بهترین تنظیمات پیامک گوشی شیائومی و رفع مشکل آن

بهترین تنظیمات پیامک گوشی شیائومی و رفع مشکل آن

در برخی از مواقع کاربران با مشکل فرستادن SMS مواجه می‌شوند و پیغامی مانند ” پیام ارسال نشد قالب بندی شماره تلفن اشتباه است ” را دریافت می‌کنند. قطعاً برای حل چنین مشکلاتی باید به سراغ تنظیمات پیامک گوشی شیائومی برویم. علاوه بر مشکلات پیامکی قرارست در ادامه مطلب به هرآنچه در رابطه با تنظیمات پیامک گوشی شیائومی احتیاج دارید بپردازیم…

تنظیمات اعلان‌ها در پیامک شیائومی

اینکه قصد دارید اعلان‌ها را نبینید یا اینکه برعکس، با این سوال برای شما پیش آمده که چرا نوتیفیکیشن‌های پیام‌ها را دریافت نمی‌کنم، راه‌حل شما اینست که به تنظیمات بروید و نمایش آن را فعال یا غیر فعال کنید.

فرقی نمی‌کند شما تنها بخواهید محتوای اعلان‌ها را نبینید یا اعلان‌های مخاطبی خاص را بی‌صدا کنید، در هر صورت روش هر یک از این موارد را به شما خواهیم گفت…

نمایش یا عدم نمایش متن پیام در صفحه قفل در شیائومی

این روش نه تنها برای برنامه “Messages” بلکه برای سایر پیام‌رسان‌ها نیز کاربردیست:

  1. به تنظیمات بروید و گزینه “Notifications and control center” یا “اعلان‌ها و مرکز کنترل” را انتخاب کنید.
  2. بر روی “اعلان برنامه‌ها” یا “Application notifications” کلیک کنید.
  3. برنامه مورد نظر را پیدا کنید.
  4.  به طور کلی، برای عدم نمایش پیام روی صفحه گوشی شیائومی می‌توانید “نمایش اعلان‌ها یا گزینه شناور” را غیرفعال کنید. اگر قصد دارید تنها محتوا بر روی صفحه قفل نشان داده نشود، به بخش قفل صفحه در تنظیمات گوشی شیائومی رفته و گزینه‌های مورد نظر را فعال یا غیرفعال کنید.

مخفی کردن محتوای پیام‌ها از طریق برنامه پیام‌رسان

می‌توانید هم از طریق تنظیمات پیامک گوشی شیائومی به این کار اقدام کنید:

  1. وارد برنامه شوید.
  2. با کلیک بر روی ۳ نقطه بالایی بر روی تنظیمات کلیک کنید.
  3. اعلان‌ها را انتخاب کرده و تغییرات مورد نظر را اعمال کنید.

 

بی صدا کردن مخاطب

این کار باعث می‌شود نیازی به مخفی سازی پیامک مخاطب خاص در شیائومی نداشته باشید، چراکه با انجام این روش هر موقع که اپلیکیشن پیام‌ها را باز کنید متوحه پیام جدید می‌شوید.

  1. اپلیکیشن پیام‌ها را باز کنید.
  2. دستتان را بر روی مخاطبی که پیش از این با وی گفت‌وگو داشته‌اید نگه دارید.
  3. بر روی “بی‌صدا کردن اعلان‌ها” کلیک کنید.

 

برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی

ظاهراً برخی از کاربران شیائومی با این مشکل مواجه شده‌اند که بعد از دریافت تعداد زیادی پیام، به صورت ناخواسته اس‌ام‌اس‌های قبلی خود را از دست می‌دهند. علت این اتفاق می‌تواند یا وجود باگ در آپدیت‌های نرم‌افزاری باشد یا اینکه به دلیل پر شدن حافظه یا پاک نکردن کش، این اتفاق رخ داده باشد.

اصولاً مشکلات نرم‌افزاری با دریافت نسخه‌های بعدی برطرف می‌شود، اما با این حال ممکنست این انتظار زمان بر باشد و مسلماً دوست نداریم باز هم پیام‌‍‌های مهم خود را از دست بدهیم… گاهی هم دیگر گوشی ما آپدیت نرم‌افزاری را دریافت نمی‌کند و به دلیل نوسانات قیمت گوشی های شیائومی خرید محصول جدید را در لیست برنامه‌های خود قرار نداده‌ایم. بهترین راه‌حلی که می‌توانید در حال حاضر از آن استفاده کنید، نصب یک اپلیکیشن پیام‌رسان جایگزین است که برای این منظور، ما به شما دانلود Google Messaging را پیشنهاد می‌کنیم. در این برنامه ظاهراً کاربران با مشکل حذف پیام مواجه نشده‌اند.

حل مشکل ارسال نشدن پیام در گوشی شیائومی

در واقع مشکل عدم ارسال پیامک در گوشی شیائومی یا بقیه برندها می‌تواند به چندین عامل مختلف در تنظیمات ارسال پیامک برگردد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 

۱. عدم اعتبار کافی یا یک طرفه شدن خط شما

 

۲. استفاده از کارکترهای بیشتر از حد مجاز

دومین راه حل مشکل ارسال نشدن پیام در گوشی شیائومی استفاده از کارکترهای کمتر است . همانطور که می‌دانید پیامک‌ها محدودیت کلمه دارند و در صورت رد کردن حد مجاز کلمات، پیام شما ارسال نخواهد شد یا در بهترین حالت تنها نیمی از پیام شما به دست مخاطبتان خواهد رسید.

 

۳. اشتباه بودن شماره دریافت کننده

اگر به شماره‌ای که در گوشی شما ذخیره نیست پیام ارسال می‌کنید، حتماً به تعداد ارقام و پیش شماره آن دقت کنید، زیرا در صورت اشتباه بودن شماره دریافت کننده، گزارش تحویل پیام در شیائومی را دریافت نمی‌کنید.

 

۴. وجود کش‌های قبلی و مخرب

این مشکل نیز در برخی گوشی های شیائومی دیده می‌شود و بهترست هرچند وقت یکبار کش‌های خود را پاک کنید. برای این کار کافیست به قسمت تنظیمات ارسال پیامک در گوشی شیائومی رفته و بعد از انتخاب گزینه Storage، گزینه Clear Cache را بزنید.

 

تغییر پس زمینه پیام شیائومی

برای تغییر تم پیامک شیائومی بهترست از نرم‌افزارهایی مثل MIUI Messaging استفاده کنید. البته برنامه‌های زیادی برای این کار وجود دارد که تقریباً تمامی آن‌ها عملکرد و محیط کاربری یکسانی داشته و می‌توانید مطابق با سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
در صورتی که هنگام استفاده از این نرم‌افزار با اروری از سمت شیائومی یا گوگل مواجه شدید، کافیست به قسمت Account & Sync رفته و بعد از زدن گزینه Sync app data تمامی گزینه‌های مربوط به پیام‌ها، تماس و مخاطبین را فعال کنید.

 

باز نشدن لینک در پیامک شیائومی

برخی اوقات لینکی در پیامک وجود دارد که بعد از زدن آن با ارورهایی مثل وصل نبودن اینترنت یا امن نبودن پیج رو‌به‌رو می‌شوید، اما هنگام باز نشدن لینک در پیامک شیائومی باید چه مواردی را چک کنیم؟
در ابتدا اینترنت خود را چک کنید و مطمئن شوید داده‌ها را به خوبی ارسال و دریافت می‌کند. برای این کار در مرورگر خود یک پیج مطمئن مثل گوگل را امتحان کنید. اگر مشکل از اینترنت نبود، احتمالاً مرورگر شما به این بخش متصل نیست که برای رفع این مشکل باید دستورالعمل زیر را انجام دهید:

• به قسمت تنظیمات و بخش Apps & notifications بروید.
• گزینه Default apps را زده و Opening links را انتخاب کنید.
• در آخر گزینه Allow app to open supported links را فعال نمایید.

 

 

مشکلات قالب بندی شماره تلفن در شیائومی

مشکل قالب بندی شماره تلفن شیائومی بیشتر در مدل‌های قدیمی این برند به چشم می‌خورد و رفته رفته با آپدیت‌های نرم‌افزاری و پیچ‌های امنیتی که این شرکت ارائه داد کمتر شد و حالا کمتر کاربری با پیام قالب بندی شماره تلفن اشتباه است رو به رو می‌شود. با این حال، برای حل مشکل قالب بندی شماره تلفن اشتباه است در گوشی شیائومی چند راه حل زیر پیشنهاد می‌شود:

  • مسیر Settings > Apps > Special access > Use Premium SMS services را در گوشی‌هایی که اندروید ۷ به بالا دارند طی کنید.

  • گوشی خود را ری استارت کنید

برای این کار از روش استاندارد استفاده نکنید (یعنی نگه داشتن دکمه قفل به مدت سه ثانیه و سپس زدن دکمه پاور)، بلکه در عوض دکمه قفل و کاهش صدا را نگه دارید تا زمانی که گوشی چرخه پاور اجباری را انجام دهد. این روش خاموش کردن گوشی را ریست می‌گویند که اغلب اشکالات را برطرف می‌کند.

  • گوشی رو به آخرین نسخه نرم افزاری آپدیت کنید

به برنامه تنظیمات زیر برگه SOFTWARE UPDATE  نگاه کنید و هر گونه به‌روزرسانی مورد نیاز را دنبال کنید. این کار ممکن است به برنامه پیام‌رسانی شما کمک کند تا دوباره به درستی کار کند.

  • سیمکارت خود را چک کنید

بررسی کنید که سیم کارت گوشی شما به درستی نصب شده باشد. می‌توانید اسلات سیم‌کارت را با استفاده از یک ابزار اختصاصی یا یک سوزن کوچک بیرون بیاورید؛ اگر سیمکارت از نظر فیزیکی در جای خود قرار نداشت، احتمالاً مشکل اصلی همین بوده است.

۴
از ۵
۱۵ مشارکت کننده
سارامم گفت:
سلام من شيامي نوت12s رو دارم الان كلا ﺑرام ﭘيام نمياد لطفا ي راح حل بدين
    پشتیبانی گفت:
    برنامه پیام رو clear data کنید
آذری گفت:
سلام گوشی من نوت12پرو هستش
هر گاهی پیام‌میاد میگه حافظه سیم کارت پر است. چیکار کنم
    مدیریت گفت:
    محل ذخیره سازی پیام و مخاطبین را روی گوشی تنظیم کنید
    مدیریت گفت:
    از داخل برنامه پیام روی گزینه نمایش پیام های سیم کارت بزنید و هرچی داخلشه رو حذف یا انتقال دهید
موسوی گفت:
دیروز مشکلی نبود. ولی امروز وقتی میخوام پیامک بفرستم میگه پیام ارسال نشد قالب بندی شماره اشتباه است. برای همه شماره ها همینو میگه. شارژ دارم و گوشی هم شیایومی هست.
    مدیریت گفت:
    اعتبار دارید؟
‌ گفت:
سلام استیکر های گوشیم که شیائومی هستش باز نکنه استیکر ه‍ا اصلا برام نمیارن
    مدیریت گفت:
    منطقه گوشیبتونو بذارید روی هند و یکبار گوشی رو خاموش روشن کنید سپس تم پیش فرض و اصلی گوشی را فعال کنید
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش