راهنمای خرید هارد اکسترنال

راهنمای خرید هارد اکسترنال

برای خرید هارد اکسترنال به چه نکاتی توجه کنیم؟

در زمان خرید هارد اکسترنال به چه نکاتی توجه کنیم؟ اگر تاکنون برای خرید یک هارد اکسترنال خوب اقدام کرده باشید، احتمالاً با مشخصات و ویژگی‌های بسیار زیاد و گمراه‌کننده‌ای مواجه شده‌اید. در ادامه، اول به نکات مهم در خرید هارد اکسترنال اشاره کرده و سپس بهترین هاردهای اکسترنال پیشنهادی خود را براساس ظرفیت و قیمت آن‌ها برای شما معرفی می‌کنیم.

 

ظرفیت هارد اکسترنال

اگر تنها استفاده‌ی شما از یک درایو خارجی، فقط ذخیره‌سازی بلندمدت و بازبینی اطلاعات بوده، پیشنهاد ما به شما بیشترین ظرفیت موجود با کمترین هزینه‌ی ممکن است.

توجه داشته باشید، هاردهای ارزان قیمت و اقتصادی اصولاً از قابلیت ضد ضربه و ضد شوک بودن بهره‌مند نیستند و در نتیجه به ضربه‌های ناگهانی و جابجایی بیش از حد بسیار حساس هستند. از این رو اگر به صورت مداوم هارد خود را جابجا می‌کنید باید در نظر داشته باشید که قابلیت ضد شوک بودن هم یکی از نکات مهم در خرید هارد اکسترنال برای شما محسوب می‌شود. 

 

سرعت انتقال اطلاعات هارد اکسترنال

در حالت کلی سرعت انتقال اطلاعات در یک هارد اکسترنال به چهار عامل سرعت خواندن متوالی، سرعت نوشتن متوالی، سرعت خواندن تصادفی و سرعت نوشتن تصادفی وابسته است. 

بدون نیاز به دانش فنی گسترده می‌توان گفت برای انتقال فایل‌های حجیم به هارد اکسترنال و کار کردن با این فایل‌ها، سرعت خواندن و نوشتن متوالی (Sequential) است که سرعت انتقال کلی هارد را تعیین می‌کند؛ پس در صورتی که شما قصد انتقال فایل‌های حجیم را با هارد اکسترنال خود دارید، بهترین هارد اکسترنال را سرعت نوشتن متوالی آن مشخص می‌کند. 

از سوی دیگر، سرعت خواندن و نوشتن تصادفی (Random) برای کار با فایل‌های کم حجمی است که در هارد اکسترنال ذخیره شده‌اند. برای مثال فایل‌های ورد و اکسل در هاردهای اکسترنالی که سرعت خواندن و نوشتن تصادفی بالاتری دارند سریع‌تر پیدا می‌شوند و راحت‌تر قابل دسترسی هستند. 

 

امنیت و حمل‌پذیری هارد اکسترنال

همچنین اگر اطلاعات روی هارد مهم و حساس هستند به شما پیشنهاد می‌کنیم درایوی را برای خرید انتخاب کنید که به‌صورت درونی از قابلیت نهان‌نگاری و رمزگذاری برخوردار بوده و امنیت اطلاعات شما را تضمین می‌کند. البته در حال حاضر اکثر هاردهای اکسترنال موجود در بازار از قابلیت رمزگذاری درونی بهره‌مند هستند. 

 

در زمان خرید هارد اکسترنال به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید بهترین هارد اکسترنال باید به سه نکته توجه کرد: ظرفیت هارد اکسترنال، سرعت انتقال اطلاعات هارد اکسترنال و امنیت و حمل‌پذیری هارد اکسترنال.

 

بهترین هارد اکسترنال 1 ترابایتی

برای اولین گزینه از هاردهای اکسترنال 1 ترابایتی به سراغ نسخه‌ی 1 ترابایتی هارد Canvio Basics شرکت توشیبا می‌رویم که برای آرشیو و نگه‌داری فایل‌های مختلف بسیار کارآمد است. این محصول در لیست بهترین هاردهای اکسترنال ایران قرار دارد 

اما باید در نظر داشته باشید که این هاردها نسبت به شوک و ضربه حساس بوده و در مقابل رطوبت و گرد و غبار نیز از خود مقاومت بالایی نشان نمی‌دهند؛ پس علی‌رغم کوچک و حمل‌پذیر بودن، جابه‌جایی زیاد و تکان دادن این هاردها پیشنهاد نمی‌شود. اما اگر برای آرشیو اطلاعات خود نیاز به یک هارد اکسترنال خوب دارید، این محصول می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

  • ابعاد و وزن: 109 x 14 x 78 میلی‌متر - 149 گرم
  • نوع رابط: USB 3.0 با سرعت نامی 5 گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: حدود 144.9 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: حدود 156.5 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: 0.5 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: 2.11 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: 5400 دور در دقیقه

 

خرید هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics ظرفیت 1 ترابایت با گارانتی 36 ماهه

 

کیف هارد اکسترنال Sibraton S-BAG310S Pro

خرید کیف محافظ هارد اکسترنال

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش