الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟ آن‌چه باید بدانیم!

الگوریتم‌های اینستاگرام یک هدف دارند؛ اینکه با ارائه محتوایی جالب و جذاب، کاربر را در مدت زمان بیشتری در پلتفرم نگه دارند. از همین‌رو، اگر تولید کننده محتوای شبکه‌های اجتماعی هستید، از این نکته، به نفع خودتان استفاده کنید.

همان‌طور که گفتیم، اینستاگرام یک الگوریتم ندارد؛ بلکه به واسط چند وجهی بودن این پلتفرم از چند الگوریتم بهره می‌برد. بخش‌هایی نظیر:

  • الگوریتم فید یا صفحه‌ی خانه: فعالیت شما در فید (لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری و ذخیره) و اطلاعات مربوط به پست و شخصی که پست کرده است.
  • الگوریتم استوری‌ها: استوری‌هایی که در گذشته مشاهده کرده یا با آنها درگیر بوده‌اید.
  • الگوریتم اکسپلور (صفحه جست‌وجو): فعالیت شما در اکسپلور (لایک، نظرات و اشتراک‌گذاری) و اطلاعات مربوط به پست و شخصی که پست کرده است.
  • الگوریتم ریلز: فعالیت شما در ریلز (لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌ها) و اطلاعات مربوط به ریلز و شخصی که آن را پست کرده است.

حال که متوجه بخش‌های گوناگون الگوریتم اینستاگرام 2023 شدیم، بررسی می‌کنیم که چطور می‌توانیم رتبه خودمان را نزد این الگوریتم‌ها بهبود ببخشیم.

این گراها و سیگنال‌ها عبارتند از:

  • اطلاعات درباره پست: عکس است یا ویدیو؟ کِی پست شد؟ چند تا لایک دارد؟
  • اطلاعات درباره پوستر: چقدر برای شما جالب هستند؟ آیا دوستان شما هستند؟ مردم چقدر با محتوای خود درگیر می‌شوند؟
  • فعالیت شما: آیا زیاد تمایل به تماشای ویدیو دارید؟ معمولاً با چه نوع محتوایی درگیر می‌شوید؟
  • سابقه تعامل شما: آیا معمولاً پست‌ها را می‌پسندید یا درباره آنها نظر می‌دهید؟

 

همچنین بخوانید:

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام (موسیقی و فیلم)

 

الگوریتم اینستا 2023 ردِّ هر تعاملی را می‌زند که در برنامه به جا می‌گذارید؛ از پست‌هایی که دوست دارید گرفته تا افرادی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید. الگوریتم اینستاگرام 2023 می‌کوشد تا در نهایت بتواند محتوایی را که فکر می‌کند با آن‌ها تعامل خواهید داشت، به شما ارائه دهد. راه هک الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور چیست؟ اگر همین مسیر را ادامه دهید راهکارهای بهتری را خواهید یافت تا هم بدانید الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند و هم بهتر عمل کنید.

چه چیز دیگری می‌تواند بر الگوریتم اینستا 2023 برای پست تأثیر بگذارد؟

برخی از عوامل اضافی (فراتر از امتیاز علاقه‌مندی‌ها) وجود دارند که می‌توانند در جایی که یک پست در فید صفحه اصلی شخصی قرار می‌گیرد، تأثیر بگذارند. این‌ها شامل:

  • کیفیت تصویر یا فیلم ارسالی
  • اصالت (یعنی اینکه آیا پست قبلاً در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است یا خیر)
  • محتوای متنی
  • نقض قوانین اینستاگرام
  • محتوا ریپورتی (گزارش شده)

 

همچنین بخوانید:

ریکاوری پیام های دایرکت اینستاگرام

 

چه تعاملاتی برای الگوریتم اینستا 2023 اهمیت بیشتری دارد؟

اینتراکشن یا تعامل یک اصل خدشه ناپذیر است، به خصوص وقتی صحبت از الگوریتم اینستاگرام برای پست می‌کنیم. در این وادی، احتمال نظرات کاربران، لایک‌ها، زمان به‌صرفه، یا کلیک کردن روی یک نمایه را در نظر می‌گیرد. با توجه به این موضوع، در حین برنامه‌ریزی محتوا و کپشن یا بَرنگاشت‌ها، این پرسش‌ها را از خودتان بپرسید:

  1. آیا این پست احتمالاً لایک می‌شود یا کامنت‌خور است؟
  2. آیا این پستی است که کسی ذخیره کند و به آن مجدداً برگردد؟
  3. آیا این پست شامل یک کال‌تو‌اکشن (دعوت افراد به کنشگری) است که از کسی بخواهد روی نمایه شما کلیک بکند؟ به عنوان مثال، «روی پیوند در بیو من کلیک کنید».

ایجاد محتوایی که این نوع تعامل‌ها را افزایش دهد می‌تواند در هک الگوریتم اینستا 2023 کمک حال باشد.

بنا بر گفته اینستاگرام، برندها و سازندگان باید ریلزهایی ایجاد کنند که سرگرم‌کننده، الهام‌بخش یا تجربی باشند و از ابزارهای خلاقانه مانند متن، جلوه‌های بصری یا فیلترها استفاده کنند. همچنین باید از ارسال ریلزهای اینستاگرامی که وضوح پایینی دارند یا خیلی تار هستند و یا قبلاً در اینستاگرام بوده‌اند خودداری کرد؛ به ویژه آن‌هایی که دارای واترمارک هستند یا به‌طور قابل‌توجهی از برنامه دیگری دریافت شده‌اند.

برای جلب نظر الگوریتم اینستاگرام 2023 توصیه می‌کنیم از کلمات کلیدی و هشتگ‌های مرتبط برای افزایش قابلیت شناسایی استفاده کرده و برای دسترسی بیشتر به ریلزهای اینستاگرام خود، کپشن‌هایی را روی صفحه اضافه کنید.

 

همچنین بخوانید:

معرفی روش‌های دانلود پست و استوری اینستاگرام در آیفون

 

کارکرد الگوریتم اینستاگرام برای استوری

الگوریتم استوری اینستاگرام معمولاً به جای محتوای خاص یک استوری، محتوای حساب‌هایی را که بیشتر با آنها در تعامل هستید، در اولویت قرار می‌دهد.

علی‌رغم آن‌که اینستاگرام می‌گوید گراهای گوناگونی را برای استوری‌ها بررسی می‌کند، اما قابل توجه‌ترین آنها عبارتند از این موارد:

  • سابقه مشاهده: هر چند وقت یکبار استوری‌های یک حساب را مشاهده می‌کنید؟
  • سابقه تعامل: هر چند وقت یکبار با استوری‌های یک اکانت تعامل دارید؟
  • صمیمت: رابطه کلی شما با نویسنده چطور است؟

 

کارکرد الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور

الگوریتم اکسپلور برای اینستاگرام محتوایی را ارائه می‌کند که گمان می‌شود بر اساس تاریخچه تعاملات‌تان بیشتر به آن علاقه دارید.

مهم‌ترین گره‌ها و داده‌هایی که اینستاگرام به آن‌ نگاه می‌کند عبارتند از:

  • اطلاعات درباره پست: یک پست چقدر محبوب است؟ مانند سرعت تعامل کاربران با آن. اهمیت این سیگنال یا گراها بسیار بیشتر از صفحه اصلی و استوری‌هاست.
  • فعالیت شما در اکسپلور: تاریخچه‌ی نحوه تعامل شما با پست‌ها.
  • اطلاعاتی درباره شخصی که ارسال کننده پست است: چه افرادی در چه مدتی با آنها تعامل داشته‌اند؟ گاهی اوقات شما نیز شامل این نگاه و بررسی می‌شوید.

صفحه اکسپلور مدام تغییر می‌کند، با دسته‌بندی موضوعات جدید و قابلیت‌های جستجوی پیشرفته خودش را بروز می‌کند. به عنوان مثال، اکنون می‌توانید با کلمات کلیدی و همچنین هشتگ‌ها جستجو کنید تا محتوای مرتبط را در یک فید بی‌نظیر کشف کنید.

این حاکی از آن است که الگوریتم صفحه اکسپلور، محتوای بصری پست‌های شما را نیز به همراه کلماتش در کپشن در نظر می‌گیرد. بنابراین، با اشتراک‌گذاری مداوم محتوای جذاب با زیرنویس‌های قوی، کلمات کلیدی مرتبط و هشتگ‌های خاص، پست‌های خود را برای پتانسیل صفحه اکسپلور بهینه می‌کنید. تقریباً به آخرهای پرسش الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند رسیده‌ایم. اما نکته مهم همیشه به‌روز ماندن است. این را باید یادمان بماند.

 

همچنین بخوانید:

چگونه بفهمیم چه کسانی در پیج ما هستند آیا هک شده ایم؟

مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام

حل ارور Try Again Later در اینستاگرام

 

دیدگاه شما درباره مطلب الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند چه بود؟ آیا راهکارهای مفیدتری به ذهن‌تان می‌رسد؟ اگر مایل بودید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش