علت زود خالی شدن باتری و راه حل آن

بررسی مهمترین علت زود خالی شدن باتری گوشی نو و راه‌حل‌های آن

بررسی مهمترین علت زود خالی شدن باتری گوشی نو و راه‌حل‌های آن

 

راه‌حل‌هایی برای پایین آوردن میزان مصرف باتری توسط نمایشگر

 

  • کمتر کردن روشنایی صفحه نمایش: کاهش روشنایی صفحه نمایش به شما کمک می‌کند که به طور قابل ملاحظه‌ای در مصرف باتری خود صرفه جویی کنید.
  • استفاده از روشنایی انطباقی: با این کار بسته به میزان نور محیط و نور مورد نیاز شما روشنایی صفحه نمایش به طور خودکار تنظیم می‌شود.
  • رفرش ریت یا نرخ نوسازی صفحه را کاهش دهید: برخی از صفحه‌نمایش‌ها نرخ رفرش ریت بیشتری دارند. حتی این قابلیت را نیز می‌توانید تنظیم کنید.
  • زمان قفل خودکار را کاهش دهید: با کاهش زمان قفل خودکار، اطمینان حاصل می‌کنید که صفحه‌نمایش شما روشن نمی‌ماند تا شاید از آن استفاده کنید.
  • از والپیپرهای زنده استفاده نکنید: گرچه این نوع والپیپرها زیبا به نظر می‌رسند، اما مثل زمانی می‌ماند که انگار ویدئویی مدام در حال پخش است و دشمن باتری شماست.
  • از والپیپرهای مشکی استفاده کنید: اگر نمایشگر گوشی موبایل شما از نوع امولد است از والپیپر و یا همان تصویر زمینه مشکی استفاده کنید، چرا که نمایشگر مجبور نیست پیکسل‌ها را فعال کند در نتیجه در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌کند.

 

نحوه بررسی میزان مصرف باتری در اندروید:

نحوه بررسی میزان مصرف باتری در اندروید:

برای اینکه بفهمید چرا شارژ گوشی زود تموم میشه می‌توانید از طریق تنظیمات زیر متوجه شوید که کدام اپلیکیشن‌ها پرمصرف‌ترند، گاهی اوقات بعضی از برنامه‌ها با وجود اینکه از آنها استفاده نمی‌کنید بخش قابل‌توجهی از باتری گوشی شما را تخلیه می‌کنند.

  1. برنامه تنظیمات (settings) را باز کنید.
  2. باتری (Battery) را انتخاب کنید.
  3. روی مصرف باتری (Battery usage) ضربه بزنید.
  4. بخشی را باز کنید که نوشته: استفاده از سیستم از آخرین شارژ کامل یا اگر منوی شما انگلیسی است: System usage since last full charge

 

نحوه بررسی میزان مصرف باتری در آیفون:

  1. برنامه تنظیمات (settings) را اجرا کنید.
  2. وارد بخش باتری (Battery) شوید.
  3. به قسمت Battery Usage By App بروید. در اینجا، برنامه‌هایی که بیشترین باتری را مصرف می‌کنند و همچنین میزان مصرف آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

 

سرویسهای‌ مخابراتی، قاتلان خاموش

اگر در یک منطقه روستایی و دور از شهر زندگی می‌کنید یا در یک ساختمان خیلی بزرگ کار می‌کنید و اغلب با مشکل آنتن‌دهی مواجه هستید احتمال دارد باتری گوشی شما سریع‌تر از حد معمول مصرف شود.گ

 

راه حل: بهبود سیگنال برای جلوگیری از زود خالی شدن باتری گوشی

 

  • تغییر سرویس آنتن‌دهی: بسته به منطقه، شهر و محله هر شرکت مخابراتی متفاوت عمل می‌کند. بررسی کنید که در محل سکونت شما کدام سرویس‌دهنده آنتن، قوی‌تر عمل می‌کند و از همان استفاده کنید.
  • حالت پرواز (Airplane mode): این قابلیت به آنتن شما اجازه می‌دهد کمی استراحت کند. همه اتصالات را خاموش کنید، با این روش گوشی موبایل شما مجبور نیست برای متصل ماندن به سیستم خیلی کار کند. شما می‌توانید این کار را به صورت استراتژیک انجام دهید؛ وقتی در مکان‌هایی هستید که می‎‌دانید آنتن‌‌دهی بدی دارد می‌توانید از ابزارهای هوشمندی مانند IFTTT برای خودکارسازی حالت هواپیما بر اساس مکان استفاده کنید.

 

متوقف کردن برنامه های پس زمینه

 

از تعداد برنامه‌های محدودتری استفاده کنید: معمولاً ما فقط از ۲۰% از برنامه‌های گوشی‌مان استفاده می‌کنیم. در حالی که برنامه‌های بلااستفاده در پس زمینه کار می‌کنند و باتری مصرف می‌کنند.

  • کار در پس زمینه برنامه‌ها را متوقف کنید: اگر دیدید برنامه‌ای بیش از اندازه باتری مصرف می‌کند، آن را محدود کنید. برای اینکار می توانید مسیر و مراحل زیر را دنبال کنید. فقط توجه داشته باشد که با این کار ممکن است یک سری از قابلیت‌ها را از دست بدهید:

Settings > Apps  > Select the app > Advanced > Battery > Background restriction > Restrict

 

  • برنامه‌ها را ببندید: به این منظور به قسمت زیر بروید:

Settings > Apps & notifications > Select the app > Force stop . از آن‌جایی که اندروید بر پایه چند وظیفگی است ممکن است بستن برنامه‌ها کمی پردردسر به نظر بیاید ولی با این کار درصد قابل‌توجهی از باتری را ذخیره می‌کنید.

  • به میزان مصرف خود توجه کنید: به برنامه‌ها و میزان استفاده و مصرف آنها توجه داشته باشید تا بتوانید بهتر مصرف باتری گوشی‌تان را مدیریت کنید.

 

سایر مشکلات و نکات مربوط به باتری

 

  • GPS, Wi-Fi و Bluetooth: در صورتی که نیازی به این سه ندارید آن‌ها را خاموش کنید.
  • دوربین: عکاسی و فیلم برداری انرژی زیادی از باتری گوشیتان می‌گیرد. پس زمانی که باتری گوشی موبایل را لازم دارید از گرفتن عکس و فیلم اجتناب کنید.
  • احساس سرما می‌کنید؟: دمای پایین به میزان قابل ملاحظه‌ای بر عمر باتری تاثیر می‌گذارند. باتری‌های لیتیوم-یونی در سرمای شدید نمی‌توانند شارژ شوند و سرمای دائمی شدید باتری را خراب می‌کند. راه‌حل این مشکل این است که گوشی موبایل خود را کنار بدنتان قرار دهید تا دمای بدن آن را گرم‌تر کند.
  • به روز بمانید: به روزرسانی‌های نرم افزار اغلب با بهبود عمر باتری همراه هستند، بنابراین ایده خوبی است که همیشه تلفن خود را به آخرین نسخه نرم افزار موجود به روز کنید.

 

در این مقاله سعی کردیم روی فاکتورهای اصلی تخلیه باتری و یافتن راه‌حل‌ها تمرکز کنیم و به این سوال شما که چرا باتری گوشی زود خالی میشود پاسخ دهیم.

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش