معرفی قابلیت های جدید شیائومی با رابط کاربری MIUI 14

ویژگی های MIUI 14

پس از مدت‌ها انتظار و تاخیر بالاخره شیائومی رابط کاربری جدید خود یعنی MIUI 14 را برای کاربران شیائومی، ردمی و پوکو منتشر کرد. شیائومی آخرین پوسته اندروید سفارشی خود را بهینه‌ترین و ساده‌ترین MIUI تاکنون می‌نامد و ویژگی‌های جدیدی را برای آن معرفی می‌کند. در اینجا همه چیزهایی که باید درباره قابلیت های MIUI 14 بدانید، آورده شده است.

شخصی‌سازی آیکون‌ها

یکی از جدیدترین تغییرات MIUI 14 چیزی به اسم Super Icons نام دارد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد اندازه پوشه‌ها را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنید. این ویژگی MIUI 14 اساساً به کاربر اجازه می‌دهد تا اندازه دلخواه را برای هر آیکونی در صفحه اصلی تنظیم کند. می‌توانید یک آیکون سفارشی را نیز از همان صفحه تنظیم کنید. در حال حاضر تنها ۴ طرح آیکون وجود دارد، اما ممکن است به زودی با به روز‌رسانی‌های آینده، طرح بندی‌های بیشتری را مشاهده کنیم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر آیکونی را نگه دارید و روی “Set icon” ضربه بزنید و سپس صفحه ویژگی جدید نشان داده می‌شود که در آن به شما امکان داده می‌شود تا سایز آیکون را تغییر دهید.

ویژگی جالب جدید دیگر تحت عنوان “Pets & Plants” است که به کاربر اجازه می‌دهد حیوانات خانگی یا گیاهان کوچک را به صفحه اصلی اضافه کند و با ضربه زدن روی آنها انیمیشن‌هایی به او نشان داده شود. این ویژگی به جز دادن یک حیوان خانگی مجازی به شما کاری انجام نمی‌دهد. هنوز هیچ عملکرد دیگری مانند تعامل واقعی با حیوان خانگی یا گیاه وجود ندارد، اما ممکن است در به‌روزرسانی‌های آینده آن را دریافت کنیم.

تغییرات MIUI 14 در پوشه‌های جدید

یک قابلیت MIUI 14 امکان طرح بندی متفاوت پوشه‌ها است. می‌توانید تنظیم کنید که مثل ویجت MIUI Apps برنامه‌ها در فولدر کوچک یا بزرگ نشان داده شوند. در حال حاضر تنها ۲ طرح بندی وجود دارد، اما ما فرض می‌کنیم که طرح بندی‌های جدیدی با به روز رسانی‌های آینده در آینده اضافه خواهد شد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ویجت بسازید و سپس به رابط ویرایش مربوطه آن بروید و گزینه‌ای برای تغییر طرح به همراه پیش نمایش آن در بالا خواهید داشت. همچنین، می‌توانید «Suggest highlighted apps» را فعال کنید تا برنامه‌ها بر اساس میزان استفاده شما در پوشه به شما پیشنهاد داده شود. علاوه بر این، ویجت‌های جدیدی هم در این نسخه در دسترس است.

قابلیت‌های جدید رابط کاربری MIUI 14 برای گالری

با تغییرات MIUI 14 گوشی شما می‌تواند متن را در تصاویر درون برنامه گالری تشخیص دهد. این قابلیت چیزی شبیه به OneUI 5.0 است و در iOS 15 هم موجود است. رابط کاربری جدید شیائومی همچنین یک ویژگی حافظه جدید در برنامه گالری دریافت می‌کند که قابلیت On this day نام دارد و شبیه به آنچه در Google Photos دیده‌ایم است.

افزایش حریم خصوصی از قابلیت های MIUI 14

ویژگی های می یو ای ۱۴ به تغییرات ظاهری ختم نمی‌شود، بلکه تغییرات MIUI 14 باعث ارتقاء حریم خصوصی و افزایش امنیت اطلاعات شما هم خواهد شد. این نسخه جدید، دارای قابلیت محافظت جدید ضد کلاهبرداری است که به طور خودکار تماس‌ها و پیام‌های دریافتی را برای خطرات امنیتی بررسی می‌کند. علاوه بر این، در مورد برنامه‌های غیر قابل اعتماد نیز هشدار می‌دهد. جدا از این، رابط کاربری جدید همچنین در مورد کد تأیید ارسال شده (OTP) هم هشدار می‌دهد.

کنترل بهتر موزیک از ویژگی های MIUI 14

به امکانات MIUI 14 یک مدیا پلیر جدید که در اندروید ۱۳ هم وجود دارد، افزوده شده است. با این کار، کاربران می‌توانند به راحتی موسیقی را مستقیماً از طریق ویجت کنترل کنند. این قابلیت های می یو ای ۱۴ چقدر برای شما کاربردی خواهد بود؟ در ادامه به تغییرات دیگری اشاره خواهیم کرد…

تغییرات MIUI 14 در بهبود نوار کناری

Sidebar مدتیست که بخشی از MIUI شده است. همانطور که از نام آن مشخص پیداست، این قابلیت نواری است که در کنار (به طور کلی سمت چپ) نمایشگر شناورست. با ضربه زدن روی آن، همه برنامه‌ها در یک نوار نازک ظاهر می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهد که هر برنامه‌ای را بدون توجه به آنچه در حال حاضر روی صفحه شما قرار دارد، راه‌اندازی کنید. سپس، این برنامه پنجره‌ای را باز می‌کند که می‌توانید در اطراف آن حرکت کنید، اندازه آن را تغییر دهید و حتی در حین انجام کار دیگری آن را چک کنید. این ویژگی یکی از جذاب‌ترین قابلیت های MIUI 14 است که یک لانچر فوق‌العاده سریع برای عملکردهای چند وظیفه‌ای به حساب می‌آید.

یک منوی ویجت بسیار واضح و رنگارنگ

ویجت‌ها عضو جدانشدنی سیستم عامل اندروید هستند. با این حال، در گذشته انتخاب ویجت‌ها از میان انبوه گزینه‌ها کمی دشوار بود و کلاً قابلیت «Add Widget» یا همان اضافه کردن ویجت با آن آیکون‌ها و فونت‌های نسبتاً کوچک کسل‌کننده بود. با استفاده از امکانات MIUI 14 شیائومی کل سناریوی ویجت را با آیکون‌های بزرگتر و رنگارنگ‌تر و فونت‌های بسیار خواناتر بهبود بخشیده و به شما پیش‌نمایش بسیار بهتری از اینکه ویجت‌ها در واقع چگونه هستند را ارائه می‌دهد.

منوی تنظیمات واضح تر

در بررسی MIUI 14 مشخص شد که بهبودهایی هم در منوی تنظیمات دیده می‌شود. منوی تنظیمات در MIUI 14 تغییرات بسیاری زیادی نسبت به همتای خود در MIUI 13 پیدا کرده است. خواندن فونت‌ها آسان‌تر شده و آیکون برنامه‌ها هم تغییر پیدا کرده‌اند.

جستجوی ساده‌تر در تنظیمات در رابط کاربری MIUI 14

تغییرات می یو ای ۱۴ در تنظیمات ممکن است از نظر بصری جذاب‌تر به نظر برسد، اما گسترده هستند، بنابراین انجام همه آنها می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. شما می‌توانید از طریق گزینه سرچ به راحتی همان چیزی که می‌خواهید را پیدا کنید. این کار که جزء قابلیت های جدید MIUI 14 هست به شما امکان می‌دهد که در کادر جستجو در تنظیمات مطابق تصویر زیر تایپ کنید، تاریخچه آن نیز عباراتی که قبلاً جستجو کرده‌اید را به شما نشان می‌دهد تا اگر بدنبال مورد مشابهی هستید در وقتتان صرفه‌جویی شود.

سایر تغییرات MIUI 14 چیست ؟

علاوه بر موارد بالا، MIUI 14 ویژگی های دیگری هم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، مثل:

    • امکان حذف برنامه ساعت
    • پشتیبانی از Qualcomm LE Audio
    • طراحی مجدد رابط کاربری
    • رابط کاربری برنامه ساعت باز طراحی شده
    • اضافه شدن برنامه کنترل خانه هوشمند
    • منوی ویجت جدید
    • رابط کاربری جدید لانچرها
    • قابلیت Bubble Notification در قسمت Floating windows

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش