ها را برای بازیابی در دستگاه خود انتخاب کنید.

 

علاوه بر این، از بیش از ۲۰۰۰۰ مدل دستگاه اندروید تقریباً از هر سازنده ای پشتیبانی می کند و با تمام نسخه های سیستم عامل اندروید کار می کند.

 

کار با DroidKit ایمن است و می توانید آن را روی رایانه ویندوز یا مک خود نصب کنید.

دانلود

از این نرم افزار می توانید برای بازیابی اطلاعات گوشی شیائومی ، سامسونگ ، هوآوی و مارک های دیگر بعد از ریست فکتوری استفاده نمایید.

از شما خواسته می شود که دستگاه خود را از طریق USB وصل کنید. هنگامی که اتصال با موفقیت برقرار شد، و ابزار به طور کامل دستگاه شما را شناسایی کرد، برای شروع فرآیند ، روی Start کلیک کنید.

۱۳ نوع مختلف داده را روی صفحه خواهید دید. یک یا همه نوع داده را انتخاب کنید و برای ادامه روی Start کلیک کنید.

DroidKit تمام داده های دستگاه اندرویدی شما را اسکن می کند و پیش نمایشی از فایل های شما را به شما ارائه می دهد.

 می توانید مواردی را که می خواهید بازیابی کنید و همچنین جایی که می خواهید آنها را دریافت کنید، یعنی در رایانه یا دستگاه خود انتخاب کنید. پیش نمایشی از فرمت ها را در اختیار شما قرار می دهد. روی Continue کلیک کنید .

نوار پیشرفت انتقال داده و سپس اعلان Recovered successfully را مشاهده خواهید کرد .

تمام اطلاعاتی که برای بازیابی انتخاب کرده اید در دستگاه یا رایانه شما بازیابی می شود و می توانید دوباره به آن دسترسی داشته باشید.

نتیجه گیری

همیشه عاقلانه است که یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود در دستگاه Android به صورت محلی یا با استفاده از یک برنامه شخص ثالث تهیه کنید. اما حتی اگر یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود نداشته باشید و دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید، می توانید از DroidKit کمک بگیرید تا بیشتر اطلاعات خود را در چند مرحله بازیابی کنید.

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش