راه های تشخیص فلش مموری اصلی از فیک چیست؟

انواع فلش مموری‌های تقلبی

منظور از فیک بودن یا تقلبی بودن فلش مموری چیست؟ آیا همه فلش مموری‌ها از یک نظر تقلبی هستند؟ پاسخ منفی است. فلش مموری‌ها و رم‌ها ممکن است از جهات مختلفی تقلبی باشند که حتما باید از انواع آن‌ها مطلع بود:
1- سرعت خواندن یا نوشتن پایین: این موضوع یکی از رایج ترین مواردی است که در فلش مموری‌های و رم‌های تقلبی وجود دارد. به عنوان مثال، روی فلش نوشته شده است «حداکثر سرعت تا 95 مگابایت بر ثانیه»، اما زمانی که با استفاده از فلش مموری در حال کپی کردن فایل هستید، ممکن است حتی با سرعتی کمتر از 5 تا 10 مگابایت بر ثانیه مواجه شوید.
2- حافظه کم: در این موارد ظرفیت واقعی فلش مموری یا رم با حافظه‌ای که در عمل به شما می‌دهد متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است یک رم 512 گیگابات در واقع فضای کافی فقط برای 16 گیگابایت داشته باشد.
3- برند تقلبی: بعضی از فلش مموری‌ها بر خلاف متن و نام برندی که روی بسته بندی شان نوشته شده است، حقیقتا توسط آن شرکت ساخته نشده‌اند.
4- حافظه غیرواقعی: خیلی از رم‌هایی که در انواع وبسایت‌های آنلاین به فروش می‌رسند، ظرفیت حافظه‌ای کاملا غیرواقعی را به کاربران نشان می‌دهند. به عنوان مثال بعضی وبسایت‌ها رم‌هایی با ظرفیت 2 ترابایت را به فروش می‌گذارند، در حالی که حداکثر ظرفیتی که یک رم می‌تواند داشته باشد 512 مگابایت است.
5- فلش مموری خراب: یکی دیگر از رایج‌ترین اتفاقاتی که ممکن است برایتان رخ دهد، این است که از فروشنده‌های غیر معتبر فلش مموری یا رم بخرید و در نهایت متوجه شوید به طور کامل خراب است و کار نمی‌کند.

 

تفاوت فلش مموری اصل با تقلبی

حافظه اصلی فلش مموری‌های فیک، حدود 1 تا 10 درصد چیزی است که روی فلش نوشته شده است یا در دستگاه نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، یکی از تفاوت‌های دیگری که فلش مموری‌های فیک نسبت به فلش‌های اصلی دارند، سرعت خواندن و نوشتن آن‌ها است. این سرعت در فلش مموری و رم‌های فیک بسیار پایین‌تر است.

 

چگونه فلش مموری اصل را تشخیص دهیم؟

توجه به ظاهر فلش مموری
اولین و آسان‌ترین روشی که برای تشخیص فلش مموری اصلی وجود دارد، دقت به شکل و خصوصیات ظاهری فلش است. فلش مموری‌های فیک معمولا از قطعات، رنگ‌ها و تراشه‌های بی کیفیت‌تری نسبت به نسخه‌های اصلی فلش استفاده می‌کنند. البته این روش به تنهایی نمی‌تواند کارساز باشد، زیرا شرکت‌های سازنده فلش مموری‌های فیک و تقلبی به خوبی می‌دانند چگونه این فلش‌ها را طراحی کنند که تفاوت چشمگیری با نسخه‌های اصلی نداشته باشند.

 

استفاده از ابزارهای تشخیص فلش مموری اصلی

 

یکی از نرم افزارهای پرطرفداری که برای تشخیص فلش مموری اصل وجود دارد، RMPrepUSB نام دارد. با استفاده از این برنامه می‌توانید به سرعت فلش مموری خود را تست کنید. این برنامه همچنین قابلیت تست H2TESTW را دارد.
نحوه عملکرد این برنامه به این صورت است که ابتدا با استفاده از قابلیت تست سریع فلش مموری، بعضی از بلوک‌های حافظه فلش را بررسی می‌کند. اگر در این مرحله نتوانست فیک یا اصل بودن فلش را تشخیص دهد، با استفاده از قابلیت تست H2TESTW فلش را بررسی می‌کند که این مرحله ممکن است چند ساعت زمان ببرد.
یکی دیگر از برنامه‌هایی که می‌توانید برای تشخیص فلش مموری اصلی استفاده کنید، Check Flash نام دارد. استفاده از این برنامه کاملا رایگان است و قادر است فلش مموری را با استفاده از تست‌های مختلف، تست سرعت نوشتن و خواندن، اطلاعات پارتیشن و موارد دیگر تشخیص دهد فلش فیک است یا اصل.

برنامه‌های دیگری که می‌توانید برای پی بردن به تفاوت فلش مموری اصل با تقلبی استفاده کنید عبارتند از:

  • برنامه H2testw ظرفیت واقعی فلش را نیز بررسی می‌کند. این برنامه برای بررسی فیک بودن رم نیز قابل استفاده است.
  • برنامه FakeFlashTest
  • برنامه ChipGenius
  • برنامه Flash card/drive tester برای تشیخص فلش مموری اصلی و کارت حافظه اس دی (رم)
  • برنامه USB Memory Stick Tester
  • برنامه BurnInTest

 

گارانتی‌های معتبر فلش و رم در ایران

آونگ: تمام استان‌های کشور را پوشش می‌دهد، مدت زمان نامحدود دارد، برای پذیرش کالا فقط به خود محصول نیاز دارد و به قابلیت ارتقا محصول نیز مجهز است.
داده پرداز متین: تمام استان‌های کشور را پوشش می‌دهد، مدت زمان نامحدود دارد (به جز برند Kingstar)، برای پذیرش کالا به هولوگرام و بسته بندی نیاز دارد و به قابلیت ارتقا محصول مجهز نیست.
ایران رهجو: تمام استان‌های کشور را پوشش نمی‌دهد، مدت زمان محدود 36 ماهه دارد، برای پذیرش کالا نیازمند هولوگرام و بسته بندی است و مجهز به قابلیت ارتقا محصول نیست.
داده پرداز رایانه تلاش: تمام استان‌های ایران را پوشش نمی‌دهد، مدت زمان نامحدود (فقط یک بار تعویض) دارد، برای پذیرش کالا به هولوگرام و بسته بندی نیاز دارد و به قابلیت ارتقا محصول مجهز نیست.
آسان سرویس: در صورت توقف تولید کالا، گارانتی مادام العمر آن به پایان می‌رسد، نیاز به بسته‌بندی و هولوگرام شرکت برای تعویض کالاست، ابتدا کالا را تعمیر و در صورت عدم امکان تعمیر آن را تعویض می‌کنند، امکان ارتقای محصول در صورت ناموجود بودن.

 

لیست بهترین فلش مموری های موجود با گارانتی معتبر

 

نحوه ی کار با نرم افزار  H2testw :

درایو مربوط به حافظه را همانند شکل زیر با انتخاب گزینه Select target برگزینید .

2 - بعد از انتخاب حافظه درست همانند شکل زیر دکمه Write+Verify را کلیک کنید تا عملیات تشخیص انجام شود.

3 - اگر حافظه فلش تقلبی نباشد با کادری همانند شکل زیر رو به رو می شوید .

 

لینک دانلود

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش