ترفندها و قابلیت های مخفی آیفون

ترفندها و قابلیت های مخفی آیفون

لیستی که در ادامه از بهترین ترفندهای آیفون را به شما معرفی می‌کنیم، بعضا بسیار ساده و در دسترس‌اند اما بعضا برای فعال کردن آن‌ها باید در تنظیمات گوشی کمی جستجو کنید. با این اوصاف ما تمام مراحل و جزئیات استفاده از ترفند های مخفی آیفون را آموزش خواهیم داد.

 

قابلیت Live Text

یکی از برترین نکات آیفون 13 که از جمله کاربردی‌ترین قابلیت‌های آن است،  Live Text نام دارد و به شما امکان می‌دهد که از دوربین خود برای استخراج متون و خواندن آن‌ها استفاده کنید.

مثلا می‌توانید از این ویژگی برای استخراج یک جمله از متن یک مقاله یا کتاب، برداشتن آدرس یا شماره تلفن و حتی ترجمه متن و جستجو در اینترنت استفاده کنید. دو روش برای استفاده از قابلیت لایو تکست وجود دارد که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم.

در روش اول برای استفاده مستقیم از این قابلیت با دوربین، کافی است دوربین گوشی خود را باز کنید و روی  generic area of text ضربه بزنید. حالا در بخش پایین سمت راست آیکونی شبیه به خطوطی داخل یک کادر ظاهر می‌شود. کافی است این آیکون را لمس کرده و محدوده متن مدنظر خود را انتخاب کنید.

حالا می‌توانید آن بخش از متن را کپی کنید، به اشتراک بگذارید، ترجمه کنید یا حتی در وب جستجو کنید.

روش دوم استفاده از این ترفند که از ترفند های جالب آیفون محسوب می‌شود برای ویدیو، تصاویر و اسکرین‌شات‌هایی است که از قبل ثبت شده‌اند. برای اینکار بایستی ابتدا تصویر مدنظر خود را باز کنید.

در ادامه متن مدنظر خود را لمس کرده و چند ثانیه نگه‌دارید تا آیکون زردرنگی با عنوان Live Text در گوشه راست پایین  نمایشگر ظاهر شود. حالا روی آن تپ کنید. کادر دوربین را در اطراف متنی که قصد اسکن آن را دارید تنظیم کنید و در نهایت گزینه Insert را بزنید.

 

تنظیم Focus Mode

یکی از بهترین ترفند های آیفون 13 قابلیت Focus Mode است که با استفاده از آن شما می‌توانید نسبت به شخصی‌سازی و فیلتر کردن اعلان‌ها، پیام‌ها، تماس‌ها و برنامه‌های نامرتبط اقدام کنید و وقت خود را به تمرکز روی امور و مسائل مهم‌تر اختصاص دهید.

شما می‌توانید چندین حالت فوکوس خاص خود بسازید و برای هر یک نیز صفحات نمایش اختصاصی و تم‌های ویژه برگزینید و این از جذابترین ترفندهای آیفون 13 است.

جهت فعال کردن این مورد از ترفند های مخفی آیفون 13 به تنظیمات آیفون 13 رفته و سپس گزینه Focus را پیدا کنید و یک حالت تمرکز تعیین کنید. شما می‌توانید تنظیمات این حالت Focus را به طور دلخواه خود تنظیم کنید و اعلان‌های مجاز، تم اصلی و افراده تماس‌گیرنده را مشخص کنید.

 

قابلیت Cinematic Mode

یکی دیگر از ترفند های کاربردی آیفون قابلیت Cinematic Mode است که به کاربران گوشی محبوب اپل امکان می‌دهد تا فیلم‌های سینمایی جذابی با عمق فوق‌العاده بالا و قابلیت تغییر فوکوس بسازند.

شما با استفاده از قابلیت Cinematic Mode حرکات دوربین را به طور هوشمند مهار کنید و حتی بعد از ضبط فیلم، فوکوس آن را تغییر دهید.

جهت استفاده از این قابلیت که از بهترین ترفندهای آیفون 13 است بایستی به برنامه دوربین بروید و گزینه Cinematic Mode را فعال کنید. سپس می‌توانید با لمس نمایشگر، فوکوس را به صورت دستی تغییر دهید. همچنین می‌توانید با استفاده نشانگری که پایین نمایشگر واقع شده سطح عمق فوکوس را تعیین کنید.

 

همچنین بخوانید:

راه حل تمامی مشکلات هندزفری بلوتوثی و ایرپاد

 

 

قابلیت Multilingual Typing

یکی از ترفندهای آیفون 13 که بسیار کاربردی است قابلیت Multilingual Typing به شمار می‌رود. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به تغییر صفحه کلید، در دو یا چند زبان مختلف تایپ کنید و این مسئله سبب می‌شود صفحه کلید آیفون با زبان‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید به طور هوشمندانه سازگار شده و پیشنهادات مناسبی ارائه کند.

جهت فعال کردن این مورد از تنظیمات حرفه ای آیفون 13 باید ابتدا از طریق بخش تنظیمات زبان، زبان‌های مدنظر را به صفحه کلید گوشی اضافه کنید.

سپس بایستی فرهنگ واژگان مربوط به زبان‌های مدنظر را از بخش General در تنظیمات گوشی و انتخاب گزینه Dictionary دانلود کنید. حال شما می‌توانید در هر نرم‌افزاری که تایپ می‌کنید همزمان از زبا‌ن‌های مختلف استفاده کنید بدون نیاز به تغییر صفحه کلید.

قابلیت Text Replacement

قابلیت Text Replacement به عنوان یکی از ترفندهای آیفون 13 به شما این امکان را می‌دهد تا مخفف‌های سفارشی خاص خود را تعریف کرده و با تایپ آن‌ها، عبارات طولانی را به طور خودکار جایگزین کنید.

این مورد از بهترین ترفند های آیفون 13 را می‌توانید با ورود به تنظیمات، انتخاب گزینه General، انتخاب گزینه Keyboard و سپس ورود به بخش Text Replacement فعال کنید. در همین بخش پایانی شما علامت + را مشاهده می‌کنید که با انتخاب آن با یک کادر جدید مواجه می‌شوید. در اینجا باید در بخش Phrase عبارت مدنظر خود که قصد کوتاه‌سازی آن را دارد وارد کنید و سپس در بخش Shortcut مخفف مدنظر را وارد کنید. مثلا می‌توانید برای عبارت با تشکر از همکاری شما مخفف BTH را تعیین کنید.

 

قابلیت ProRAW

قابلیت ProRAW از ترفند های مخفی آیفون 13 محسوب می‌شود که به شما امکان می‌دهد تصاویر خام را با فرمت ProRAW ذخیره کنید. این قابلیت به شما کنترل بیشتری برای تغییرات رنگ، نور و جزئیات تصاویر می‌دهد.

جهت استفاده از این مورد از ترفندهای آیفون 13 باید وارد تنظیمات دستگاه شده، بخش Camera را باز کرده و سپس گزینه Formats را بزنید. حال می‌توانید در این بخش آیکون RAW را از گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید تا آبی شده و در حالت فعال قرار گیرد. حال شما می‌توانید عکس‌های خامی با فرمت ProRAW ثبت کنید.

 

قابلیت Photographic Memory

یکی از جذابترین قابلیت های آیفون 13 پرو قابلیتی تحت عنوان Photographic Memory است که به شما امکان می‌دهد تصاویر خود را با صدای خودتان ثبت کنید. با اینکار شما می‌توانید در لحظه ثبت عکس، خاطره یا احساس خود را نیز با آن ضبط کنید و با دیگران یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

جهت فعال کردن این مورد از ترفندهای آیفون 13 باید به برنامه Photos رفته و تصویر مدنظر را باز کنید.حالا گزینه i را از گوشه پایین سمت چپ تصویر انتخاب کرده و گزینه Add a Memory را بزنید. حال می‌توانید با استفاده از میکروفون صدای خود را برای تصویر مدنظر ثبت کنید.

 

همچنین بخوانید:

قابلیت های آپدیت جدید watchOS 10 اپل واچ

 

 

قابلیت Hide My Email

یکی از ترفند های کاربردی آیفون 13 که از جمله قابلیت‌های امنیتی این دستگاه است، قابلیتی به نام Hide My Email است که به شما کمک می‌کند در سایت‌ها و نرم‌افزارهای مختلف بتوانید آدرس ایمیل اصلی خود را مخفی کنید.

با این قابلیت شما می‌توانید ایمیل‌هایی با آدرس منحصربفرد و موقت بسازید و آن‌ها را روی ایمیل اصلی خود ریدایرکت کنید. برای فعال کردن این مورد از قابلیت های آیفون 13 پرومکس باید بعد از ورود به تنظیمات گوشی و بخش  Apple ID گزینه iCloud را انتخاب کنید.

در اینجا شما گزینه Hide My Email را می‌بینید و با انتخاب آن گزینه جدیدی به عنوان Create New Address ظاهر می‌شود که با انتخاب آن می‌توانید یک آدرس و یک توضیح کوتاه برای آن تعیین کنید. بعد از اینکار باید گزینه Continue را بزنید.

 

قابلیت Low Data Mode

یکی از ترفندهای آیفون 13 قابلیت Low Data Mode است که با استفاده از آن می‌توانید مصرف داده گوشی را در زمان استفاده از شبکه سلولار یا وایفای کاهش داده و مدیریت کنید.

با فعال کردن قابلیت Low Data Mode که از جمله قابلیت های آیفون 13 پرو است می‌توانید فعالیت‌های پس‌زمینه دستگاه، بروزرسانی نرم‌افزارها و دانلود خودکار را مدیریت و محدود کنید.

جهت فعال کردن این مورد از تنظیمات حرفه ای آیفون 13 بایستی بعد از ورود به تنظیمات و انتخاب گزینه وای‌فای، گزینه Low Data Mode فعال کنید.

 

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

اپل از زمان معرفی آیفون 12 که نخستین آیفون‌ها با قابلیت پشتیبانی از فایوجی بودند روی این قابلیت ارتباطی مانور زیادی داد و از آن به بعد هم این قابلیت به طور پیشفرض در گوشی‌های آیفون فعال است.

اما هنوز در ایران و بسیاری دیگر از نقاط دنیا اینترنت 5G به گستردگی لازم نرسیده و همچنان رایج‌ترین شبکه ارتباطی 4G است. با این اوصاف و با توجه به اینکه واحدهای پردازشگر مربوط به شبکه 5G به طور پیشفرض روشن هستند و انرژی زیادی مصرف می‌کنند، منطقی نیست که این قابلیت در گوشی آیفون شما در منطقه‌ای که تحت پوشش فایوجی قرار ندارد روشن باشد.

پس یکی از مهمترین قابلیت های آیفون 13 پرومکس را خاموش کنید تا در مصرف انرژی گوشی صرفه‌جویی شود. برای اینکار بعد از ورود به برنامه تنظیمات گوشی، مسیر  Settings > Cellular > Cellular Data Options یا Mobile Data > Mobile Data Options  را طی کنید.

در اینجا گزینه Voice & Data را انتاب کنید. در بخش بعدی شما با سه گزینه برای نحوه اتصال آیفون به شبکه‌های ارتباطی مواجه می‌شوید که باید بنابر شرایط و نیاز و اولویت‌های خود یکی را برگزینید. توضیح این سه گزینه را در ادامه خواهید خواند:

  • گزینه 5G On: این گزینه سبب می‌شود تا شبکه فایوجی دستگاه همیشه روشن باشد و این مسئله مصرف باتری را بسیار بالا می‌برد.
  • گزینه 5G Auto: این گزینه به طور هوشمند و با توجه به موقعیت مکانی شما و امکانات ارتباطی موجود به طور خودکار بین دو شبکه سوییچ می‌کند.
  • گزینه LTE: این گزینه سبب می‌شود که آیفون همیشه از شبکه LTE استفاده کند، حتی در مواقعی که 5G در دسترس باشد.

 

همچنین بخوانید:

حل مشکل کمبود فضا در آیفون

 

 

قابلیت اندازه‌گیری  Measure

یکی از تنظیمات حرفه ای آیفون 13 که در موارد زیادی به کار شما خواهد آمد مربوط به قابلیت اندازه‌گیری Measure است که در موارد زیادی به شما کمک می‌کند. با این قابلیت که از بهترین ترفندهای آیفون 13 است می‌توانید ابعاد اشیا یا وسایلی که در نزدیکی شما قرار دارند را به دست بیاورید آن هم بدون نیاز به هیچ ابزار اندازه‌گیری.

برای این کار کافی است شی مدنظر را در کادر دوربین جا داده و ابعاد را دریافت کنید. برای اینکار ابتدا برنامه Measure را در گوشی باز کنید.

سپس و جهت افزایش دقت کار، گوشی را روی یک سطح صاف قرار دهید. همچنین بهتر است فاصله زیادی از شیئی که قصد دارید اندازه آن را به دست آورید نداشته باشید. حال صبر کنید که دایره سنجش ابعاد در بخش وسط نمایشگر ظاهر شود و برای شروع روی علامت + بزنید.

حال کافی است گوشی را حرکت بدهید تا نقطه پایان مدنظر شما نمایش داده شود و سپس روی علامت + بزنید. در این لحظه فاصله بین نقطه شروع و پایان به شما نمایش داده خواهد شد.

در صورتی که نتوانستید این نقاط را به دقت مشخص کنید می‌توانید آن‌ها را مجددا و با دقت بیشتری تنظیم کنید. برای اینکار بایستی نقطه مدنظر را لمس کرده و برای چند ثانیه نگهدارید. سپس می‌تواند آن‌ها را در مکان درست قرار دهید. اعداد نمایش داده شده به شما در این ابزار با واحدهای سانتی‌متر و اینچ ارائه می‌شوند

 

صرفه‌جویی در حافظه مصرفی با خاموش کردن ضبط ویدئو HDR

از جمله قابلیت های آیفون 13 پرو اینکه می‌توانید با خاموش کردن قابلیت ضبط ویدیوی HDR یا دالبی ویژن، نسبت به کاهش فضای اشغال‌شده توسط ویدیوهای ضبط شده با دوربین اقدام کنید.

برای اینکار وارد برنامه دوربین شده و به تنظیمات بروید. در این بخش گزینه مربوط به تنظیمات ضبط ویدیو را بزند و گزینه HDR Video را در حالت خاموش قرار دهید.

 

بلاک‌کردن خودکار تماس‌های ناشناس

یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های آیفون 13 اینکه می‌توانید تماس‌های ناشناس از منابع نامشخص را بلاک کنید. برای اینکار وارد تنظیمات دستگاه شده و گزینه Phone را انتخاب کنید.

در این بخش به پایین اسکرول کنید و گزینه Silence Unknown Callers را بزنید تا تماس‌هایی با منشا نامشخص مزاحم شما نشوند.

 

همچنین بخوانید:

علت زود خالی شدن باتری و راه حل آن

جلوگیری از هک شدن گوشی

قابلیت های جدید ios 17

تبدیل گوشی به وبکم

اتصال گوشی به تلویزیون

قفل گالری آیفون

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش