ترفندهای کاربردی شیائومی

ترفندهای کاربردی شیائومی

ویژگی‌ Back Tap؛ میانبر اجرای دستورات و نرم‌افزارها با ضربه به پشت گوشی

برای مثال، می‌توانید دوربین را راه‌اندازی کنید، از صفحه‌نمایش عکس بگیرید، چراغ قوه را روشن کنید یا یک برنامه را باز کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به بخش تنظیمات (Settings) رفته و گزینه تنظیمات بیشتر (Additional settings) را انتخاب کنید. در نهایت نیاز است بر روی Back Tap کلیک کرده و آن را فعال کنید.

 

اسکرین‌ شات جزئی بخشی از صفحه

می‌توانید با استفاده از سه انگشت و سپس کشیدن آنها به شمت پایین و در ادامه تنظیم حالت مورد نظر، یک اسکرین شات از ناحیه خاصی از صفحه بگیرید. این قابلیت زمانی مفید است که بخواهید فقط از بخشی از صفحه بدون رجوع به عکس اسکرین شات کلی و سپس برش آن، ذخیره کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به بخش تنظیمات گوشی شیائومی وارد شده و سپس به  Additional settings > Button shortcuts > Take a screenshot  بروید.

 

در همین رابطه بخوانید:

قابلیت های مخفی و ترفند های گوشی شیائومی

 

لمس کمکی

به کمک یکی از ترفند ها می‌توانید از یک دکمه شناور روی صفحه برای دسترسی به میانبرها و عملکردهای مختلف مانند صفحه اصلی، بازگشت، برنامه های اخیر، صفحه قفل، پنل نوتیفیکیشن‌ها، مرکز کنترل و غیره استفاده کنید. همچنین می‌توانید اندازه، میزان شفافیت و موقعیت دکمه را سفارشی کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به Settings > Additional settings > Accessibility > Assistive touch بروید.

 

حالت یک دست

با کمک این ویژگی می‌توانید اندازه صفحه نمایش را کوچک کنید تا استفاده از آن با یک دست آسان‌تر شود. برای اندازه صفحه نمایش می‌توانید بین 4.5 اینچ، 4 اینچ یا 3.5 اینچ انتخاب کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به تنظیمات (Settings) > تنظیمات اضافی > حالت یک دست بروید.

 

13 گیگابایت RAM روی گوشی با رم 8 گیگابایتی

اگر از گیمرهای حرفه‌ای باشید، بدون شک رم بیشتر می‌تواند تجربه بهتری از بازی را در اختیار شما قرار دهد. مضاف بر این فعالسازی قابلیت رم بیشتر یا فناوری Dynamic RAM expansion 3.0، برای امور مالتی تسکینگ نیز بسیار مفید خواهد بود. برای فعال کردن این ویژگی، به Settings > درباره تلفن (About Phone) > Memory Expansion بروید.

 

Game Turbo

با این ویژگی می‌توانید عملکرد بازی خود را افزایش دهید و تنظیمات بازی خود را سفارشی کنید. می‌توانید با کشیدن انگشت از گوشه سمت راست بالای صفحه در حین انجام بازی به آن دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید برای انجام بازی، پارامترهایی مانند قدرت پردازنده، پردازشگر گرافیکی دستگاه، حساسیت لمسی، کیفیت صدا، سرعت شبکه و موارد دیگر را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید گیم پلی خود را ضبط کنید، از آن اسکرین شات بگیرید، حافظه کش را پاک یا اعلان‌ها را مسدود کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به Settings > Special features > Game Turbo  بروید.

 

در همین رابطه بخوانید:

راهنمای جامع تنظیمات دوربین گوشی های شیائومی

 

Second Space فضای دوم و مخفی شیائومی

با کمک این ویژگی می‌توانید برای برنامه‌ها، فایل‌ها و تنظیمات مختلف یک فضای مجزا در گوشی خود ایجاد کنید.

این قابلیت زمانی مفید است که می‌خواهید پروفایل‌های مختلفی برای استفاده کاری و شخصی از دستگاه یا برای هر هدف دیگری داشته باشید. همچنین زمانی که می‌خواهید برخی از داده‌های حساس را از دیگران پنهان کنید نیز Second Space بسیار مفید خواهد بود. توجه داشته باشید که برای محافظت از ورود غیرمجاز، استفاده از روش‌های احراز هویت مانند رمز عبور، اثر انگشت یا میانبر بین فضاها نیاز است. برای فعال کردن این ویژگی، به Settings > Special features > Second Space  بروید.

 

AI Preload

این بخش یک هوش مصنوعی داخلی MIUI است که برنامه‌هایی را که ممکن است بیشتر استفاده کنید بر اساس الگوهای استفاده پیش‌بینی نموده و آن‌ها را در پس‌زمینه بارگذاری می‌کند. این می‌تواند نرمی و پاسخگویی تلفن شما را بهبود بخشد. برای فعال کردن این ویژگی به بخش تنظیمات گوشی شیائومی وارد شده و به Apps > Manage apps > AI Preload بروید.

 

در همین رابطه بخوانید:

رفع مشکلات گوشی شیائومی

 

 

جعبه ابزار ویدئو

می‌توانید هنگام تماشای ویدیوها در برنامه‌های پشتیبانی‌شده مانند YouTube، Netflix، Prime Video و غیره به جعبه ابزاری از عملکردهای مرتبط با ویدیو دسترسی داشته باشید. می‌توانید روشنایی، کنتراست، اشباع، جلوه های صوتی و سرعت پخش را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید ویدیو را به دستگاه دیگری ارسال کنید، از صفحه‌نمایش عکس بگیرید، صفحه را ضبط کنید یا یک پنجره شناور باز کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به تنظیمات > ویژگی های ویژه > جعبه ابزار ویدیو بروید.

 

دو نسخه از یک برنامه یا Dual Apps

می‌توانید دو نمونه از یک برنامه را با حساب ها یا تنظیمات مختلف ایجاد کنید. این قابلیت زمانی مفید است که می‌خواهید از چندین حساب شبکه اجتماعی مانند WhatsApp، Facebook، Instagram یا Twitter استفاده کنید. همچنین می‌توانید برنامه های دوگانه را با رمز عبور یا اثر انگشت قفل کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به Settings > Apps > Dual Apps بروید.

 

در همین رابطه بخوانید:

بهترین تنظیمات پیامک گوشی شیائومی و رفع مشکل آن

 

 

قفل کردن برنامه‌ها یا App lock

از دیگر ترفند ها می‌توان به امکان قفل کردن اپلیکیشن‌های مختلف برای جلوگیری از دسترسی دیگران به آن‌ها اشاره کرد. می‌توانید با قفل کردن برنامه‌های خود با رمز عبور یا اثر انگشت از دسترسی غیرمجاز به آنها محافظت کنید. همچنین می‌توانید آیکون برنامه را از صفحه اصلی یا لیست اپلیکیشن‌ها پنهان کنید. برای فعال کردن این ویژگی به Settings > Apps > App lock بروید.

 

Quick Ball

می‌توانید از یک توپ شناور روی صفحه برای دسترسی به میانبرها و حرکات مختلف مانند صفحه اصلی، برگشت، برنامه های اخیر، اسکرین شات، صفحه قفل و غیره استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید اندازه توپ Quick Ball، میزان شفافیت، موقعیت و میانبرهای مورد نظر خود را نیز سفارشی کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به تنظیمات > تنظیمات اضافی > Quick Ball بروید.

 

در همین رابطه بخوانید:

حل مشکل عدم نمایش نام مخاطبین در شیائومی

حذف کامل تبلیغات در گوشی‌های شیائومی

معرفی قابلیت های جدید شیائومی با رابط کاربری MIUI 14

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش