مهمترین دستورات CMD برای شبکه و هک

 

خوب ، اگر مدتی از سیستم عامل ویندوز استفاده کرده اید ، شاید به خوبی از CMD یا Command Prompt آگاه باشید. یکی از ابزارهای قدرتمند در ویندوز که برای اجرای طیف گسترده ای از کارها استفاده می شود. این برنامه اساسا یک مترجم خط فرمان است که می تواند  برای دسترسی به هسته ویژگی های ویندوز مورد استفاده قرار گیرد.

 

Command Prompt در واقع یک ویژگی مفید است ، اما هکرها غالباً از آن برای اهداف خطرناک خود استفاده می کنند. CMD همچنین توسط کارشناسان امنیتی برای یافتن نقاط ضعف امنیتی احتمالی استفاده می شود. بنابراین، اگر شما مایل به تبدیل شدن به یک متخصص هکر یا امنیتی، هستید این پست ممکن است به شما کمک کند.

 

در این مقاله ، ما در حال به اشتراک گذاشتن برخی از بهترین دستورات CMD است که به طور گسترده در اهداف هک مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین ، بیایید لیست بهترین دستورات CMD برای رایانه های ویندوز ۱۰ را بررسی کنیم.

 

۱. ping

در این دستورالعمل از اتصال اینترنت شما برای ارسال برخی بسته های داده به یک آدرس وب خاص استفاده می شود و سپس این بسته ها به رایانه شخصی شما ارسال می شوند. این آزمایش به سادگی میزان زمان لازم برای رسیدن به آدرس خاص را نشان می دهد. به زبان ساده ، این به شما کمک می کند تا بدانید میزبان شما در آن پینگ زنده است یا نه.

 

می توانید هر زمان که بخواهید تأیید کنید که کامپیوتر میزبان می تواند به شبکه TCP / IP و منابع آن متصل شود ، می توانید از دستور پینگ استفاده کنید.

 

به عنوان مثال ، می توانید در Command prompt دستور ping 8.8.8.8  که متعلق به Google است ، تایپ کنید.

 

می توانید “۸.۸.۸.۸” را در “www.google.com” یا چیز دیگری که می خواهید پینگ کنید ، جایگزین کنید.

 

۲. nslookup

این یک ابزار خط فرمان مدیریت شبکه است که به شما کمک می کند نام هر دامنه یا نقشه برداری آدرس IP را برای هر نوع ضبط DNS خاص بدست آورید. فرض کنید شما یک URL وب سایتی را دارید ، با این دستور می توانید IP سایت موردنظر را بدست بیاورید ، شما به سادگی می توانید در CMD تایپ کنید :

 

nslookup www.google.com (Google.com را با URL وب سایت خود که می خواهید آدرس IP را پیدا کنید جایگزین کنید)

 

۳. tracert

می توانید بگویید مسیر Trace Route مانند نام آن است که به کاربران اجازه می دهد مسیر را از یک IP بسته بندی شده برای رسیدن به مقصد ردیابی کنند. این دستورالعمل مقدار زمانی را که هر هاپ برای رسیدن به یک مقصد انجام داده محاسبه و نمایش می دهد. فقط باید تایپ کنید :

 

tracert xxxx (اگر شما آدرس IP را می شناسید) یا در غیر این صورت می توانید tracert www.google.com را تایپ کنید (اگر آدرس IP را نمی شناسید)

 

۴. arp

 وظیفه اصلی این دستور پیدا کردن آدرس سخت افزای (MAC Address) دستگاه ها در شبکه است. در سیستم عامل ویندوز نیز دستور arp برای مدیریت عملکرد پروتکل ARP تعبیه شده و به صورت کلی به شما اجازه میدهد کش مربوط به پروتکل ARP را مشاهده و در صورت نیاز آن را تغییر دهید.

 

شما می توانید دستور arp-a را در خط فرمان امتحان کنید .

 

۵. ipconfig

این فرمانی است که همه چیز مفید را نشان می دهد. این آدرس IPv6 ، آدرس IPv6 موقتی ، آدرس IPv4 ، Subnet Mask ، دروازه پیش فرض و سایر مواردی را که می خواهید بدانید به شما نشان می دهد.

 

شما می توانید در خط فرمان دستور “ipconfig” و یا ” ipconfig/all ” را تایپ نمایید.

 

۶. netstat

اگر می خواهید دریابید که چه کسی با رایانه خود ارتباط برقرار کرده است ، ممکن است سعی کنید سریعاً دستور “netstat -a” را تایپ کنید ، تمام اتصال را نشان می دهد و با اتصالات فعال و درگاه های ورودی آشنا می شوید.

 

۷. Route

این یک دستور است که برای مشاهده استفاده می شود و جدول روتینگ را بر روی صفحه نمایش به شما نمایش می دهد و به منظور تعیین دستی مسیرها در شبکه استفاده می شود.

 

شما می توانید در خط فرمان تایپ کنید ” route print “

 

۸. Net view

این فرمان کل لیست منابع ، رایانه ها یا دامنه هایی را که توسط رایانه مشخص شده به اشتراک گذاشته شده است ، نشان می دهد.

 

می توانید در خط فرمان را بنویسید ” net view x.x.x.x or computername “

 

۹. Net User

خوب ، از این دستور برای تغییر تغییرات در حساب های کاربر در رایانه استفاده می شود. شما می توانید با کمک این دستور کاربران را اضافه ، حذف کنید.

 

می توانید در حین استفاده از کاربر اصلی از این دستورات استفاده کنید

 

net user [<UserName> {<Password> | *} [<Options>]] [/domain] net user [<UserName> {<Password> | *} /add [<Options>] [/domain]] net user [<UserName> [/delete] [/domain]]

 

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشی:

افزایش امنیت ویندوز (clickrayanet.ir)

 

 

۱۰. Net Use

از این دستور برای اتصال ، حذف و پیکربندی اتصالات به منابع مشترک مانند چاپگرهای شبکه و سایر درایوهای نقشه برداری استفاده می شود. استفاده از این دستور کمی پیچیده است. بنابراین ، ما توصیه می کنیم برای دریافت جزئیات کامل در مورد نحوه استفاده از این دستور به سایت مایکروسافت مراجعه کنید.

 

۱۱. Tasklist

این دستور یک مدیر کل وظیفه را در خط فرمان باز می کند.

 

علاوه بر این ، هنگامی که شما نیاز دارید که به زور هر فرآیند را ببندید ، می تواند از این دستور استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید فرایند PID 1532 را خاتمه دهید، می توانید دستور را وارد کنید : taskkill / PID 1532 / F

 

۱۲. iexplore

همانطور که همه ما می دانیم، هکرها اغلب سعی می کنند برای اجرای برخی از برنامه ها مانند مرورگر وب را باز کنند. بنابراین هکرها برای اجرای برنامه ها و صفحات وب از گزینه iexplore استفاده می کنند. به عنوان مثال ، اگر ixplore www.techviral.net را در قسمت فرمان وارد کنید ، آدرس اینترنتی را در Internet Explorer باز می کند.

 

نه تنها اینها بلکه حتی می توانید از <iexplore <IP address برای یافتن سایتهایی که در هر آدرس IP خاص در حال کار هستند استفاده کنید. دستور به اشکال مختلف توسط هکرها استفاده می شود.

 

۱۳. Pathping

دستور pathping را میتوان ترکیبی از دو دستور ping و tracert دانست با این تفاوت که وظیفه دستور pathping بررسی و ارزیابی Network Loss و Network Latency میباشد.

 

pathping learnparsi.com (به جای learnparsi.com آدرسی را که شما پینگ می خواهید وارد کنید)

 

۱۴. Getmac

دستورات Getmac بیشتر برای دریافت MAC آدرس استفاده می شود. همانطور که همه ما می دانیم آدرسهای MAC توسط سازنده اختصاص داده شده و در سخت افزار ذخیره می شوند. با هر آداپتور متصل به شبکه ، یک آدرس MAC جداگانه دریافت می کنید. به عنوان مثال ، اترنت ، وای فای خود آدرس MAC جداگانه ای دارند. بنابراین، دستور getmac  برای واکشی آدرس MAC ذخیره شده در سخت افزار دستگاه استفاده می شود.

 

۱۵. netsh

با دستور netsh ، تقریباً می توانید قسمتهای آداپتور شبکه خود را پیکربندی کنید. نکته جالب در مورد دستور shell network این است که اطلاعات مفصل تری در مورد آداپتورهای شبکه شما در مقایسه با سایر موارد ذکر شده در مقاله ارائه می دهد.

 

اگر فقط دستور netsh را وارد کنید ، تمام دستورات مربوط به مسیریابی و مربوط به DHCP را که برای تشخیص هدف به آن نیاز دارید ، لیست می کند.

 

اگر می خواهید فرمان دیگری را در لیست اضافه کنید ، نظر خود را در زیر بگذارید.

 

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشی:

صفر تا صد هک واتساپ (clickrayanet.ir)

راهنمای جامع افزایش امنیت جیمیل و ضد هک اکانت گوگل (clickrayanet.ir)

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش