آیا حتما باید از شارژر اورجینال گوشی استفاده کنم؟

آیا حتما باید از شارژر گوشی استفاده کنم؟

نکات مهم در خرید شارژر موبایل
اکثر گوشی‌هایی که از اندروید استفاده می‌کنند با استفاده از پورت micro USB شارژ می‌شوند. این یک روش بسیار استاندارد برای اتصال و تغذیه دستگاه‌هاست که دقیقاً به پنج ولت نیاز دارد. از آنجایی که ما این اطلاعات را می‌دانیم، اکنون می‌توانیم استنباط کنیم که هر دستگاهی که از پورت micro USB استفاده می‌کند می‌تواند از هر کابل میکرو USB برای شارژ خود استفاده کند زیرا همیشه از یک مدار پنج ولتی بهره می‌برد.
معمولاً یک موبایل از 0.5 تا 2 آمپر برای شارژ شدن استفاده می‌کند. پس باید یک شارژر با این مشخصات را خریداری کنید. مشکلی که ممکن است رخ دهد، مربوط به تلفن‌هایی است که دارای دوشاخه‌هایی هستند که با استاندارد micro USB مطابقت ندارند. برای این کار باید گوشی خود را به فروشگاه ببرید و دستگاه خود را روی شارژر تست کنید.

تا زمانی که از کابل مناسب یا استانداردهای شارژرهای وایرلس مناسب استفاده می‌کنید، این امکان را دارید تقریباً هر شارژری را به گوشی خود متصل نمایید. گوشی‌های امروزی مصرف برق را تنظیم می‌کنند تا از باتری محافظت شود، بنابراین هیچ خطری برای منفجر کردن موبایل با استفاده از شارژری که برای آن خیلی قوی است وجود ندارد.
با این اوصاف، مراقب استفاده از شارژرهای ارزان قیمت و ناشناخته باشد زیرا ممکن است استانداردهای ایمنی را مانند بقیه رعایت نکنند. ما نمی‌گوییم که همه این شارژرها بد هستند اما برای ایمن بودن همیشه مهم است روی یک شارژر باکیفیت و شناخته شده سرمایه گذاری کنید.

شارژر 20 وات برند کامانتی مدل KT-80635Qc3 همراه با کابل تایپ سی (clickrayanet.ir)

 

مزایا استفاده از شارژر اصلی موبایل
شارژر اورجینال به محصولی اطلاق خواهد شد که توسط سازنده تلفن همراه تولید می‌شود. با اینکه شارژرهای باکیفیت که مطابق با ولتاژ و آمپر گوشی هستند، ممکن است مشکل ایجاد نکنند اما اطمینان بیشتر بهتر است به سراغ شارژر اصل گوشی خود بروید. استفاده از شارژر اصلی موبایل می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:


1- ارائه ولتاژ پایدار
ما اغلب شاهد برخی اخبار در مورد انفجار گوشی همراه هستیم. دلیل اصلی اغلب شارژر است. شارژر اصلی کاملاً مطابق با گوشی موبایل تولید می‌شود و ولتاژ پایداری دارد. در شارژرهای نامناسب ولتاژ داخلی نمی‌تواند به طور کامل با تلفن همراه سازگار شود که باعث می‌شود ولتاژ ناپایدار در تلفن همراه باقی بماند. همین امر در بلند مدت باعث انفجار گوشی خواهد شد.

 

شارژر دیواری LDNIO الدینیو مدل A3312 همراه کابل تایپ سی اصلی (clickrayanet.ir)


2- افزایش عمر گوشی
جریان بار شارژر اصلی با تشخیص دقیق در بخش‌های مختلف اعم از AC، منبع تغذیه سوئیچینگ، مقاومت کابل داده یا مدار شارژ DC، برد محافظ باتری، هسته باتری و غیره تولید می‌شوند. علاوه بر این، باتری لیتیومی شارژر اصلی عملکرد خاصی دارد؛ هنگامی که باتری پر است، به دلیل عملکرد محافظتی، به طور خودکار خاموش می‌شود. با این حال، اگر یک شارژر جایگزین خریداری کرده‌اید، ممکن است عمر گوشی شما کاهش پیدا کند.

 

شارژر فندکی زیلوت مدل CG01 با گارانتی 12 ماهه کیهان تجارت (clickrayanet.ir)

 

3- تضمین امنیت گوشی
در حال حاضر کیفیت بازار لوازم جانبی تلفن همراه با هم متفاوت است. برای به دست آوردن سود بالا، بسیاری از تولیدکنندگان لوازم جانبی از مواد نامرغوب در اجزای داخلی شارژر استفاده می‌کنند. حتی برخی از آنها در قسمت‌های فشار قوی یا فشار ضعیف دارای عایق نیستند. این موارد یک خطر امنیتی محسوب می‌شوند. شارژر اصلی از نظر سازگاری و ایمنی آزمایش می‌شود، پس کاملاً ایمن است.

 

شارژر 20 وات برند کینگ پلاس مدل HK-13 همراه با کابل (clickrayanet.ir)

کلام آخر
استفاده از شارژر جایگزین به جای شارژر اصلی موبایل در صورتی مشکلی ایجاد نمی‌کند که از برندهای معتبر تولید شده باشد. همچنین شارژر باید دارای ولتاژ مشابه گوشی شما باشد. شارژرهای بی‌کیفیت و ناشناخته اغلب باعث کند شارژ شدن گوشی می‌شوند و عمر دستگاه شما را کاهش می‌دهند. در هر صورت، در بازار انواع و اقسام شارژرهای مختلف موجود هستند که هر کدام را می‌توانید بسته به برند، مشخصات و قیمت خریداری کنید.

 

شارژر دیواری لیتو مدل LH-25 به همراه کابل تبدیل USB-C (clickrayanet.ir)

 

مشاهده انواع شارژر

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش