راهنمای خرید پاوربانک

برای خرید بهترین پاوربانک به چه نکاتی توجه کنیم؟

در سال های اخیر پاوربانک‌های مختلف با قابلیت های جذاب و متفاوت وارد بازار شده اند و به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته اند، به صورتی که پاوربانک به یکی از کلیدی‌ترین لوازم‌ جانبی بازار که باید هر کاربری یکی از آن ها را داشته باشد تبدیل شده است. اگر قصد خرید پاوربانک برای گوشی یا حتی لپ‌تاپ را دارید اما نمی دانید چه پاوربانکی برای شما مناسب است، این راهنمای خرید پاور بانک را مطالعه کنید.

راهنمای خرید پاوربانک


ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی پاوربانک یعنی چه؟

تمام پاوربانک ها دو ظرفیت دارند، یکی ظرفیت اسمی و دیگری ظرفیت واقعی؛ ظرفیت اسمی آن عددی است که از ظرفیت پاوربانک روی جعبه یا بدنه پاوربانک درج می شود، مثلا زمان خرید در توضیحات پاوربانک نوشته شده که 10000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و ظرفیت باتری گوشی شما 5 هزار میلی آمپر است، پس انتظار دارید 2 بار گوشی شما را صفر تا 100 درصد شارژ کند، اما اینطور نیست و فقط یکبار می تواند از 0 تا 100 درصد شارژ کند و شاید هم بعد از آن یکبار گوشی را تا 40 درصد شارژ کند. در حقیقت ظرفیت واقعی آن پاوربانک 8000 میلی آمپر است، زیرا 10 تا 20 درصد انرژی پاور بانک حدر می رود؛ زمانی که گوشی را به شارژ متصل می کنید گوشی داغ می کند، پس مقداری از انرژی تبدیل به گرما می شود و موارد دیگر که مربوط به برق است و تخصصی محسوب می شود. پس ظرفیت واقعی همیشه کمتر از ظرفیت اسمی است و هنگام خرید پاوربانک باید دقت کنید که ظرفیت واقعی دستگاه چند بار گوشی تان را شارژ می کند.تمام این نکات نیز بستگی به سلامت باتری گوشی شما دارد.

 

ویژگی شارژ سریع در پاور بانک

گاهی دلتان می خواهد گوشی تان مانند شارژر اصلی اش سریع شارژ شود، پس باید ویژگی شارژ سریع را پشتیبانی کند، مانند ویژگی کوئیک شارژ (QC)، پاوردلیوری (PD) و فناوری Qi که باعث می شوند گوشی شما با سرعت بیشتری شارژ شود.

 

ویژگی شارژ سریع در پاور بانک

فناوری کوئیک شارژ در پاوربانک چیست؟

این فناوری باعث می شود گوشی شما با سرعت بیشتری شارژ شود. فناوری کوئیک شارژ می تواند باتری را با سرعت بیشتر از حد معمول شارژر گوشی شارژ کند. فناوری QC می تواند جلوی ریزش برق از طریق شارژ سریع را بگیرد و همینطور ولتاژ داخلی را تنظیم می کند.

 

 

فناوری پاور دلیوری (PD) چیست؟

این قابلیت نیرو را با حداکثر سرعت به گوشی، رایانه و دستگاه های الکترونیکی انتقال می دهد، اما این ویژگی باعث می شود نیرو به صورت منظم و در چهارچوب میزان توانایی باتری وارد دستگاه شود تا آسیبی به گوشی و باتری نرسد. پس در کل قابلیت Power Delivery انرژی را کنترل شده به باتری منتقل می کند. 

 

خرید پاوربانک

فناوری Qi در پاوربانک چیست؟

اگر قصد خرید پاوربانک وایرلس یا پاوربانک بی سیم دارید، حتما دقت کنید که ویژگی Qi را پشتیبانی کند؛ این فناوری همان فناوری شارژ سریع یا کوئیک شارژ اما برای انتقال شارژ بی سیم است. پس این فناوری در حقیقت فناوری شارژ سریع وایرلس است. 

 

 

پاوربانک چند پورت باید داشته باشد؟

هنگام خرید پاوربانک خوب باید دقت داشته باشید که حتما خروجی با شدت جریان 2.1 آمپر یا بالاتر داشته باشد، زیرا شارژ سریع از طریق این پورت ها منتقل می شود و پورت 1 آمپر شارژ سریع را منتقل نمی کند. پاوربانک های دارای ویژگی شارژ سریع اکثرا دارای شدت جریان 3 آمپر هستند با ولتاژ های مختلف.

پاوربانک های بازار معمولا یک پورت USB دارند و یک پورت تایپ C که برای شارژ سریع گنجانده شده است. بعضی پاوربانک ها که از شارژ سریع پشتیبانی می کنند، سریع هم شارژ می شوند، به همین دلیل از طریق پورت تایپ C هم شارژ می شوند. اگر پاوربانک شما سریع شارژ نمی شود پس پورت تایپ C برای شارژ شدن هم ندارد و دارای پورت میکرو USB است و از طریق این پورت شارژ می شود.

 

استانداردهای محافظتی در انواع پاوربانک

1- ولتاژ بیش از حد نرمال (Over Voltage Protection) یعنی بتواند در برابر شدت جریان زیاد مقاومت کند.
2- بیش از حد شارژ شدن (Over Charge Protections) یعنی بتواند انتقال نیرو را زمانی که شارژ پر می شود قطع کند.
3- شدت جریان بیش از حد (Over Current Protections) یعنی زمانی که برق قطع و وصل می شود یا ولتاژ بالا می رود آن را خنثی کند تا آسیب به باتری یا پاوربانک نرسد.
4- گرما (Over Heat Protections) یعنی بتواند در برابر حرارت بالا و بالا رفتن دما در اثر شدت جریان زیاد مقاومت کند.
5- اتصال کوتاه (Short-Circuit) یعنی در برابر نوسان مقاوم باشد.

ویژگی های یک پاوربانک خوب

ویژگی کنترل شدت جریان هوشمند
پس خرید پاور بانک با ویژگی کنترل شدت جریان هوشمند را پیشنهاد می دهیم، در هنگام خرید پاور بانک باید دقت کنید که استاندارد های Fit Charge یا AI Power را داشته باشد، این دو فناوری به ایمنی هرچه بیشتر دستگاه کمک می کند، فناوری فیت شارژ در پاوربانک کمک می کند که به میزان نیاز به گوشی برق منتقل شود و در موقع 100 درصد شدن برق را قطع کند، فناوری AI Power هم انرژی را به صورت هوشمند به دستگاه می فرستد، شدت جریان را کنترل می کند تا بیش از حد نیرو به گوشی منتقل نشود و اگر پاوربانک دچار اختلال شد، به گوشی صدمه نزند.

 

پاوربانک سبک یا سنگین

در زمان خرید پاور بانک باید تمام زوایا ر ادر نظر بگیرید، آیا می توانید پاوربانک بزرگ یا سنگین حمل کنید؟ یا پاوربانکی می خواهید که کوچک و سبک باشد تا بتوانید آن را در جیب بگذارید یا پشت گوشی تان حملش کنید. انواع و اقسام پاوربانک های کوچک و بزرگ در بازار وجود دارند که می توانید با توجه به نیازتان انتخاب کنید، اما باید در نظر داشته باشید که وزن پاوربانک ها با توجه به ظرفیتشان تغییر می کند، مثلا یک پاوربانک با ظرفیت 30000 میلی آمپر ساعت سنگین تر و بزرگ تر از پاوربانک با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت است. پس اگر یک پاوربانک بسیار سبک و کوچک می خواهید، مجبورید بین 5 تا 10 هزار میلی آمپر انتخاب کنید، اما باید این را بپذیرید که این پاوربانک ها حداکثر یک بار گوشی شما را شارژ می کنند.

 

 

پاوربانک چراغ دار

برخی پاوربانک ها دارای نشانگر LED هستند که میزان شارژ یا هنگام شارژ شدن مقدار شارژ شدن پاوربانک را نشان می دهند، برخی از این LED ها درصد باتری پاور بانک را می نویسند و برخی دیگر با نماد باتری خونه های پر و خالی شده را نشان می دهند که پیشنهاد می دهیم در خرید پاوربانک به این دقت کنید که حتما نشانگر LED داشته باشد و بهتر است آن را با درصد نشان دهد تا دقیق تر تشخیص دهید که چه زمانی باید پاوربانک را به شارژ وصل کنید.

 

چند بار می توانم گوشی را با پاوربانک شارژ کنم؟

هر پاوربانک میزان ظرفیت متفاوتی دارد که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، هرچقدر ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، دفعات بیشتری گوشی شما را شارژ می کند، مثلا اگر گوشی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت دارید یک پاور بانک 10000 میلی آمپر ساعت 1 بار آن را شارژ می کند نه 2 بار؛ دلیل این هم بر میگردد به ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی پاوربانک ها و البته فرمول محاسبه دفعات شارژ رکدن گوشی توسط پاوربانک. برای این که بفهمید هر پاوربانک چند بار گوشی شما را شارژ می کند می توانید وارد سایت powerbankexpert شوید و قبل از خرید پاوربانک مورد نیازتان را بررسی کنید.

 

پاور بانک ها ویژگی های یکسانی دارند، ابعاد استاندارد و وزن استاندارد برای حمل آسان به همراه طراحی زیبا برای سهولت در استفاده؛ همچنین پاوربانک های خوب به فناوری های پاور دلیوری (PD)، شارژ سریع (QC)، فناوری شارژ سریع بی سیم (Qi)، شارژ ایمن Fit Charge و شارژ هوشمند AI Power مجهز هستند یا از حداقل نیمی از این ویژگی ها بهره می برند.
همچنین پاور بانک های خوب اکثرا از پورت های متعدد زیادی استفاده می کنند مانند پورت شارژ سریع، پورت تایپ C و پورت میکرو USB که بهتر است یک پاور بانک انواع این پورت ها را داشته باشد. توجه کنید که پاوربانک هایی که هم سریع شارژ می کنند و هم سریع شارژ می شوند، یعنی درگاه شارژ تایپ C برای دریافت انرژی دارند بسیار ارزشمند و کارآمد می باشند، سعی کنید پاوربانکی بخرید علاوه بر سرعت در شارژ کردن دستگاه ها، سرعت در شارژ شدن خودش هم بالا باشد تا خیلی مجبور به منتظر ماندن برای شارژ شدن آن نباشید.

 

پاوربانک اکسیژن مدل OX-220 ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت 

https://clickrayanet.ir/shop/%D9%BE%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9/P2375-%D9%BE%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86-%D9%85%D8%AF%D9%84-ox-220-%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-10000-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%BE%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA.html#%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C-11-100/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D9%86%DA%AF-14-65

یک پاوربانک خوش دست و سبک با طراحی شیک
دارای 3 خروجی USB-A و type c
یک ورودی micro usb
امکان شارژ همزمان دو دستگاه
نشان‌گر LED وضعیت شارژ
شارژ سریع با حداکثر توان خروجی 22.5 وات
نمایش شارژ با نشانگر LED 
جنس بدنه پلاستیک مقاوم 
وزن 250 گرم

 

پاوربانک پرووان مدل PPB5207PD ظرفیت 20000 هزار 

 پاوربانک پرووان مدل PPB5207PDظرفیت 20000 هزار پاوربانک پرووان مدل PPB5207PDظرفیت 20000 هزار پاوربانک پرووان مدل PPB5207PDظرفیت 20000 هزار پاوربانک پرووان مدل PPB5207PDظرفیت 20000 هزار پاوربانک پرووان مدل PPB5207PDظرفیت 20000 هزار پاوربانک پرووان مدل PPB5207PD ظرفیت 20000 هزار

امکان شارژ پاوربانک از طریق پورت ورودی میکرو یو اس بی و Type-C (مشترک) به وسیله ی کابل همراه

دارای ۲ عدد درگاه خروجی شامل یک عدد USB و یک عدد Type-C (مشترک)، بهره مندی از نشانگر LED تعبیه شده بر روی بدنه به منظور نمایش وضعیت شارژ باقی مانده

متریال ساخت بدنه پلاستیک ABS+PC مقاوم در برابر حرارت، ضربه و فشار احتمالی، محافظت از دستگاه متصل در برابر نوسانات دما

مجهز به کلید فیزیکی به منظور خاموش و روشن کردن محصول، موفق به کسب استاندارد سلامت و ایمنی محصول CE

پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع و فناوری Power Delivery با توان خروجی کلی ۲۲٫۵ وات

پشتیبانی از فناوری شارژ سریع QC3.0

شارژ همزمان دو دستگاه

 

پاوربانک کلومن مدل KP-026 22.5W ظرفیت 20000 میلی آمپر 

پاوربانک کلومن مدل KP-026 22.5W ظرفیت 20000 میلی آمپر

توان خروجی 22.5W
ظرفیت 20000 میلی آمپر
دارای ۳ خروجی 
وزن تقریبی۳۰۰ گرم 
مجهز به فناوری PD 
دارای صفحه نمایشگر درصد شارژ
دارای گواهی های FC,CE و ROHS اروپا
استاندارد استفاده در هواپیما 
شارژ شدن سریع پاوربانک 
تکنولوژی Quick Charge ۲.۰
تکنولوژی Quick Charge ۳.۰
شارژ ایمن (MultiProtect)
امکان شارژ کردن سریع‌تر موبایل  و تبلت و آیپد (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)

تمامی محصولات دارای ضمانت و گارانتی معتبر می باشند.

لینک خرید و بررسی کامل محصولات پاوربانک

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش