کاهش گرما و لگ گوشی

کاهش گرما و لگ گوشی

اثرات منفی گرم شدن بیش از حد گوشی حین بازی

گرم شدن گوشی در حین بازی نه تنها باعث ایجاد ناراحتی و اختلال در تجربه بازی می‌شود، بلکه می‌تواند به قطعات حساس گوشی، باتری، و حتی سلامت شما آسیب بزند. 

 

چگونه دمای گوشی خود را حین بازی کنترل کنیم؟

برای جلوگیری از گرم شدن گوشی ها در حین بازی، می‌توان از چند راهکار استفاده کرد، که عبارتند از:

  • عدم شارژ گوشی در حین بازی: شارژ گوشی در حین بازی می‌تواند باعث افزایش حرارت گوشی شود، زیرا همزمان باعث فشار بر روی باتری و پردازنده می‌شود. بهتر است قبل یا بعد از بازی، گوشی را شارژ کنیم.

 

  • برداشتن کیف یا محافظ گوشی در حین بازی: کیف یا محافظ گوشی می‌تواند باعث محبوس شدن حرارت در داخل گوشی شود و جلوی تبخیر آن را بگیرد. بهتر است در حین بازی، گوشی را از کیف یا محافظ خارج کنیم تا حرارت به راحتی تخلیه شود.

 

  • استراحت دادن به گوشی در حین بازی: اگر گوشی خیلی گرم شد، بهتر است از بازی استراحت کنیم و گوشی را خاموش یا حالت هواپیما قرار دهیم تا دمای آن کاهش یابد. این کار به جلوگیری از آسیب به قطعات گوشی و کاهش عمر باتری کمک می‌کند.

 

  • تغییر تنظیمات گوشی: می‌توانیم با تغییر برخی تنظیمات گوشی، میزان حرارت آن را کنترل کنیم. برای مثال، می‌توانیم کاهش نور صفحه، بستن برنامه های پس زمینه، غیرفعال کردن اتصال اینترنت، یا استفاده از حالت بازی را انجام دهیم.

 

  • استفاده از خنک کننده های خارجی: برای خنک کردن گوشی، می‌توانیم از خنک کننده های خارجی مانند فن، کیف یا محافظ خنک کننده، یا پد خنک کننده استفاده کنیم. این خنک کننده ها با ایجاد جریان هوا یا انتقال حرارت، می‌توانند دمای گوشی را کاهش دهند.

 

چند راه حل برای کاهش دمای موبایل

 

بازی در حین شارژ همزمان درست یا غلط؟

اجرای بازی‌ها با گوشی‌های هوشمند منجر به کاهش سریع شارژ باتری‌ می‌شود. بسیاری از گیمرها که مشغول بازی‌های آنلاین بوده و نمی‌توانند از آن دل بکنند، به صورت همزمان گوشی را به شارژر متصل کرده و مشغول بازی می‌شوند. اما به این کاربران عزیز باید گفت که «دوست عزیز در این حالت شما مرتکب یک اشتباه بزرگ شده‌اید».

مادامی که گوشی‌های موبایل به درگاه شارژر متصل هستند، بخش‌هایی از جمله مدار تغذیه و IC شارژ به طور کامل درگیر می‌شوند؛ در این حالت دمای بخش تغذیه و IC شارژر افزایش یافته و از سوی دیگر، دمای کلی باتری نیز بالا می‌رود. باتری به طور همزمان در حال دریافت و خروج جریان بوده و این مسئله منجر به استهلاک شدید باتری و مدار تغذیه خواهد شد.

بستن تمام برنامه‌های باز و بدون استفاده

 پیش از اجرای بازی‌ها تمامی برنامه‌های اضافی را ببندید

 

 

کاهش نور و البته کاهش اپلیکیشن‌ها!

کاهش نور صفحه نمایش به طور مستقیم منجر به کاهش دمای گوشی می‌گردد. با کاهش نور نمایشگر گوشی‌های هوشمند، مصرف انرژی نیز کاهش پیدا کرده و شاهد کاهش گرمای گوشی در حین اجرای بازی هستیم. پس بهتر است که نور نمایشگر را به مقدار لازم تنظیم کرده و از افزایش شدید آن بپرهیزید.

بهترین سیستم خنک کننده گوشی استفاده از فن‌های خنک کننده

استفاده از پایه‌های خنک کننده در گوشی‌هایی که از بدنه فلزی، خصوصاً در قسمت پشت بدنه استفاده می‌کنند، بسیار مناسب خواهد بود. به هر حال این محصول در تمام متریال‌های بدنه کارآمد است. به هر حال این محصول در تمام متریال‌های بدنه کارآمد است.

فن خنک کننده موبایل مدل G2

فن موبایل مدل G2 از طریق عملکرد فن خود گرمای موبایل را هنگام کار کردن کاهش می دهد و همچنین دارای قابلیت تنظیم درجه 3 سرعت با قابلیت شارژ از طریق باتری داخلی می باشد  .

امروزه گوشی‌های هوشمند نیز در زمره پلتفرم‌های مخصوص بازی قرار گرفته‌اند، از این رو تعجبی ندارد که تجهیزات جانبی مناسب برای بازی و نصب روی تلفن همراه توسط شرکت‌های مختلف معرفی گردد. برای تهویه بهتر و خارج سازی گرما از گوشی‌های هوشمند در حین بازی، می‌توانید از فن‌هایی مانند فن خنک کننده موبایل مدل G2 استفاده کنید که برای این منظور معرفی شده‌اند.

نور پردازی‌های زیبایی که با تعبیه لامپ‌های ال ای دی در آن همراه است از لحاظ جلوه بصری محصول نیز مورد توجه قرار گرفته است. این فن دارای گیره پشتی نرم از جنس سیلیکون است که می‌تواند گوشی را بالا و پایین بکشد و برای استحکام این وسیله بر گوشی قرار داده شده است. از دیگر قابلیت های این خنک کننده طراحی بی صدا با قابلیت 30 دسی بل برای کاهش نویز است که بدون ایجاد صدای اضافی از تلفن همراه خود استفاده کنید.

فن خنک کننده گوشی G2 با یک زبانه کشویی برای انواع گوشی های موبایل با عرض 66-96 میلی متر مناسب و قابل استفاده می باشد. این فن دارای باطری داخلی با ظرفیت 400 میلی آمپر با ورودی 5 ولت می باشد که می تواند بیش از 1 ساعت بدون نیاز به اتصال به شارژ مجدد شما را در یک راند بازی طولانی همراهی کند.

مشخصات فن رادیاتور خنک کننده موبایل مدل G2 :

 

  • ابعاد : 8.15*5.15*2.3 سانتی متر
  • وزن : 110 گرم
  • جنس: ABS
  • ولتاژ ورودی : 5 ولت
  • جریان ورودی : 0.1 آمپر
  • تنظیم فن: 3 سرعته
  • سرعت: 4000/5500/7000 دور در دقیقه
  • باطری : 400 میلی آمپر ساعت
  • رابط شارژ: میکرو USB
  • قابل حمل
  • خنک کننده سریع
  • دارای جلوه نوری LED
  • سازگار با گوشی‌های با عرض 66 تا 96 میلی متر
  • خنک کننده به هنگام بازی با گوشی موبایل و کارکرد های طولانی

 

اقلام همراه :

  • یک عدد فن
  • یک کابل شارژ

لینک خرید

 

در پایان به شما موبایل گیمرها و یا کاربرانی که با گوشی‌های هوشمند خود به اجرای بازی‌های گرافیکی می‌پردازند، توصیه می‌کنیم که در صورت بالا رفتن چشمگیر حرارت، مدتی به آن استراحت داده و یا حتی برای چند دقیقه گوشی هوشمند خود را در یک بستر خنک قرار دهید.

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش