راهنمای خرید دانگل وای فای برای تلویزیون و کامپیوتر

راهنمای خرید بهترین دانگل وای فای با بهترین قیمت (برای تلویزیون و کامپیوتر)

دانگل وای فای در اندازه‌ها و اشکال مختلفی در بازار وجود دارد. دقت کنید که فقط شباهت دو دستگاه به این معنا نیست که حتماً عملکرد مشابهی دارند. همین‌طور داشتن دو آنتن در یک دانگل wifi، باعث نمی‌شود که آن دستگاه قوی‌تر از دیگری باشد. انتخاب دانگل wifi مناسب مستلزم این است که نه‌تنها به زیبایی آن، بلکه به مشخصات فیزیکی دانگل هم توجه داشته باشید.

 

 

نکات مهمی که قبل از خرید دانگل وای فای باید به آنها دقت کنیم:


USB یا PCI؟
زمانی که برای خرید یک دانگل wifi به یک فروشگاه مراجعه می‌کنید احتمالاً فروشنده به شما دو گزینه USB یا PCI را معرفی می‌کند. درواقع تفاوت اصلی این دو نوع دانگل wifi در نحوه اتصال به کامپیوتر میزبان است. کار با دانگل USB بسیار ساده است، زیرا نصب و عملکرد آن دقیقاً همانند یک فلش معمولی است. اگرچه بسیاری از دانگل‌های USB قابل‌حمل و بدون آنتن عرضه می‌شوند، اما فقط به شبکه‌های N تایی دو بانده وصل می‌شوند.
در طرف مقابل دانگل‌های PCI با آنتن‌های متعدد و چندضلعی فضایی برای حداکثر کردن توان شبکه بی‌سیم N تایی طراحی‌شده‌اند، اما نصب آن‌ها کمی پیچیده‌تر از مدل USB است.
انتخاب بین USB یا PCI بستگی به راحتی و عملکرد شما دارد. اگر می‌خواهید روی لپ‌تاپ استفاده کنید قطعاً دانگل USB برای شما کاربردی‌ترین انتخاب است.


پروتکل‌های بی‌سیم
روترهای وایرلس همگی دارای شماره 802.11 هستند، حروفی که پس‌ازاین شماره می‌آید پروتکل انتقال روتر را پشتیبانی می‌کند. روترهای 802.11b کوتاه‌ترین و کندترین اتصال را دارند، درحالی‌که 802.11ac گسترده‌ترین و سریع‌ترین اتصال را ارائه می‌دهد.
نکته اصلی این است که مطمئن شوید دانگل wifi موردنظر شما می‌تواند با پروتکل‌های روتری که دارید، اتصال ایجاد کند. برای مثال، اگر روتر 802.11ac دارید، یک آداپتور بی‌سیم 802.11ac باید تهیه کنید. معمولاً به کاربرانی که هم روتر و هم دانگل wifi می‌خواهند 802.11n یا 802.11ac پیشنهاد می‌شود تا اتصال سریع و قابل‌اطمینانی حاصل شود.


نوع پورت‌های USB
اگر از یک دانگل USB استفاده می‌کنید، سرعت اتصال شما بستگی به نوع پورت‌های شما دارد. به‌عنوان‌مثال، اگر لپ‌تاپ شما فقط دارای پورت USB 2.0 است، حداکثر سرعتی که می‌توانید دریافت کنید 60 معمولاً مگابایت بر ثانیه است. در مقایسه، USB 3.0 با سرعت 640 مگابایت بر ثانیه کار می‌کند.
اشتراک پهنای باند شما کمتر از 60 مگابایت بر ثانیه باشد یا پروتکلی غیر از 802.11ac داشته باشید، اهمیت چندانی ندارد، اما باز هم عاملی است که باید در نظر داشته باشید.


فرکانس وایرلس: 2.4GHz یا 5GHz
هر دو این فرکانس‌ها نقاط قوت و ضعف خود را دارند، بنابراین بهتر است قبل از انتخاب خود کمی دقت کنید. بااین‌حال به‌عنوان یک قاعده کلی اگر خانه شما دیوارهای زیادی دارد و تداخلی با دیگر دستگاه‌های بی‌سیم ایجاد نمی‌شود، 2.4 گیگاهرتز را انتخاب کنید. بسیاری از ابزارهای وایرلس در طیف 2.4 گیگاهرتز هستند، این بدان معنا است که 5 گیگاهرتز کمتر با دیگر دستگاه‌ها دچار تداخل می‌شود. بااین‌حال، انتقال روی 5 گیگاهرتز در مسافت‌های کمی طولانی‌تر دچار اختلال می‌شود.
بعضی از دانگل‌های مدرن هر دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کنند، بنابراین خرید یکی از آن‌ها می‌تواند در هر موقعیتی به کار شما بیاید.


کیفیت ساخت دانگل وای فای
بازار پر از دانگل‌های بی‌کیفیتی است که نوید عملکرد عالی می‌دهند، اما بیش از یک ماه دوام نمی‌آورند؛ بنابراین، علاوه بر مشخصات، باید به ساختار خارجی دانگل wifi انتخابی خود نیز توجه کنید. برای خرید دانگل راهنمای خرید دانگل وای فای را به‌دقت بخوانید تا بتوانید دستگاهی با کیفیت بالا و هزینه کم تهیه کنید.


اندازه دانگل وای فای
بعض از دانگل‌های wifi اندازه بزرگ‌تری دارند، انتخاب یک دانگل با اندازه مناسب به لپ‌تاپ شما بستگی دارد. درگاه‌های USB روی برخی کامپیوترها خیلی به هم نزدیک هستند و این یعنی دستگاهی که انتخاب می‌کنید باید به‌اندازه‌ای باشد که پورت‌های دیگر را مسدود نکند.
علاوه بر این، اگر از لپ تاب استفاده می‌کنید، دانگل‌های کوچک‌تر مناسب شما خواهند بود، زیرا هنگام جابجایی لپ‌تاپ احتمال آسیب به دانگل وای فای هم کمتر می‌شود.


آیا آداپتورهای USB Wi-Fi برای بازی مناسب هستند؟
در واقع جواب این سوال بستگی به انتخاب و هزینه شما دارد. اگر یک  آداپتورهای Wi-Fi USB باکیفیت انتخاب کنید، می‌تواند عملکرد خوبی برای بازی آنلاین را ارائه دهد. اما نسخه های ارزان تر و کوچکتر از دانگل وای فای ممکن است سرعت پایینی داشته باشند و برای بازی های آنلاین رقابتی، به ویژه بازی های FPS، مناسب نباشند.


چرا باید یک دانگل وای فای بخریم؟
بهترین دانگل‌ وای فای به شما این امکان را می‌دهد که بدون هیچ زحمتی در حال حرکت به اینترنت متصل شوید، این ویژگی برای کسانی که مکرر سفر می‌کنند و می‌خواهند همچنان به اینترنت متصل باشند بسیار کاربردی است. همچنین می‌تواند برایاستفاده در خارج از خانه مانند کافه یا کافی شاپ بسیار مفید باشد.


نتیجه‌گیری:

یافتن آداپتور wifi مناسب از میان گزینه‌های متعددی که در بازار موجود است می‌تواند کمی دشوار باشد. بااین‌وجود، نکاتی که بالا گفتیم به شما در مقایسه و خرید یک دانگل وای فای مناسب کمک خواهد کرد.

 

دانگل Wifi شبکه آنتن کوتاه xVOX مدل X828

 سرعت 300 مگابیت بر ثانیه

سازگار با ویندوز و مکینتاش

قابلیت نقطه اتصال نرم افزاری

چیپ ست AtS370

قدرت سیگنال 3dBi 

 

اطلاعات بیشتر و خرید

 

دانگل وای فای آنتن دار Eleven D11 300Mbps

 

فرکانس بی سیم ۲٫۴ گیگاهرتزی، سرعت انتقال داده تا ۳۰۰ مگابیت در ثانیه

اتصال بی سیم از طریق رابط USB 2.0 و دارای استاندارد بی سیم IEEE 802.11 b/g/n

میزان استاندارد های امنیت بی سیم WPA / WPA-PSK / WPA2 / WPA2-PSK / TKIP/AES

 

اطلاعات بیشتر و خرید

 

دانگل بلوتوث مدل CSR 4.0

 

دانگل بلوتوث مخصوص کامپیوتر و لوازم جانبی

 

اطلاعات بیشتر و خرید

 

دانگل HDMI تسکو مدل T-Cast 6000

این دستگاه بسیار کوچک، با سیستم‌عامل‌های ویندوز، اندروید، iOS سازگار بوده و از طریق DLNA ،AirPlay ،Miracast و EZCast به ایجاد ارتباط بی‌سیم میان دستگاه‌های مختلف و تلویزیون می‌پردازد.

 

اطلاعات بیشتر و خرید

 

گیرنده بلوتوث USB Car Wireless

 

دانگل گیرنده بلوتوث به یو اس بی جهت بلوتوث‌دار کردن انواع پخش ماشین و ضبط خودرو و درکل ضبط های خودرو که دارای ورودی USB پخش موسیقی هستند استفاده می‌شود- بدون نیاز به باتری، تامین برق از طریق USB- دریافت موسیقی از بلوتوث گوشی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ و تبدیل آن به خروجی USB، پشتیبانی وایرلس ورژن 4.0+EDR و A2DP, AVRCP, HFP,HSP، برد مفید 8 تا 10 متر

 

اطلاعات بیشتر و خرید

 

 

 

همه چیز درباره اس اس دی ( راهنمای خرید حافظه SSD )

راهنمای خرید کیبورد آبان 1401

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ

 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش